וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרקוזי חוזר לחיים הפוליטיים: "צרפת צריכה תקווה"

19.9.2014 / 18:35

הנשיא לשעבר, שעדיין חשוד בכמה עבירות פליליות מכהונתו הקודמת, הכריז שינסה לזכות בראשות מפלגת הימין-מרכז ולהתמודד מטעמה בבחירות ב-2017. "אצור תנועה חדשה שתדבר לכל הצרפתים"

ניקולא סרקוזי – פריז, 25 ביוני 2014. רויטרס
נעצר ונחקר בחשד לשיבוש חקירה. סרקוזי בפריז בחודש יוני האחרון/רויטרס

נשיא צרפת לשעבר ניקולא סרקוזי הכריז היום (שישי) בעמוד הפייסבוק שלו על חזרתו לחיים הפוליטיים. סרקוזי הצהיר כי הוא ינסה לזכות בראשות מפלגת הימין-מרכז במדינה ולהיות מועמדה בבחירות לנשיאות שיתקיימו בשנת 2017. ההודעה הדרמטית הגיעה לאחר חודשים של שמועות על כך שהפוליטיקאי לשעבר ינסה לכפר על תבוסתו לנשיא המכהן פרנסואה הולנד בשנת 2012, שזוכה לשפל בתמיכת הציבור.

"אני מועמד לנשיאות מטעם המפלגה הפוליטית שלי", כתב סרקוזי, בן 59, שרבים רואים כדמות היחידה שיכולה לשקם את מפלגת "האיחוד למען תנועה עממית" ולהעניק לה ניצחון בבחירות הבאות. "אציע רפורמה יסודית במפלגה על מנת ליצור תוך שלושה חודשים את הבסיס לתנועה חדשה ורחבה שתוכל לדבר לכל הצרפתים ויהיה לה מצע חדש. אני רואה במשך תקופה עלייה, כמו גל בלתי ניתן לעצירה בזעם, בדחייה ובאי-סדר בקרב צרפתים. אני רואה את הפיתוי בלא להאמין לאף אחד ולשום דבר. המחסור בתקווה הוא כה זר לצרפת ומאלץ אותנו להמציא את עצמנו מחדש".

עוד ידיעות מהעולם
לראשונה: מטוסי קרב של צרפת תקפו את דאעש בעיראק
סקוטלנד לא תיפרד מבריטניה: ניצחון למתנגדים לעצמאות
"הצפון קוריאנים נהנים מהזכויות המתקדמות בעולם"

נשיא צרפת לשעבר ניקולא סרקוזי הכריז על חזרתו לחיים הפוליטיים, 19 בספטמבר 2014. טוויטר, צילום מסך
"אני מועמד לנשיאות מטעם המפלגה שלי". הציוץ של סרקוזי בטוויטר/צילום מסך, טוויטר

עם זאת, הניסיון של סרקוזי, שכיהן בתפקיד הנשיא בין השנים 2007 ל-2012, לשוב לפוליטיקה עלול להיכשל בשל פרשיות משפטיות שונות שנקשרו בשמו, שטרם התקבלה לגביהן החלטה.

ממשלת הצללים של סרקוזי: האם הוא ישרוד את המשבר?

בתחילת חודש יולי נעצר סרקוזי ונחקר בחשד לשיבוש חקירה. זו הייתה הפעם הראשונה בהיסטוריה של צרפת שנשיא לשעבר נעצר לחקירה. הוא נחקר בחשד שהבטיח לשופט בית המשפט העליון, ז'ילבר אז'יבר, מינוי יוקרתי במונקו, תמורת מידע פנימי על חקירה אחרת בעניינו. סרקוזי טען כי מערכת המשפט הצרפתית מנוצלת עבור "מטרות פוליטיות" והכחיש את האשמות נגדו. לדבריו, התיק נגדו נועד לפגוע במוניטין שלו.

במסגרת החקירה, נבדק אם סרקוזי ניצל את השפעתו בארמון האליזה אחרי שפרש לעסקים, והפעיל "חפרפרות" כדי לגלות האם התביעה מאזינה לטלפון הנייד שלו. אחרי שנודע לו כי הוא אכן נתון לציתות, הוא החל להשתמש בשם בדוי - פול ביסמוט. האזנות הסתר פורסמו בתקשורת הצרפתית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
שליט לוב מועמר קדאפי מארח את נשיא צרפת ניקולא סרקוזי, טריפולי, יוטלי 2007. AP
סרקוזי נחקר בחשד שקיבל מימון בחירות לא חוקי מקדאפי. סרקוזי בביקור בלוב, בשנת 2007/AP

"למדתי מהתקשורת שהטלפון שלי היה נתון להאזנה במשך שמונה חודשים", כתב סרקוזי במאמר שפרסם בחודש מרץ בעיתון לה פיגרו. "זה מזכיר לי את ימי השטאזי. כל מי שמתקשר אליי צריך לדעת שהוא יהיה נתון להאזנות. אין זו סצינה מתוך הסרט 'חיים של אחרים' או מעשי ידיו של דיקטטור. דעו לכם - זוהי צרפת".

סרקוזי שקוע עד צווארו בכמה פרשות אחרות. בין היתר, הוא נחקר בחשד שקיבל ב-2007 מימון בחירות לא חוקי משליט לוב לשעבר מועמר קדאפי. שמו נוקה בשנה שעברה מפרשת "מעטפות הכסף", שבה הואשם כי קיבל במרמה מימון מהאישה העשירה בצרפת, ליליאן בטנקור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully