וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה: האנשים שחולצו ממכולה - מבקשי מקלט אפגנים

34 בני אדם חולצו ממכולה שהגיעה על גבי ספינה לנמל טילבורי במצב קשה. לאחר קבלת טיפול רפואי, הם תושאלו והתברר כי הם סיקים שהגיעו מאפגניסטן. "נוצלו על ידי סוחרים בבני אדם"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

35 האנשים שנמצאו ביום שבת בתוך מכולה על ספינה בנמל טילבורי שבמזרח בריטניה הם סיקים שביקשו מקלט במדינה, לאחר שנמלטו מאפגניסטן מחשש לחייהם – כך מסר אמש (שני) המתורגמן המעורב בחקירתם, כמאלג'ית סינג מטהארו, לסוכנות הידיעות הצרפתית.

לדבריו, הקבוצה הייתה לכודה במכולה ללא אוויר צח במשך 18 שעות, ורבים מהם חששו כי ימותו תוך דקות ספורות, רגעים לפני שהתגלו וחולצו מהמכולה. אחד מהם אכן נמצא מת, אולם 24 הניצולים הועברו לקבלת טיפול רפואי, כשרובם סובלים מהתייבשות ומהיפותרמיה.

עוד כותרות מהעולם בוואלה! חדשות:
אובמה: "אין תירוץ לשימוש מופרז בכוח משטרתי"
"המדינה האיסלאמית" לאמריקנים: "נטביע אתכם בדם"
ישראלים חוששים מהאבולה: "מודדים חום בכניסה למשרד"

מכולות. ShutterStock
"הם סבלו המון"/ShutterStock

האדם שנהרג היה בן 40, ושני ילדיו, בני תשע ו-12, היו במכולה ושרדו את המסע. "היה שם חשוך לגמרי, בלי טיפת אוויר", סיפר מטהארו לרשת ITV הבריטית, "מהר מאוד זה הפך למאוד לא נוח. נוראי. הם סבלו המון".

מטהארו הסביר כי במכולה היו בני 15 משפחות, כולם מקאבול. הם הגיעו לאירופה על גבי משאית, ובנמל זיברוז', בלגיה, עברו למכולה. תשעה גברים ושמונה נשים בגילאי 18-72 היו בין הניצולים, כמו גם 13 ילדים בגיל שנה עד 12.

כל 34 הניצולים הגישו בקשה למקלט בבריטניה, כך נמסר ממשרד הפנים. "המקרה הטראגי הזה הוא תזכורת להשלכות הנוראים של הגירה בלתי-חוקית", נמסר מדובר המשרד, "נעשה כל שביכולתנו על מנת להביא לדין את האחראים לכך". כמו כן, משרד הפנים מספק להם תמיכה ומקום לינה במהלך בחינת בקשתם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

חקירה בחשד לרצח נפתחה בעקבות מותו של אחד ממבקשי המקלט במכולה. עם זאת, המשטרה הבהירה כי אף אחד מהניצולים אינו חשוד. כמו כן, נתיחה שלאחר המוות לא הניבה מסקנות ברורות.

"המשפחה שוחררה", סיפר מטהארו, "להרוג היה פה אח, והילדים ידעו את מספר הטלפון שלו, אז הצלחנו ליצור עמו קשר ולהביא אותו לנמל. הילד הקטן סיפר שהוא ניסה להעיר את אבא שלו, ואז הם גילו שהוא מת".

הוא הוסיף: "היו לי דמעות בעיניים. הסתכלתי על הילדים האלה, והבנתי כמה הם היו חייבים להיות נואשים על מנת לסכן את חייהם בצורה כזו. אני יכול רק לדמיין מה הם עברו בחייהם באפגניסטן". חוקרי המשטרה סיימו את תשאול הניצולים, ואלה הועברו לטיפול משרד הפנים.

תיעוד של מבקשי המקלט מרשת ITV:

לדברי מטהארו, המהגרים סיפרו שהם נמלטו מרדיפה בקאבול. הנשים סיפרו שהן אינן יכולות לצאת החוצה מחשש שיוטרדו, ואילו הגברים אמרו שמקומיים היו מושכים את הטורבן שהם חובשים ומסירים אותו. "הם אמרו שהם היו מעדיפים למות מאשר לחיות ככה", הוסיף.

יו"ר הפדרציה הסיקית בבריטניה, בהאי אמריק סינג, טען כי המקרה מבהיר כי דרישותיהם של בני הדת ומצוקתם לא זכתה להתייחסות מלאה. הקהילה הסיקית המקומית לקחה על עצמה לטפל בניצולים, והביאה להם בגדים וצעצועים עבור הילדים.

"זו חרפה שהרדיפה של המיעוט הסיקי באפגניסטן זכתה להתעלמות כמעט מוחלטת", טען סינג, "אירוע כזה מזכיר לכולנו שהם גם עוברים ניצול על ידי סוחרים בבני אדם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully