וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משאל העם יוצא לדרך: טורקים באירופה החלו להצביע על שינוי המשטר

27.3.2017 / 12:15

כשלושה מיליון טורקים בעלי זכות בחירה המתגוררים ביבשת יוכלו להשתתף במשאל, שיקבע אם ארדואן יקבל סמכויות רבות ויתקיים בטורקיה ב-16 באפריל. גיוס אותם מיליונים לטובת התכנית של אנקרה גרם למשבר חריף עם האיחוד

צילום: רויטרס, עריכה:

אזרחים טורקים החיים מחוץ לשטח המדינה החלו היום (שני) להצביע על שינוי שיטת המשטר לפני משאל העם במולדתם, שיתקיים ב-16 באפריל. ההצבעה מתקיימת בנמלי תעופה ובמעברי גבול בטורקיה וגם בנציגויות הדיפלומטיות של טורקיה בכמה מדינות אירופיות.

הרפורמה החוקתית שמקדמת הממשלה באנקרה תעניק סמכויות נרחבות לנשיא ותבטל את תפקיד ראש הממשלה. הנשיא רג'פ טייפ ארדואן, שמקדם את השינויים הללו זה זמן רב, מתעקש כי משטר נשיאותי חזק יוביל לשקיפות גדולה יותר. מתנגדיו חוששים שהשינויים ירכזו בידיו כוח רב מדי, ללא האיזונים והבלמים ההכרחיים.

כמעט שלושה מיליון טורקים רשאים להצביע במשאל העם, כמעט מחצית מהם חיים בגרמניה. הסוגיה גרמה למשבר חריף ביחסים בין טורקיה למדינות באיחוד האירופי, בהן גרמניה והולנד, אחרי שאלו סירבו לאפשר לגורמים רשמיים בממשלה לקיים עצרות תמיכה ברפורמה.

לקריאה נוספת בנושא
טורקיה לא תקיים יותר עצרות בגרמניה: "ארדואן לא רצוי כאן"
טורקיה מאשימה את גרמניה: תמכה במתכנני ניסיון ההפיכה
ארדואן לטורקים באירופה: "הביאו לעולם הרבה ילדים, אתם העתיד"

אזרחים בעלי זכות בחירה בטורקיה מצביעים במשאל העם בקונסוליה בברלין, 27 במרץ 2017. רויטרס
תור להצבעה בקלפי בקונסוליה הטורקית בברלין, היום/רויטרס

עשרות אנשים השתרכו בתור מחוץ לקונסוליה בברלין, כשמולם הפגינו כמה תומכים של מפלגת האופוזיציה הפרו-כורדית בטורקיה. הם החזיקו שלטי מחאה, ובאחד בהם נכתב: "6 מיליון מצביעים של ה-HDP לא מיוצגים בקלפי". כמה מחוקקים של המפלגה נעצרו בטורקיה לאחרונה, וחברי פרלמנט ממוצא טורקיה בגרמניה אמרו כי הם חוששים שמתנגדיו של ארדואן לא יצביעו כדי שלהימנע מנקמה כלפיהם או כלפי משפחותיהם.

ארדל צ'קירולו, שהצביע בברלין, אמר כי הוא תומך בשינויים של ארדואן. "הם יכולים לחשוב מה שהם רוצים", אמר, כשהוא מצביע על המפגינים. "אבל אנחנו מאוחדים יחד למען טורקיה ולמען עתידה של הרפובליקה הטורקית. אנחנו כאן כדי לתמוך ביציבות של המדינה שלנו". טריק דמיר, פועל בניין, אמר כי גם הוא תומך ברפורמה החוקתית. "ה-AKP (מפלגת השלטון) עשתה שינויים חיוביים בטורקיה. הם נתנו מעניקים חברתיים ובנו בתים ורחובות רבים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully