וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רוסיה במלחמה עם אוקראינה, ולמעשה עם כל אירופה"

נשיאת ליטא, החברה בנאט"ו, קראה לסייע לקייב. נשיא אוקראינה פורושנקו ציין כי ארצו "קרובה לנקודת האל-חזור מול רוסיה". מנהיגי אירופה בבריסל: "נערכים לסנקציות חדשות"

נשיא מועצת אירופה הרמן ואן רומפוי ונשיא אוקראינה פטרו פורושנקו בכינוס בבריסל. 30 באוגוסט 2014. רויטרס
נשיא מועצת אירופה ואן רומפוי ונשיא אוקראינה פורושנקו, היום בבריסל/רויטרס

הלחימה במזרח אוקראינה נמשכת – וכך גם חילופי הדברים בין מוסקבה לבין קייב: נשיא אוקראינה פטרו פורושנקו אמר היום (שבת) כי הוא מקווה להתקדמות של ממש בשיחות השלום בין הצדדים בימים הקרובים, ולא – יש סכנה כי המצב יידרדר לנקודת אל-חזור. "אנו קרובים מדי לנקודה שאין ממנה דרך חזרה לתכנית השלום", הזהיר פורושנקו במסיבת עיתונאים שכינס בבריסל, לפני תחילתה של פסגה בהשתתפותם של מנהיגי המדינות החברות באיחוד האירופי.

בין יתר הנושאים, שרי החוץ של האיחוד התכנסו לדון היום בהטלת סנקציות נוספות על רוסיה. פורושנקו אמר כי נדרשת תגובה מצד אירופה על מעשיה של מוסקבה, והאשים כי השכנה ממזרח נוקטת "תוקפנות וטרור צבאי". הנשיא האוקראיני אמר כי אלפי חיילים ומאות טנקים זרים חדרו לשטחה של ארצו. בברית נאט"ו ובארצות הברית מעריכים שכ-1,000 חיילים רוסים נמצאים בשטח אוקראינה, ואילו רשת CNN דיווחה הלילה מפי מקור בממשלת בריטניה כי מדובר במספר גבוה פי ארבעה עד חמישה.

בשל החשש מרוסיה: 7 חברות בנאט"ו יקימו כוח משותף
פוטין: "אוקראינה כמו הנאצים; נרחיב פעולתנו בצפון"
תצלומי לוויין מוכיחים: כך פלשה רוסיה לאוקראינה

צבא אוקראינה משגר רקטה לעבר בדלנים פרו-רוסים באזור דונייצק. 30 באוגוסט 2014. רויטרס
צבא אוקראינה משגר רקטות לעבר בדלנים פרו-רוסים באזור דונייצק/רויטרס

נשיאת ליטא, דליה גריבאוסקאיטה, אמרה כי "זו עובדה שרוסיה במצב מלחמה עם אוקראינה. זו מלחמה נגד מדינה שמעוניינת בקשרים הדוקים עם אירופה. למעשה, רוסיה במלחמה עם אירופה", אמרה הנשיאה לכתבים שעה שהגיע לפסגה האירופית. "עלינו לסייע לאוקראיה להגן על שטחה ועמה גם באמצעים צבאיים, כי היום אוקראינה נלחמת בשם כל אירופה".

צבא אוקראינה הודיע היום כי כוחותיו נסוגו מאזורים בסביבות העיר לוהנסק בעקבות פעילותם של הבדלנים הפרו-רוסים. לדברי הצבא, הבדלנים עשו שימוש בטנקים רוסיים כדי "להרוס כל בית ובית" בעיירה הקטנה נובוסוויטליבקה. בציוץ שפרסמה בטוויטר המועצה להגנה ולביטחון בקייב, נכתב כי "התוקפנות הצבאית הישירה במזרח אוקראינה נמשכת".

נשיא הנציבות האירופית חוזה מנואל ברוסו אמר בבריסל כי האיחוד מוכן להחריף את הסנקציות נגד רוסיה, אך ציין כי הפתרון המועדף הוא זה הפוליטי. "אנחנו ערוכים לנקוט צעדים קשים, אבל אנחנו שומרים את הדלת פתוחה לפתרון באמצעות מו"מ", הבהיר אחרי פגישה עם פורושנקו. לדברי ברוסו, החמרה במגבלות על רוסיה לא נועדה להסלים את המצב, אלא לדחוף את מוסקבה לשולחן המו"מ. הוא הבהיר כי האיחוד האירופי לא מעוניין בעימות, ו"אין שום היגיון במלחמה קרה שתזיק לכל אירופה".

אחר הצהריים הסכימו מנהיגי האיחוד האירופי להכין את "השלב הבא בסנקציות" נגד רוסיה. "לנוכח הפלישה, המנהיגים יסמיכו את הנציבות האירופית להכין רשימת סנקציות חדשה", אמר סגן קנצלרית גרמניה סיגמר גבריאל גבריאל בשיחה עם כתבים בפתח פגישת שרי החוץ של האיחוד בבריסל. מעט אחר כך אמר גם נשיא צרפת פרנסואה הולנד כי אירופה תהיה חייבת להחמיר את הסנקציות אם מוסקבה תמשיך להתערב צבאית במזרח אוקראינה. "מה שמתרחש באוקראינה הוא חמור כל כך, עד שמועצת אירופה תהיה חייבת להגיב בהחרפת הסנקציות אם דברים יישארו כפי שהם. אנו חייבים לפעול ולבקש להכין סנקציות חדשות", אמר לכתבים עם הגיעו לבריסל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully