וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחוקק שקבע "עיר אסורה לישראלים" הוכה באגרופים

חבר הפרלמנט הבריטי ג'ורג' גאלווי, הנודע בתמיכתו באיסלאם, הותקף באלימות בסוף השבוע בלונדון. הוא נחבל בפניו ושבר צלע. "התוקף צעק משהו לגבי השואה"

חבר הפלרמנט הבריטי ג'ורג' גאלווי – אוגוסט 2014. טוויטר, צילום מסך
חבר הפרלמנט הבריטי ג'ורג' גאלווי, כפי שצולם אחרי התקיפה/צילום מסך, טוויטר

משטרת בריטניה עצרה אדם בחשד שתקף את חבר הפרלמנט הבריטי ג'ורג' גאלווי, הידוע בעמדותיו הקיצוניות נגד ישראל. גאלווי, שלאחרונה הכריז על העיר שהוא מייצג בצפון אנגליה כ"אזור חופשי מישראלים", הוכה בערב יום שישי באגרופים, בשעה שהצטלם עם תומכיו בשכונת נוטינג היל בלונדון.

התוקף, ניל מסטרסון, בן 39, יובא מחר (שני) בפני שופט ויואשם ב"תקיפה אלימה על רקע דתי". גאלווי נחבל קשה בפניו ושבר את אחת מצלעותיו. הוא פונה לבית החולים.

"סיעת הכבוד", שבה חבר גאלווי, מסרה הודעה שבה נאמר כי "אנו סבורים שהתקיפה קשורה לתמיכתו של חבר הפרלמנט בפלסטינים". דוברו האישי של חבר הפרלמנט העריך כי "התקיפה קשורה לישראל", מכיוון ש"התוקף צעק משהו לגבי השואה".

עוד בוואלה! חדשות
אחרי קתרין אשטון - בירושלים מרוצים משרת החוץ האירופית החדשה
ליטא מזהירה: "רוסיה במלחמה עם אוקראינה, ולמעשה עם כל אירופה"
מלחמת העצמאות הסקוטית: נפט ונשק גרעיני עומדים להצבעה

חבר הפרלמנט הבריטי ג'ורג' גאלאוויי בפגישה עם איסמעיל הניה. עזה, 2009. AP
גאלווי עם איסמעיל הנייה בעזה ב-2009/AP

ב-2012, גאלווי זכה באופן מפתיע במושב מטעם ברדפורד , עיר בצפון אנגליה שבה יש קהילה מוסלמית גדולה. הוא אחד מכמה מחוקקים בודדים שזכו להיבחר לפרלמנט שלא מטעם שלוש המפלגות הגדולות.

לאחרונה הכריז גאלווי על ברדפורד כתחום האסור לכניסת ישראלים, וקרא לתושבי העיר להחרים תיירים מישראל ולא לקנות מרכולות מתוצרתה. הוא נחקר במשטרה בחשד להסתה.

גאלווי, יליד סקוטלנד בן 60, הצטרף לפרלמנט הבריטי ב-1987. הוא נודע בהתבטאויות קיצוניות ובתמיכתו באיסלאם. ב-2003 הוא הקים את סיעת היחיד שלו אחרי שגורש ממפלגת הלייבור, מפני שהביע התנגדות למלחמה בעיראק. מתנגדיו טענו כי הוא אף עודד פגיעה בחיילים בריטים.

ב-2004 התארח גאלווי בטלוויזיה האיראנית, ואמר כי הוא "מצדיע לסדאם חוסיין". ב-2006 השתתף בתכנית "האח הגדול" והעמיד פנים שהוא חתול, ו"ליקק" שמנת מידיה של שחקנית באחת המשימות. השתתפותו בתכנית הריאליטי עוררה מבוכה רבה בקרב חבריו למפלגה. בשנה שעברה הוא נטש בזעם עימות באוניברסיטת אוקספורד, אחרי שגילה שיריבו הוא סטודנט ישראלי. בדרכו החוצה צעק "אני לא מכיר בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully