וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוקראינה: הטייסת הכלואה ברוסיה שוחררה במסגרת חילופי שבויים

שני אסירים רוסים שוחררו מהכלא האוקראיני בתמורה לנדייז'ה סבצ'נקו, והועברו לאדמת רוסיה בליווי נשיא אוקראינה. הוא שב למדינה עם "גיבורת אוקראינה", שנכלאה ל-22 שנות מאסר וקיבלה חנינה מפוטין

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

הטייסת האוקראינית נדייז'ה סבצ'נקו, שהוחזקה בכלא הרוסי, שוחררה היום (רביעי) במסגרת עסקת חילופי שבויים. על פי הדיווח בסוכנות הידיעות "אינטרפקס", אוקראינה העניקה חנינה לשני אסירים רוסים שישוחררו תמורת סבצ'נקו, והם הוטסו לעיר הרוסית רוסטוב, בליווי נשיא אוקראינה פטרו פורושנקו.

במקביל, גורם נוסף מסר כי סבצ'נקו עלתה על מטוס מרוסיה לאוקראינה. "הם חוזרים", הבהיר הגורם, בהתייחסות לטייסת ולבני לווייתה. מאוחר יותר, עדכן פורושנקו בחשבון הטוויטר שלו: "המטוס הנשיאותי עם גיבורת אוקראינה נדייז'ה סבצ'נקו נחת". כמו כן, הקרמלין אישר את עסקת חילופי השבויים ומסר כי פוטין העניק חנינה לטייסת "מטעמים הומניטריים", בתקווה ששחרורה יפחית את המתיחות בין מוסקבה לקייב.

בחודש שעבר הכריז פורושנקו על הסכם עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין לשחרור הטייסת הכלואה ברוסיה. סבצ'נקו נידונה ל-22 שנות מאסר לפני כחודשיים, לאחר שהורשעה במעורבות במותם של שני עיתונאים רוסים באזור שבשליטת הבדלנים במזרח אוקראינה. קייב, מנגד, התעקשה שהיא שבויית מלחמה וכי יש לשחררה באופן מידי.

עוד בוואלה! NEWS:
נשיא אוקראינה: סיכמתי עם פוטין על שחרור הטייסת הכלואה
רוסיה: 22 שנות מאסר לטייסת האוקראינית "שסייעה להרג שני כתבים"

הטייסת האוקראינית נדייז'דה שבצ'נקו במהלך הקראת גזר הדין שלה בבית משפט ברוסיה, 22 במרץ 2016. רויטרס
הפנתה אצבע משולשת לשופטים. סבצ'נקו/רויטרס

פורושנקו מסר כי הוא ופוטין הסכימו בשיחת טלפון על נוסחה שתביא לשובה של סבצ'נקו, טייסת מסוקי קרב שמשמת גם חברת פרלמנט באוקראינה, אולם לא פירט מעבר לכך באותה העת. מוקדם יותר מסר דוברו של פוטין, דימיטרי פסקוב, כי שני המנהיגים דנו גם בשני הקצינים הרוסים שהורשעו באוקראינה בעבירות של ניהול מלחמה על אדמת המדינה, והם ככל הנראה השניים ששוחררו היום.

בית המשפט בעיר דונצק שבדרום רוסיה קבע כי סבצ'נקו פעלה מתוך "שנאה פוליטית". בדיון שנערך בעניינה כשבועיים לפני גזר הדין היא הפנתה אצבע משולשת לשופטים, קראה לנשיא ולדימיר פוטין "עריץ" וכינתה את המשפט "פארסה המנוהלת בידי בובות של הקרמלין". הטייסת האוקראינית נתפסה על ידי מורדים פרו-רוסים במזרח אוקראינה ביוני 2014. היא הועברה לרוסיה לאחר שהואשמה בהכוונת ירי פצצות מרגמה שהביאו למותם של שני העיתונאים הרוסים.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
נשיא אוקראיה פורושנקו נפגש עם נשיא רוסיה פוטין, אוגוסט 2014. רויטרס
"פארסה המנוהלת בידי בובות של הקרמלין". פוטין ופורושנקו/רויטרס

ההליך המשפטי ספג גינויים במערב ובאוקראינה עצמה, שם הוא נתפס כמשפט ראווה. "אוקראינה לא תכיר לעולם ב'פסק הדין'", אמר נשיא אוקראינה פורושנקו לאחר הרשעתה של סבצ'נקו, שנבחרה לחברת פרלמנט בזמן מעצרה. בהצהרה שפרסם הוא הוסיף כי מוכן לשחרר שני חיילים רוסים, שנשבו במזרח המדינה, תמורת סב'צקנו.

(עדכון ראשון: 13:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully