וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חתונה היסטורית בוותיקן: האפיפיור קידש זוג עם ילד

15.9.2014 / 4:30

בטקס החתונה הראשון בהובלת הכס הקדוש זה 14 שנים, פרנציסקוס המשיך לשבור מוסכמות בממסד השמרני, וחיתן 20 זוגות שעברו לגור יחד לפני הנישואים. "הם זוגות, כמו רבים אחרים"

האפיפיור פרנציסקוס משיא זוגות החיים יחד, הוותיקן. רויטרס
"לפעמים זה מסע קשה, אך אלה החיים". זוג מחליף טבעות במהלך הטקס, אתמול/רויטרס

לראשונה זה 14 שנים, האפיפיור ערך אתמול (ראשון) טקס חתונה בבזיליקת פטרוס הקדוש בוותיקן, אולם כראוי לאפיפיור פורץ הדרך פרנציסקוס, גם הטקס הזה ממש לא היה שגרתי עבור הממסד השמרני של הכנסייה הקתולית. בין 20 הזוגות המאושרים, כמה זוגות שכבר חיים יחד – ואפילו זוג אחד המגדל יחד ילד מנישואיה הקודמים של האישה, ולא חלם שיוכל להינשא בכנסייה הקתולית.

פרנציסקוס אמר לזוגות, במהלך הטקס שנמשך כשעתיים, כי נישואים "אינם דרך פשוטה, ולפעמים זה מסע קשה, אך אלה החיים". הוא הוסיף כי משפחות הן "הלבנים שמרכיבות את החברה", ולדבריו, על הכנסייה לסלוח לאלה שמקיימים יחסי מין מחוץ לנישואים, או לא מצייתים למנהגי הכנסייה באופן מלא.

עוד כותרות מהעולם בוואלה! חדשות:
מהפך בבחירות בשבדיה: הימין הקיצוני בדרך לממשלה?
המלכה אליזבת לסקוטים: "חשבו על עתידכם"
ליבריה: הנשיאה פיטרה בכירים שסירבו לשוב בשל האבולה

האפיפיור פרנציסקוס משיא זוגות החיים יחד, הוותיקן. רויטרס
אם הכנסייה לא תתקדם, "היא תתמוטט כמו בית קלפים". פרנציסקוס, אתמול/רויטרס

מאז כניסתו לתפקיד לפני שנה וחצי, פרנציסקוס הוביל קו ליברלי. בין היתר, האפיפיור ממוצא ארגנטינאי הביע סובלנות נדירה כלפי הומוסקסואלים בכנסייה הקתולית, וטען: "מי אני שאשפוט אדם שמחפש את האל ברצון טוב?". הוא הדגיש כי הכנסייה "חייבת לשים קץ לאובססיה שלה" עם הפלות, אמצעי מניעה והומוסקסואליות, ולהפגין רחמים, או שלטענתו, היא "תתמוטט כמו בית קלפים".

"רדיו ותיקנה" הרשמי דיווח בהתרגשות על החתונה, ופרסם את הצהרת הכס הקדוש בנוגע לאירוע: "האנשים שנישאים הם זוגות, כמו רבים אחרים. חלקם כבר חיים יחד, ולחלקם אף יש ילדים". פרנציסקוס ליווה כל אחד מהזוגות שעה שאמרו את נדריהם והחליפו טבעות.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
האפיפיור פרנציסקוס משיא זוגות החיים יחד, הוותיקן. רויטרס
הטקס החגיגי בבזיליקת פטרוס הקדוש, אתמול/רויטרס

גישתו של פרנציסקוס שונה למדי מזו של קודמו בתפקיד בנדיקטוס, שטען כי כל איום למבנה המשפחה המסורתי מהווה סכנה לעתיד האנושות. בחודש הבא, צפויים להגיע בישופים קתולים מרחבי העולם לוועידה בוותיקן בנושא המשפחה. הם צפויים לדון בסוגיות של נישואים, גירושים ואמצעי מניעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully