וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד להצתת בית כנסת בבריסל: אישה ו-2 ילדים נפגעו

שריפה פרצה בשעות הלילה בבית הכנסת בפרבר אנדרלכט. לפי הערכות המשטרה מדובר בהצתה. "כאן, אנחנו חיים בשלום עם כולם", הבהיר ראש הקהילה היהודית, "לא ברור אם זה מעשה אנטישמי"

פתיחתו המחודשת של המוזיאון היהודי בבריסל, 14 בספטמבר. AP
24 שעות אחרי פתיחתו המחודשת של המוזיאון היהודי בבריסל. מבקרים במוזיאון, שלשום/AP

אישה ושני ילדים נפגעו הלילה (שלישי) באורח קל משאיפת עשן, בעקבות שריפה שפרצה בקומה הראשונה של בית כנסת בפרבר אנדרלכט בבריסל, בירת בלגיה - כך דווח בעיתון הבלגי "לה סואר". הערכת המשטרה היא כי מדובר בהצתה.

דובר משטרת בריסל, לורנס דומון, מסר כי הפצועים הם בני משפחתו של גבאי בית הכנסת, שלא היה נוכח במקום באותה העת. הוא הוסיף כי הנזק קל בלבד, ואולם התפילה כלל לא ניזוק. "חוקרי שריפות של המשטרה הפדרלית נשלחו למקום, ולפי הראיות הראשוניות מדובר בהצתה מכוונת", אמר דומון, אך הדגיש: "כל הכיוונים נבדקים, והחקירה נמצאת בראשיתה".

עוד בוואלה! חדשות:
יהודי צרפת: מספר התקריות האנטישמיות הוכפל השנה
שלט בחנות באיסטנבול: "אין כניסה ליהודים הכלבים"
שתי נערות מוסלמיות תכננו לפוצץ את בית הכנסת בליון

פתיחתו המחודשת של המוזיאון היהודי בבריסל, 14 בספטמבר. AP
שומרים במוזיאון היהודי, שלשום/AP

יהודה גוטמן, נשיא הקהילה היהודית של אנדרלכט, ששהה בקרבת מקום, נשאל אם מדובר במעשה אנטישמי, ואמר בתגובה: "אני לא יודע. אם היה מדובר במעשה אנטישמי, מי שעומד מאחוריו היה שורף ספרי תורה וספרים קדושים, ואין זה המקרה. בינתיים, יש לנו רק השערות".

"כאן, אנחנו חיים בשלום עם כל העולם", הבהיר גוטמן. אולם בית הכנסת סבל מתקפה אנטישמית בעבר. בשנת 2010, פצצות תבערה הושלכו לעברו.

האירוע המדאיג בבריסל מגיע יום אחד בלבד לאחר פתיחתו המחודשת של המוזיאון היהודי בבריסל, לאחר פיגוע הירי שביצע בו על פי האישום מהדי נמוש, אשר נעצר וצפוי לעמוד למשפט בצרפת. ארבעה בני אדם, מהם בני זוג מישראל, נהרגו במתקפה, בסוף חודש מאי.

רבה של בריסל ונציג "ועידת רבני אירופה" במוסדות האיחוד האירופי, הרב אברהם גיגי, מסר: "בקהילה היהודית נוטים להאמין שמדובר בפשע על רקע ונדליזם". עם זאת, הוסיף: "אנחנו לא מוציאים מכלל אפשרות שמדובר בפשע אנטישמי. שוחחתי הבוקר עם שרת הפנים של בלגיה, ג'ואל מילקה, שהבטיחה כי משטרת בלגיה תתגבר את האבטחה סביב המוסדות היהודיים ובתי הכנסת לקראת החגים הבאים עלינו לטובה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
הרב הראשי לצרפת חיים קורסיה עם הנשיא לשעבר ז'אק שיראק, 2009. AP
"החברה הצרפתית הפכה אדישה לאנטישמיות". קורסיה עם הנשיא לשעבר ז'אק שיראק/AP

בתוך כך, בצרפת השכנה, הרב חיים קורסיה נכנס היום לתפקיד הרב הראשי, ואמר בדברים שנשא כי הממשלה הצרפתית הגיבה באופן בתוקף לגל המעשים האנטישמיים בשנה האחרונה. עם זאת, טען קורסיה כי החברה הצרפתית "אדישה" לאיום שמציבים המעשים האלה.

קורסיה, שנבחר לתפקיד בחודש יוני, סיפר כי המונים הפגינו בפריז בשנת 1990 לאחר שבית קברות יהודי בדרום-מזרח צרפת הושחת, אולם הקיץ, לא הייתה תגובה דומה מצד האזרחים, כשבמהלך הפגנות נגד מבצע "צוק איתן", נשמעו סיסמאות כמו "מוות ליהודים" ו"יהודים החוצה".

שרת הקליטה סופה לנדבר מסרה: "מדובר בתמרור אזהרה נוסף אותו חווים יהודים החיים בתפוצות. האנטישמיות ממשיכה להרים את ראשה באירופה, ולאחר רצח זוג הישראלים במוזיאון היהודי בבריסל, ההפגנות בפריס ומקרים רבים נוספים, אנו רואים עלייה מדאיגה במגמת האלימות כלפי יהודים ברחבי היבשת. ליהודים יש בית אחד ונתוני העלייה מהתקופה האחרונה מעידים על כך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully