וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטין איים: אם ארצה - אכבוש את קייב תוך שבועיים

עיתון איטלקי דיווח שנשיא רוסיה הזהיר את נשיא הנציבות האירופית במטרה להניא את אירופה מלהטיל סנקציות נוספות על מוסקבה. שר ההגנה האוקראיני: אנו נמצאים ב"מלחמה גדולה" עם רוסיה

צילום: רויטרס, עריכה: קשת סידי

(פוטין, אתמול: לפתוח במגעים ל"מדינה" במזרח אוקראינה)

רוחות מלחמה: נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, איים על נשיא הנציבות האירופית היוצא, חוזה מנואל ברוסו, כי הוא יכול "לכבוש את קייב תוך שבועיים, אם הוא רוצה" – כך דיווח היום (שני) העיתון האיטלקי "לה רפובליקה". זאת, על רקע הטענות של אוקראינה שלפיהן רוסיה נלחמת נגדה לצד הבדלנים במזרח המדינה.

על פי הדיווח, פוטין השמיע את ההצהרה התוקפנית בשיחת טלפון שערך עם ברוסו, שיוחלף בקרוב על ידי ראש ממשלת לוקסמבורג לשעבר ז'אן קלוד יונקר, על מנת להניא את אירופה מלהטיל סנקציות נוספות על מוסקבה.

בתוך כך, שר ההגנה של אוקראינה, ולרי גלטי, הזהיר כי "מלחמה גדולה" על עתיד המדינה פרצה עם רוסיה. "זו מלחמה שלא ראתה אירופה מאז מלחמת העולם השנייה, שיכולה להביא למותם של עשרות אלפי בני אדם", כתב גלטי בדף הפייסבוק שלו. האו"ם מעריך כי עד כה גבתה הלחימה בין צבא אוקראינה לבין המורדים את חייהם של יותר מ-2,600 איש.

הקרב על אוקראינה - כותרות אחרונות
פוטין: לפתוח במגעים ל"מדינה" במזרח אוקראינה
"רוסיה במלחמה עם אוקראינה, ולמעשה עם כל אירופה"
בשל החשש מרוסיה: 7 חברות בנאט"ו יקימו כוח משותף

מזכ"ל נאט"ו אנדרס פו ראסמוסן – בריסל, 1 בספטמבר 2014. EPA, מערכת וואלה! NEWS
מזכיר ברית נאט"ו, אנדרס פו ראסמוסן, הבוקר בבריסל/מערכת וואלה! NEWS, EPA

מוקדם יותר הזהיר מזכ"ל ברית נאט"ו, אנדרס פו ראסמוסן, כי "כל מדינה שתנסה לתקוף מדינה החברה בברית, תיענה מיד בחיילים של נאט"ו". לדבריו, "עלינו להכיר במציאות שבה רוסיה אינה סבורה שנאט"ו היא בעלת ברית, אלא אויב".

לדבריו, הברית תבקש משרי החוץ שלה לאשר בימים הקרובים לאגור תחמושת ולשלוח "כוח מוכנות" למזרח אירופה כדי להגן על מדינות נאט"ו ממתקפה רוסית אפשרית. ראסמוסן אמר כי מדובר ב"ראש-חץ שניתן לפרוש במהירות רבה".

ראסמוסן, שדיבר בבריסל, אמר כי "אוקראינה תהפוך לחברה בברית נאט"ו אם היא תעמוד בתנאים". הוא רמז כי הוא מקווה שאחרי הבחירות באוקראינה בחודש אוקטובר, הפרלמנט ינקוט צעדים שיאפשרו למדינה להגיש בקשה להצטרפות לברית.

מסוק של צבא אוקראינה בשמי העיר קרמטורסק – 1 בספטמבר 2014. צילום: EPA. EPA, מערכת וואלה! NEWS
מסוק של צבא אוקראינה בשמי העיירה קרמטורסק, שבמזרח המדינה, היום/מערכת וואלה! NEWS, EPA

בתוך כך, צבא אוקראינה נסוג הבוקר משדה התעופה בעיר לוהנסק, אחרי שלאורך הלילה התנהלו חילופי אש קשים עם הכוחות הפרו-רוסים. גורמי ביטחון בקייב מסרו כי כוחות הצבא הותקפו על ידי טור טנקים של צבא רוסיה.

בימים האחרונים הצליחו הבדלנים להשתלט מחדש על שטחים במחוזות דוניצק ולוהנסק, ואף דרומה משם באזור עיר הנמל מריופול. זאת, לאחר שבתקופה האחרונה הצליח צבא אוקראינה לכבוש את מעוזי הבדלנים, אך על פי טענות קייב, הסיוע מצד רוסיה מנע מהם למגר את ההתקוממות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully