וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיזור מחדש וארצות בטוחות: תכנית מרקל לפתרון משבר המהגרים

1.9.2015 / 15:30

ברקע סגירת תחנת הרכבת בבודפשט, אמרה קנצלרית גרמניה כי על מדינות האיחוד לקלוט את אלפי מבקשי המקלט והפליטים לפי יכולתן הכלכלית וגודלן. "יש לדאוג לכך שלמי שאין זכות - ישוב למולדתו"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל התייחסה היום (שלישי) למשבר המהגרים שפוקד את האיחוד האירופי וטענה כי צריך לפזר את אלפי מבקשי המקלט והפליטים במדינות האיחוד לפי יכולתן לקלוט אותם. זאת ברקע החלטה של הונגריה לסגור את תחנת הרכבת המרכזית בבודפשט, שעליה צבאו מאות מהגרים שרצו להגיע למערב היבשת.

"יש צורך לפזר את הפליטים הללו, שנרדפים או נמלטים ממלחמות באופן שווה ועל בסיס יכולת כלכלית וגודלה של כל מדינה", אמרה מרקל במסיבת עיתונאים משותפת לצדו של ראש ממשלת ספרד מריאנו ראחוי. שני המנהיגים הפצירו בנציבות האירופית לעשות יותר כדי לפתור את המשבר, כולל סיווג של מדינות בטוחות, כך שיהיה קל יותר לקבוע אם המהגרים זכאים למקלט באיחוד האירופי.

"אנחנו מסכימים על כך שהנציבות צריכה לקבוע מהן מדינות המוצא הבטוחות, על כך שמדינות אירופה צריכות לשבת כוחות כדי לסייע לאיטליה וליוון לפתוח מרכזי רישום ועל כך שאין להם זכות להישאר ישובו למדינותיהם", הדגישה הקנצלרית. לדבריו של ראש ממשלת ספרד, "יש שני דברים שעלינו לעשות – לזהות את המדינות הבטוחות ואנחנו צריכים לעבוד למען הרמוניה בעתיד".

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל במסיבת עיתונאים עם ראש ממשלת ספרד מריאנו רחוי, 1 בספטמבר 2015. רויטרס
מרקל וראחוי במסיבת העיתונאים, היום/רויטרס

הבוקר הודיע דובר חברת הרכבות בהונגריה על סגירת התחנה המרכזית בבירה בשל הימצאותם של מאות מהגרים המבקשים לעלות על רכבות לאוסטריה ולגרמניה. כעבור זמן קצר נפתחה התחנה מחדש, אך כוחות המשטרה שהוצבו בכניסה לא נתנו למהגרים להיכנס למקום.

דובר הממשלה זולטן קווץ אמר כי סגירת התחנה מגיעה בעקבות ניסיונה של הונגריה לאכוף את חוקי האיחוד האירופי, שלפיהם אדם המבקש לעבור בין המדינות החתומות על אמנת שנגן, המאפשרת מעבר חופשי ביניהן, להחזיק בוויזה ודרכון בתוקף.

כתב סוכנות הידיעות רויטרס דיווח כי מאות מהגרים מחו מחוץ לתחנת הרכבת המרכזית בהונגריה, בבקשה לפתוח אותה מחדש ולאפשר להם להגר לגרמניה. המהגרים מנופפים בכרטיסי הרכבת שרכשו, קראו לעבר המשטרה וצעקו: "גרמניה, גרמניה".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
מהגרים מהמזרח התיכון נדחפים ברכבת בבודפשט וגורמים להשבתה של הרכבת, ספטמבר 2015. רויטרס
מאות מהגרים מחוץ לתחנת הרכבת בבודפשט, היום/רויטרס
מאות מהגרים מהמזרח התיכון בבודפשט, הונגריה, 1 בספטמבר 2015. רויטרס
מאות מהגרים מהמזרח התיכון בבודפשט, הונגריה, 1 בספטמבר 2015/רויטרס
מאות מהגרים מהמזרח התיכון בבודפשט, הונגריה, 1 בספטמבר 2015. רויטרס
מאות מהגרים מהמזרח התיכון בבודפשט, הונגריה, 1 בספטמבר 2015/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully