וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בסיוע רוסי: הבדלנים כבשו עיירה בדרום אוקראינה

לוחם מיליציה אוקראינית מסר כי המורדים, מלווים בחיילים רוסים, נכנסו לנובואזובסק, שנמצאת בדרך לעיר הנמל האסטרטגית מריופול. השתלטות על האזור תסייע לרוסיה ליצור רצף טריטוריאלי עם קרים

רויטרס

בדלנים פרו-רוסים, מגובים בחיילים מצבא רוסיה, נכנסו לעיירה נובואזובסק, שבדרום-מזרח אוקראינה - כך דיווח הבוקר (חמישי) לוחם מיליציה פרו-אוקראינית לסוכנות הידיעות רויטרס. מוקדם יותר דווח ב"לוס אנג'לס טיימס", כי כוחות שיריון של צבא רוסיה חצו את הגבול בדרכם לאזור, שהלחימה בו תהווה חזית חדשה בעימות שנמשך מזה חמישה חודשים בין אוקראינה לבין הבדלנים.

"יש כוחות צבאיים בנובואזובסק, שהגיעו לפני יומיים דרך הגבול עם רוסיה", סיפר הלוחם, שמשתייך לארגון שנקרא "גדודי אזוב" התומך בממשלה בקייב. "הם נושאים את הדגלים של 'הרפובליקה העממית של דונייצק', אך הם כוח רוסי סדיר", הוסיף הלוחם, שהעדיף להישאר בעילום שם. אתמול מסר צבא אוקראינה כי העיירה מופצצת על ידי רוסיה ועל ידי המורדים. הצבא שולט על הדרכים בדונייצק ובלוהנסק, המחוזות שעליהם השתלטו הבדלנים ושמובילות לאזור, ולכן לטענתו הכוחות והציוד הצבאי היו יכולים להגיע רק מהגבול עם רוסיה.

הקרב על אוקראינה - כותרות אחרונות
נשיאי רוסיה ואוקראינה נועדו לראשונה; "שיחה קשה"
מפקד המורדים במזרח אוקראינה התפטר, אש בדונייצק
באוקראינה מתים מפחד מהסוס הטרויאני של פוטין

תושבים מביטים בעשן המיתמר מהעיירה נובואזובסק, שבדרום-מזרח אוקראינה, 27 באוגוסט 2014. AP
תושבים מביטים בעשן המיתמר מהעיירה לאחר ההפצצות במקום, אתמול/AP

העיירה שוכנת כמה קילומטרים ספורים ממערב לגבול עם רוסיה, על דרך המובילה לעיר הנמל מריופול, שנמצאת לחופי הים השחור. השתלטות על דרך זו תוכל לסייע לרוסיה ברצף טריטוריאלי עם חצי האי קרים, שאליו פלשה בחודש פברואר וסיפחה אותו לשטחה חודש מאוחר יותר. בתקופה האחרונה הצליחה הממשלה המרכזית בקייב לכבוש מחדש שטחים רבים מידי הבדלנים, אך האירועים האחרונים עלולים להביא להסלמה נוספת בלחימה, שגבתה עד כה את חייהם של יותר מ-2,200 איש.

גם נאט"ו חיזקה את טענותיה של קייב, ודיווחה כי מוסקבה מזרימה כוחות כדי ליצור "מסדרון דרומי", שיחבר בין קרים לבין העיר הרוסית טאגנרוג. דוברת מחלקת המדינה האמריקנית, ג'ן סאקי, הביעה את דאגתה של וושינגטון מהדיווחים האחרונים, ואמרה שהם ככל הנראה מצביעים על כך ש"מתקפת-נגד רוסית עומדת לצאת לדרך".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
כוחות של צבא אוקראינה בדרכם לעיר מריופול, 27 באוגוסט 2014. AP
כוחות שיריון של צבא אוקראינה בדרכם לעיר מריופול, אתמול/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully