וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלגיה אישרה המתת חסד לאנס סדרתי: "לא יכול יותר"

פרנק ואן דן בליקן, שהורשע גם ברצח, כלוא כבר 30 שנה ויצא רק פעם אחת לחופשה. לאחר שסירבו לשלוח אותו למרכז פסיכיאטרי, ביקש שיסייעו לו למות: "סובל באופן שלא ניתן לשאת"

עריכה: קשת סידי, קריינות: אביב אברמוביץ'

משרד המשפטים של בלגיה אישר בהחלטה תקדימית המתת חסד לאנס סדרתי שהורשע גם ברצח של אחת מקורבנותיו. פרנק ואן דן בליקן, אסיר עולם בן 50 היושב בכלא כבר 30 שנה, טען כי אין סיכוי שישוחרר מכיוון שאינו מסוגל להתגבר על הדחפים המיניים האלימים שלו, ולכן הוא מבקש לממש את זכותו לסיוע רפואי לסיים את חייו ולשים בכך קץ לסבל הנפשי שהוא חווה. בימים הקרובים יועבר בליקן מבית הסוהר בברוז' לבית חולים, ושם יתקיים ההליך הקטלני.

עוד חדשות מהעולם:
מאות מהגרים הוטבעו בים התיכון: "רצח המוני"
ארה"ב החלה בפעולה המורחבת נגד דאעש בעיראק
אובמה יכריז על סיוע חירום לבלימת האבולה באפריקה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אני בן אדם, ללא קשר למעשים שעשיתי". פרנק ואן דן בליקן/מערכת וואלה!, צילום מסך

בליקן מחשיב את עצמו סכנה לחברה, ולכן לא ניסה מעולם לבקש חנינה. עם זאת, הוא הלין כי התנאים שבהם הוא כלוא אינם אנושיים. הוא ביקש שיעבירו אותו למרכז פסיכיאטרי מיוחד בהולנד שעשוי להקל על מצבו, אולם נדחה, ככל הנראה מכיוון שבעתיד הקרוב אמורים להקים מרכז מסוג זה בארצו. לאחר שבקשתו סורבה, הוא אמר כי הוא מעדיף למות.

"בשנים האחרונות הוא נפגש עם כמה רופאים ופסיכולוגים, ומסקנתם הייתה שהוא סובל באופן שלא ניתן לשאת", אמר אמש עורך דינו של בליקן, ג'וס ואנדר ולפן. בליקן עצמו, שיצא לחופשה רק פעם אחת להלווייתה של אמו, אמר בריאיון שהעניק בעבר לתחנת טלוויזיה מקומית: "אני בן אדם, ללא קשר למעשים שעשיתי. אם אנשים מבצעים עבירות מין, עזרו להם להתמודד עמן. לנעול אותם לא עוזר לאף אחד: לא לאדם עצמו, לא לחברה ולא לקורבנות".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נייתן ורטהייסט, טרנסג'נדר שעבר המתת חסד אחרי שינוי מין לא מוצלח/מערכת וואלה!, צילום מסך

בלגיה, שבדומה לשאר האיחוד האירופי אין בה עונש מוות, היא אחת המדינות היחידות בעולם המתירות המתת חסד. ב-2002 היא הייתה המדינה השנייה להתיר זאת, אחרי הולנד. בהולנד מותרת המתת חסד מגיל 12 ומעלה, ואילו בלגיה הפכה בפברואר למדינה הראשונה שמתירה המתת חסד לחולים סופניים בכל גיל. שינוי החקיקה הזה גרר ביקורת רבה מצד גורמי דת בתוך בלגיה ומחוץ לה.

כמה מקרים קודמים משכו את תשומת הלב העולמית, כשבלגיה התירה המתת חסד לשני תאומים חירשים שהיו גם בשלבי התעוורות, וכאשר התירו לנייתן ורטהייסט, טרנסג'נדר שעבר הליך שינוי מין ולא היה מרוצה ממצבו החדש, לסיים את חייו. הוא האשים כי "הפכו אותו למפלצת". ב-2013 נרשם מספר שיא של 1,807 המתות חסד בבלגיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully