וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

60% מהבריטים: ביקורת על הממשלה הישראלית אינה אנטישמיות

מסקר שפרסם מכון המחקר YouGov עולה כי 45% מהציבור הבריטי תומך בהשעיית ראש עיריית לונדון לשעבר שטען כי היטלר תמך בציונות. יו"ר המפלגה: "עומדים יחד נגד אנטישמיות על שלל צורותיה"

צילום:יותם רונן, עריכה: ניר חן

(ראיון עם פרופ' משה צימרמן על דבריו של קן ליווינגסטון באולפן וואלה! NEWS)

60% מהציבור הבריטי סבור כי ביקורת על הממשלה הישראלית אינה אנטישמיות – כך עולה מסקר שפרסם אתמול (ראשון) מכון המחקר הבריטי "YouGov". זאת, על רקע סערת האנטישמיות במפלגת "לייבור" הבריטית, שעלתה לראש סדר היום הציבורי בממלכה.

רק 9% מהבריטים סבורים כי ביקורת על מדיניות הממשלה הישראלית בהכרח קשורה לאנטישמיות. עם זאת, 53% מהנשאלים הבהירו כי שנאת ישראל ושלילת זכותה להתקיים מהווה אנטישמיות, ורק 21% טענו כי אין קשר בין הדברים. התוצאות בקרב מצביעי "לייבור" בלבד דומות מאוד לממוצע הלאומי.

עוד בוואלה! NEWS:
ההיסטוריה מוכיחה: היטלר תמך בהגירה יהודית לארץ ישראל
בנו של נהג האוטובוס שרוצה להפוך לראש העיר המוסלמי הראשון של לונדון
חבר הלייבור שאמר ש"היטלר היה ציוני" לא מתחרט: "נתניהו אמר אותו דבר"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

45% מהציבור תומך בהשעייתו מהמפלגה של ראש עיריית לונדון לשעבר קן ליווינגסטון, שטען כי אדולף היטלר תמך בציונות והגן על חברת הפרלמנט נאז שאה, שהושעתה גם היא בשל אמירות אנטישמיות. 22% מהנשאלים התנגדו לסנקציות נגדו. 27% מהציבור הבריטי סבור כי הוא "אנטישמי מאוד" או "אנטישמי למדי", ורק 9% טענו כי הוא לא אנטישמי כלל.

מרבית הנשאלים רואים באנטישמיות במפלגת ה"לייבור" בעיה. 7% מהם רואים בה בעיה "גדולה מאוד", 15% רואים בה בעיה "גדולה למדי", 30% סבורים כי מדובר בעניין "קטן מאוד", ורק 15% סבורים כי אין זו בעיה כלל. 33% מהנשאלים בחרו שלא להשיב על שאלה זו.

יו"ר מפלגת "לייבור" ג'רמי קורבין בעצרת לרגל חג הפועלים במרכז לונדון, 1 במאי 2016. רויטרס
"כוחה של המפלגה" נובע מהגיוון שבשורותיה. קורבין, היום בלונדון/רויטרס

אתמול שב יו"ר המפלגה ג'רמי קורבין על קריאתו "להתאחד במאבק נגד אנטישמיות וגזענות, בכל צורותיהן". בדברים שנשא בעצרת לרגל חג הפועלים במרכז לונדון, הבהיר קורבין: "אנו עומדים יחד נגד אנטישמיות על שלל צורותיה. אנו דוחים את הגזענות הזו מכול וכול". הוא הוסיף כי "כוחה של המפלגה" נובע מהגיוון שבשורותיה.

ליווינגסטון טען שלשום בשיחה עם כתבים: "איך אפשר להגיד שדבריי פגעו בקהילה היהודית, כשראש ממשלת ישראל אמר בדיוק אותו דבר?". הוא כיוון את דבריו לנאום של ראש הממשלה בנימין נתניהו באוקטובר, שבו אמר כי "היטלר לא רצה להשמיד את היהודים בזמנו, הוא רצה לגרש את היהודים. המופתי חאג' אמין אל חוסייני אמר לו – 'תשרוף אותם'".

ראש הממשלה למעשה טען כי מי שאשם בתכנון השואה אינו המנהיג הנאצי, אלא המופתי של ירושלים באותה תקופה, שאכן נפגש עם היטלר בשנת 1941 - בשעה שמאות אלפי יהודים כבר נרצחו ברחבי אירופה.

חבר הפרלמנט הבריטי וראש עיריית לונדון לשעבר קן ליווינגסטון, מרץ 2008. AP
"אי אפשר להתחרט על אמירת האמת". ליווינגסטון/AP

כעת, מנסה ראש העיר של לונדון לשעבר, להשתמש באמירה של נתניהו כדי להצדיק את ההתבטאות האנטישמית שהוא עצמו השמיע בשבוע שעבר. למרות הגינויים הרבים שהושעו בנוגע לדבריו, ליווינגסטון סירב לחזור בו או להתנצל על האמירה. הוא הבהיר כי "אי אפשר להתחרט על אמירת האמת". לדברי ליווינגסטון, "אני אזמין את ראש ממשלת ישראל להגן עליי, כי הוא בבירור מסכים עם מה שאמרתי".

(עדכון ראשון: 23:14)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully