וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורשו המסתמן של קמרון מרגיע: "הסחר החופשי עם אירופה לא ייפגע"

בוריס ג'ונסון הדגיש כי גישת הממלכה לשוק האירופי המשותף תמשיך להתקיים. "אין צורך לפעול בחיפזון כדי לבדל את בריטניה מהאיחוד", אמר. עם זאת, הוא הדגיש כי בניגוד לכלכלה, התנועה החופשית בין המדינה ליבשת תיפסק

עריכה: ניר חן צילום סטילס: ראובן קסטרו

אחרי הסערה והחשש שעוררו תוצאות משאל העם בבריטניה, לפיהן הממלכה תפרוש מהאיחוד האירופי, ביקש אמש (ראשון) בוריס ג'ונסון - מוביל מחנה ההיפרדות והמועמד המסתמן להתמנות לראשות הממשלה במקומו של דיוויד קמרון המתפטר, להרגיע את הרוחות. במאמר שכתב לטלגרף הוא ציין כי לבריטניה תמשיך להיות גישה לשוק האירופי המשותף, והדגיש שזכויותיהם של אזרחי היבשת בממלכה לא ייפגעו.

לדברי ג'ונסון, בריטניה תפעל לקיום יחסים עם האיחוד האירופי המבוססים על סחר חופשי ושותפות, במקום ביסוסם על מערכת פדרלית. עוד אמר כי בריטניה תוכל לקיים עסקאות המבוססות על סחר חופשי עם כלכלות מתפתחות מחוץ לאיחוד האירופי. "ימשיך להיות סחר חופשי וגישה לשוק האחיד", כתב בוריס בטורו הקבוע בעיתון, והוסיף כי "אין צורך לפעול בחיפזון" כדי לבדל את בריטניה מהאיחוד.

בריטניה הכריעה: עוזבים את האיחוד - סיקור מיוחד:
"לבנון תפרוש מהמזרח התיכון": תגובות בעולם הערבי למשאל בבריטניה
בעקבות הכישלון במשאל העם: מרד בלייבור נגד יו"ר המפלגה קורבין
סקוטלנד לא רוצה לצאת מהאיחוד: "נחסום את משאל העם"

ראש עיריית לונדון לשעבר והפייבוריט להחלפת ראש הממשלה, בוריס ג'ונסון, 25 ביוני 2016. רויטרס
"אזרחי בריטניה יוכלו לעבוד ולטייל באירופה". ג'ונסון/רויטרס

בכל הנוגע לסוגיית ההגירה – עניין שנעשה בו שימוש רב בקמפיין התמיכה בהיפרדות, אמר ג'ונסון כי בריטניה לא תאפשר תנועה חופשית בינה לבין מדינות האיחוד. לדבריו, על הממשלה להחיל מדיניות הגירה "המתאימה לצרכי העסקים והתעשייה". בכל הנוגע למצבם של אזרחי האיחוד האירופי בבריטניה, שחוששים כי כעת יהיה עליהם לעזוב למדינתם, אמר ג'ונסון כי "זכויותיהם יישמרו, וכך גם זכויות הבריטים המתגוררים באיחוד". לדבריו, אזרחי בריטניה עדיין יוכלו לעבוד, לחיות ולטייל במדינות היבשת.

הוא התייחס גם לאיומים על פרישת סקוטלנד מהממלכה, לאחר שרוב תושביה הצביעו בעד הישארות באיחוד, ואמר כי לא מצא "כל תיאבון אמיתי" לקיום עוד משאל עם בסקוטלנד. זאת, על אף שהשרה הראשונה של סקוטלנד ניקולה סטרוג'ן אמרה כי ישנה סבירות גבוהה למהלך שכזה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
הבריטים הכריעו בעד עזיבת האיחוד האירופי; ראש הממשלה קמרון התפטר מתפקידו. רויטרס
ראש ממשלת בריטניה המתפטר דייוויד קמרון/רויטרס

ג'ונסון ציין כי השפעותיה השליליות של פרישת בריטניה "הודגשו באופן מוגזם". "הכלכלה נמצאת בידיים טובות", אמר, ואף שיבח את פעולותיו של קמרון ושל שר האוצר ג'ורג' אוסבורן להפחתת ההוצאות הציבוריות.

ג'ונסון נראה בעיני רבים כמועמד המוביל בתוך המפלגה השמרנית להחלפת קמרון, שאמר כי יישאר בתפקיד עד אוקטובר. עם זאת, הוא עדיין לא הכריז באופן רשמי על מועמדותו. יש הטוענים כי התמיכה של ג'ונסון במחנה ההיפרדות הייתה צעד מחושב שנועד להגביר את סיכוייו לרשת את קמרון.

בתוך כך, שר האוצר של צרפת, מישל ספין, אמר היום כי על בריטניה להתחיל בהקדם את הליכי יציאתה מהאיחוד האירופי. הוא הוסיף כי צרפת וגרמניה שותפות לתפיסה זו. "איננו יכולים להישאר במצב של אי ודאות למשך זמן רב", אמר ספין בריאיון טלוויזיוני בארצו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully