וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשהאנרכיה מתפשטת ברחובות, גם השוטרים בצרפת יוצאים נגד השלטון

אלפי שוטרים התעלמו מהחוק והפגינו במדים ובזמן משמרת בשל היעדר משאבים בתקופה שבה הפשיעה והטרור מתגברים. עבור הנשיא הולנד החבול זאת מכה נוספת, ויריביו מנצלים זאת לקראת הבחירות. "אין משילות"

צילום: רויטרס

אלפי שוטרים ממשטרת צרפת הפגינו שלשום (שישי) בלילה זה היום החמישי ברציפות במחאה על היעדר משאבים למלחמה בפשיעה הגוברת. זאת חרף בקשותיהם של ראשי המשטרה ושל הנשיא פרנסואה הולנד, שהבטיח להיפגש עם מובילי המחאה בתחילת השבוע. התקרית שהובילה להפגנות המתנהלות ברחבי המדינה התרחשה לפני כשבועיים, אז חברי כנופיה בפריז השליכו בקבוק תבערה לעבר ניידת חונה ובה ארבעה שוטרים. שניים מהם נפצעו באורח קשה.

המחאה היא האחרונה בשורת המכות שסופג המנהיג הסוציאליסטי, שמצבו העגום בסקרים יקשה עליו להיבחר לכהונה שנייה בבחירות בשנה הבאה, ואפילו לזכות בפריימריז של מפלגתו. מאות שוטרים התקבצו הלילה מחוץ לקתדרלת נוטרה דאם במרכז פריז, שנמצאת ממול למטה המשטרה. הפגנות אחרות התקיימו בקאלה, בטולון ובערים אחרות.

אלפי שוטרים וחיילים נפרסו בצרפת בעקבות סדרת מתקפות הטרור שזעזעו את המדינה בשנתיים האחרונות וגבו את חייהם של 230 בני אדם. עם זאת, איגודי השוטרים, שכבר נפגשו עם שר הפנים ברנר קזנב, דורשים להטיל עונשי מינימום על מי שתוקף שוטרים.

שוטרים במחאה נגד השלטון בפריז, צרפת, 20 באוקטובר 2016. AP
רוצים עונשי מינימום. שוטרים רעולי פנים בשאנז אליזה, חמישי/AP
שוטרים במחאה נגד השלטון בפריז, צרפת, 20 באוקטובר 2016. רויטרס
שוטרים מפגינים בפריז, חמישי/רויטרס

בעוד לשוטרים מותר להפגין כמו לכל יתר האזרחים, נאסר עליהם לעשות זאת במהלך עבודתם או להשתמש בציוד של המשטרה, כמו ניידות ומדים. למרות זאת, רבים לא נשמעו להוראות והצטרפו למחאה של עמיתיהם.

אלן ז'ופה, ראש הממשלה לשעבר והמועמד המוביל להיות הנשיא הבא, ביכה ביום שלישי על אובדן המשילות במדינה, כפי שהוא כינה זאת. ניקולא סרקוזי, יריבו לראשות המפלגה הרפובליקאית השמרנית, היה בוטה אף יותר בביקורתו על ממשלו של הולנד. "אני מבין את הזעם שלהם", אמר הנשיא לשעבר בריאיון לרדיו "אירופה 1". "בחיים לא ראיתי שחיקה כה גדולה של השלטון במדינה הזאת".

גם מקרב מפלגתו של הנשיא מתגברים הקולות הקוראים לו שלא להתמודד במרוץ כדי להשאיר לסוציאליסטים סיכוי לשמור על השלטון. "אנחנו זקוקים למישהו אחר, עם אופי חזק, שיחליף אותו, מישהו שיכול להציע תקווה", אמר מליק בוטי, חבר המפלגה בבית התחתון של הפרלמנט. "זה הגיוני שהם מפחדים". בוטי מפציר בהולנד לנקוט יד קשה יותר נגד הפשע המאורגן. "חלק הבריונים הללו עוזרים לטרוריסטים להרוג אזרחים ושוטרים", אמר חבר הפרלמנט בריאיון לתחנת הרדיו RTL.

(עדכון ראשון: 22:07)

שוטרים במחאה נגד השלטון במארסיי, צרפת, 20 באוקטובר 2016. AP
שוטרים בהפגנה במארסיי, חמישי/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully