וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטין: לפתוח במגעים ל"מדינה" במזרח אוקראינה

לאחר שמוסקבה הקפידה לא לטרוף את הקלפים הדיפלומטיים, הביע נשיא רוסיה תמיכה בעצמאותה של "נובורוסיה". דובר הקרמלין מיהר לצנן את ההתלהבות ואמר שהבוס שלו קרא להסדר פוליטי

צילום: רויטרס, עריכה: קשת סידי

הצהרת כוונות נדירה: נשיא רוסיה ולדימיר פוטין קרא היום (ראשון) בהתבטאות ראשונה מסוגה לפתיחה מידית של שיחות על "הקמת ישות מדינית" בדרום אוקראינה ובמזרחה. עם זאת, דוברו, דמיטרי פסקוב, הבהיר כי לא מדובר בהבעת תמיכה בקריאות הבדלנים באוקראינה לעצמאות בשטחים שבשליטתם.

זאת, במקביל לתקיפה הימית הראשונה של הכוחות הפרו-רוסים מאז החלה הלחימה במדינה. ספינת חיל הים האוקראיני הותקפה על ידי תותחים מכיוון החוף, בזמן ששטה בים אזוב ממזרח לחצי האי קרים. זמן קצר לאחר מכן קיבלו בדלנים פרו-רוסים אחריות לירי.

הקרב על אוקראינה - כותרות אחרונות:
פוטין: "אוקראינה כמו הנאצים; נרחיב פעולה בצפון"
"רוסיה במלחמה עם אוקראינה, ולמעשה עם כל אירופה"
בשל החשש מרוסיה: 7 חברות בנאט"ו יקימו כוח משותף

ולדימיר פוטין בביקור בסבסטופול, חצי האי קרים. רויטרס
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בביקור בחצי האי קרים, החודש/רויטרס

בראיון לערוץ 1 הרוסי, אמר פוטין כי יש לערוך שיחות "לא רק על עניינים טכניים, אלא גם על הארגון הפוליטי של החברה והמדינה בדרום-מזרח אוקראינה". הוא הוסיף כי מוסקבה לא תוכל לעמוד מנגד שעה שאזרחים "נורים מטווח אפס".

דובר הקרמלין מיהר להבהיר כי למרות שהנשיא השתמש מפורשות במינוח "מדינה", לא מדובר בגיבוי דרישות המורדים לעצמאות. עד כה, מוסקבה נמנעה מלהתבטא מפורשות בעניין, ופסקוב המשיך לטעון כי גם עכשיו, לא מדובר בשינוי מדיניות.

לדבריו, "כמובן" ש"נובורוסיה" – "רוסיה החדשה", השם שבשימוש הפרו-רוסים לשטחים שבשליטתם באוקראינה – תישאר חלק מהמדינה. "רק אוקראינה יכולה להגיע להסכם עם נובורוסיה, בהתחשב באינטרסים של נובורוסיה, וזאת הדרך היחידה להגיע להסדר פוליטי", הוסיף פסקוב.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
נשיא אוקראיה פורושנקו נפגש עם נשיא רוסיה פוטין, אוגוסט 2014. רויטרס
פוטין בפגישה עם מקבילו האוקראיני פטרו פורושנקו/רויטרס

מוסקבה קראה פעמים רבות לקיום משא ומתן בנוגע למשבר באוקראינה, וקייב הדגישה כי לא תסכים לדון ישירות עם כוחות הבדלנים, אותם הגדירה "טרוריסטים בינלאומיים" ובובות של הממשל הרוסי. סגן מנהיג כוחות הבדלנים במחוז דונייצק, אנדריי פרוגין, הודיע כי יגיע לשיחות המתקיימות בימים האחרונים במינסק, בירת בלרוס, אך יחד עם זאת, השיחות שאכן התקיימו בין הצדדים עד כה התמקדו בעניינים טכניים בלבד, ולא נגעו בסוגיות מדיניות.

נשיא אוקראינה פטרו פורושנקו אמר אמש כי הוא מקווה להתקדמות של ממש בשיחות השלום בין הצדדים בימים הקרובים, ולא – יש סכנה כי המצב יידרדר לנקודת אל-חזור. "אנו קרובים מדי לנקודה שאין ממנה דרך חזרה לתכנית השלום", הזהיר פורושנקו במסיבת עיתונאים שכינס בבריסל, לפני תחילתה של פסגה בהשתתפותם של מנהיגי המדינות החברות באיחוד האירופי.

בין יתר הנושאים, שרי החוץ של האיחוד התכנסו לדון בהטלת סנקציות נוספות על רוסיה. פורושנקו אמר כי נדרשת תגובה מצד אירופה על מעשיה של מוסקבה, והאשים כי השכנה ממזרח נוקטת "תוקפנות וטרור צבאי". הנשיא האוקראיני אמר כי אלפי חיילים ומאות טנקים זרים חדרו לשטחה של ארצו. בברית נאט"ו ובארצות הברית מעריכים שכאלף חיילים רוסים נמצאים בשטח אוקראינה, ואילו רשת CNN דיווחה מפי מקור בממשלת בריטניה כי מדובר במספר גבוה פי ארבעה עד חמישה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully