וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש ממשלת סקוטלנד התפטר: "זמני תם, החלום יישאר"

19.9.2014 / 19:19

מנהיג הלאומנים אלכס סלמונד הודיע כי יפרוש מתפקידו בעקבות כישלון תומכי העצמאות במשאל העם שנערך אתמול. "אני גאה בקמפיין שניהלנו ובייחוד בכך ש-1.6 מיליון איש הצביעו בעד"

צילום: רויטרס עריכה: מתן חדד

ראש ממשלת סקוטלנד, אלכס סלמונד, הודיע היום (שישי) על פרישה מתפקידו בעקבות כישלון תומכי העצמאות במשאל העם שנערך אתמול. "עבורי כמנהיג הזמן כמעט נגמר, אבל המערכה עבור סקוטלנד תמשיך והחלום לעולם לא יגווע", הצהיר סלמונד במסיבת עיתונאים באדינבורו הבירה. "אני גאה בקמפיין שניהלו תומכי העצמאות, ובייחוד בעובדה ש-1.6 מיליון איש הצביעו בעד". במשאל העם שנערך אתמול, ותוצאותיו הרשמיות פורסמו היום, זכו מתנגדי העצמאות ב-55% וקבעו שסקוטלנד תישאר חלק מבריטניה ולא תהפוך למדינה עצמאית.

סלמונד אמר כי הוא לא יסכים לקבל את המינוי לראשות המפלגה הלאומית הסקוטית בכנס השנתי שלה, שייערך בנובמבר, ואז הוא יפרוש מתפקידו. "אני אתפטר מתפקידי כראש הממשלה ואאפשר למנהיג חדש להיבחר", הבהיר סלמונד. הוא הוסיף כי ישנם כמה "מתמודדים ראויים ומוכשרים לתפקיד המנהיג", אף שסגניתו הנוכחית ניקולה סטרוג'ן נחשבת לממשיכת דרכו הטבעית.

מלכת בריטניה אליזבת התייחסה אמש לתוצאות משעל העם בסקוטלנד, ואמרה כי היא בטוחה שתושבי סקוטלנד יוכלו להתאחד אחרי המחלוקות שהתגלעו ביניהם. "עתה, שכשכולנו נמשיך קדימה, עלינו לזכור שחרף מגוון הדעות שהובעו, אנו חולקים במשותף אהבה עזה לסקוטלנד, שעוזרת לנו להתאחד", הצהירה המלכה.

סקוטלנד תישאר בממלכה המאוחדת - כל הכותרות
למרות הכישלון: המאבק לעצמאות סקוטלנד יחודש בקרוב?
סקוטלנד לא תיפרד מבריטניה: ניצחון למתנגדים לעצמאות
הכרעה על חודו של קול: הסקוטים יוצאים לקלפיות

ראש ממשלת סקוטלנד, אלכס סלמונד, לאחר ההפסד במשאל העם, 19 בספטמבר 2014. רויטרס
סלמונד מודה בהפסד במשאל העם, הבוקר/רויטרס

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, בירך אתמול את בריטניה ואת סקוטלנד על תוצאות משאל העם. "אני מברך את הסקוטים על כך שמימשו את זכותם הדמוקרטית ובחרו להישאר חלק מבריטניה", אמר אובמה. "אין לנו בעלת ברית קרובה יותר מבריטניה, ואנו מצפים להמשך הקשר החזק והמיוחד עם כל אנשי בריטניה המאוחדת וצפון אירלנד, אל מול האתגרים העומדים כיום בפני העולם כולו", הוסיף.

הבוקר התייחס לתוצאות משאל העם גם ראש ממשלת בריטניה, דייוויד קמרון, והצהיר כי העם בסקוטלנד דיבר והתוצאות ברורות. "כמו מיליוני אנשים אני מאושר. הוויכוח יושב לדורות ואולי לעד", אמר. קמרון, שלאורך כל התקופה האחרונה הפציר בסקוטים להצביע נגד העצמאות, הוסיף: "כמו שאמרתי במהלך הקמפיין, הייתי שבור לב אם האיחוד היה בא לסופו. סקוטלנד הצביעה לפרלמנט סקוטי חזק יותר תחת הדגל הבריטי".

קמרון פנה גם למי שהצביע "כן" ואמר: "אני רוצה להגיד למי שבחר בעצמאות כי אנו מקשיבים להם, ואנו יכולים לשנות את דרך המשילות הבריטית. לאנשים בסקוטלנד יהיה יותר כוח, וכך גם באנגליה, בוויילס ובצפון אירלנד". קמרון סיים את דבריו במילים: "כעת עלינו להסתכל קדימה ולרתום את הרגע הזה לבניית עתיד טוב יותר לממלכה המאוחדת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
ראש ממשלת בריטניה דיוויד קמרון במסיבת עיתונאים לאחר תוצאות משאל העם בסקוטלנד, 19 בספטמבר 2014. רויטרס
"הוויכוח יושב לדורות ואולי לעד". קמרון במסיבת עיתונאים שכינס הבוקר/רויטרס
תומכים בהתנתקות מבריטניה מאוכזבים לאחר ההפסד במשאל העם בסקוטלנד, 19 בספטמבר 2014. רויטרס
תומכי העצמאות מאוכזבים לאחר פרסום תוצאות משאל העם, הלילה/רויטרס
המתנגדים להיפרדות מבריטניה חוגגים את תוצאות משאל העם בסקוטלנד, 19 בספטמבר 2014. רויטרס
תומכי האיחוד חוגגים את תוצאות משאל העם, הלילה/רויטרס
סופרים את הקולות של משאל העם באחד המחוזות בסקוטלנד. רויטרס
ספירת קולות המצביעים במשאל העם, הלילה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully