וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטין: "הבדלנים סיכלו את המבצע הצבאי האוקראיני"

נשיא רוסיה טען כי הכוחות הפרו-רוסים במזרח אוקראינה "השיגו הצלחה כבירה", על רקע דיווחים על לחימה מול הצבא בחזיתות חדשות. "לאפשר לחיילים שנכנעו לעזוב את אזור הלחימה"

כוחות של צבא אוקראינה בדרכם לעיר מריופול, 27 באוגוסט 2014. AP
כוחות צבא אוקראינה בדרכם לעיר מריופול, במזרח המדינה/AP

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הצהיר הלילה (שישי) כי "ברור שכוחות הבדלנים השיגו הצלחה כבירה בסיכול המבצע הצבאי האוקראיני, אשר מסכן באופן חמור את אוכלוסיית מזרח אוקראינה והוביל לאובדן חיי אזרחים רבים".

במסר רשמי לכוחות המיליציה הפרו-רוסית, הוסיף פוטין: "אנשי כוחות הביטחון האוקראינים, שהשתתפו במבצע בעקבות פקודות שקיבלו ולא מרצונם החופשי, נכנעו". הנשיא קרא לכוחות הבדלנים לאפשר העברת סיוע הומניטרי לחיילים האוקראינים שנכנעו, ו"לאפשר להם לעזוב את אזור הלחימה".

המשבר באוקראינה - כותרות אחרונות בוואלה! חדשות:
תצלומי לוויין מוכיחים: כך פלשה רוסיה לאוקראינה
רוסיה פלשה לאוקראינה עם טורי טנקים ומשגרי גראד
בסיוע רוסי: הבדלנים כבשו עיירה בדרום אוקראינה

ולדימיר פוטין בביקור בסבסטופול, חצי האי קרים. רויטרס
פוטין בביקור בחצי האי קרים, לפני כשבועיים/רויטרס

כמו כן, חזר פוטין על קריאתו לממשלת אוקראינה לחדול מכל פעילות צבאית במזרח המדינה, ולפתור את המשבר באמצעים מדיניים בלבד. "יש לאפשר לחיילים האוקראיניים לשוב למשפחותיהם, ולהעביר סיוע רפואי לפצועים", הוסיף פוטין, והבהיר כי מוסקבה תמשיך לספק סיוע הומניטרי לאזרחים במחוזות דונייצק ולוהנסק במזרח אוקראינה.

ביום רביעי, מסר דובר הקרמלין, דמיטרי פסקוב, כי ממשלת רוסיה תשלח שיירת משאיות הומניטרית שנייה לאוקראינה, כשבוע לאחר ששלחה שיירת משאיות ראשונה למזרח המדינה ללא אישור השלטון בקייב, ועוררה סערה באוקראינה, אשר חששה מפלישה רוסית בחסות השיירה.

זאת, על רקע דיווחים מאוקראינה כי מאות חיילים מצבא רוסיה חדרו לשטחה. לנוכח ההסלמה החמורה במצב, הנשיא פטרו פורושנקו ביטל אתמול את צאתו הצפויה לביקור מדיני טורקיה, שם תכנן לברך את הנשיא רג'פ טייפ ארדואן לרגל השבעתו לתפקיד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
חיילי צבא אוקראינה באוזר העיר לוהנסק– 21 באוגוסט 2014. רויטרס
חיילי צבא אוקראינה באזור העיר לוהנסק/רויטרס

"בשעה כזו, מקומו של הנשיא הוא כאן, באוקראינה", הודיע פורושנקו, ודרש ממועצת הביטחון של האו"ם להתכנס בדחיפות לישיבת חירום. פורשונקו אמנם נזהר מלקבוע כי רוסיה פלשה לארצו, אך ברית נאט"ו הבהירה בהודעתה כי רוסיה כבר מפעילה באוקראינה "הרבה יותר מ-1,000 חיילים".

הלחימה באוקראינה נמשכת זה שישה חודשים וגבתה את חייהם של 2,200 בני אדם. אתמול דווח כי המורדים הפרו-רוסים, מגובים בחיילים מצבא רוסיה, נכנסו לעיירה נובואזובסק שבדרום-מזרח אוקראינה, ופתחו בה חזית נוספת של לחימה.

מנהיגי אוקראינה ורוסיה, ולדימיר פוטין ופטרו פורושנקו, נפגשו השבוע לראשונה מאז תחילת המשבר. השניים נועדו במינסק לשיחה ארוכה בדלתיים סגורות, ובסיומה הבטיח נשיא אוקראינה כי תיתכן "מפת דרכים" לקראת הפסקת אש במזרח המדינה בהקדם האפשרי.

פורושנקו תיאר את השיחות כ"מורכבות וקשות", ואילו הנשיא הרוסי תיאר את הפגישה כחיובית, אולם סירב למסור פרטים על אודות ההסכם המתגבש בין מוסקבה לקייב. "אנחנו לא יכולים לדון בהפסקת האש, רק לתגבר את האמון בין הצדדים בתהליך המשא ומתן החיוני", אמר בתום הפגישה הלילית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully