וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המערב עולה מדרגה: סנקציות חריפות הוטלו על רוסיה

מדינות האיחוד האירופי בצעד משותף עם וושינגטון, הודיעו על הטלת סנקציות על המגזר העסקי ברוסיה, כמו גם על הבנקים ועל חברות ממשלתיות רבות. אובמה לפוטין: "יכול להיות אחרת"

צילום: רויטרס, עריכה: ליאור נאור

(צפו: מטוס נוסעים מלזי הופל בשמי אוקראינה)

האיחוד האירופי אימץ היום (שלישי) סנקציות חדשות ותקדימיות בחריפותן נגד רוסיה – כך מסרו גורמים בכירים באיחוד האירופי. הסנקציות, שהעבודה עליהן נעשתה בשיתוף עם ממשלת ארצות הברית, מגיעות על רקע תסכול קשה במערב בגין חוסר ההשפעה של הסנקציות הקודמות שהוטלו על מעורבותה של מוסקבה במשבר באוקראינה, והלחץ בעקבות מותם של 298 בני אדם בהפלת מטוס "מלזיה איירליינס" במזרח אוקראינה לפני כשבועיים.

עוד כותרות מהעולם בוואלה! חדשות:
בקבוקי תבערה הושלכו לעבר בית כנסת בגרמניה
ארה"ב על הדלפת יוזמת קרי: "כך לא נוהגים שותפים"
בכיר חיזבאללה היה על מטוס "אייר אלג'יריה" שהתרסק

בהמשך הערב, מסר נשיא ארצות הברית ברק אובמה כי גם וושינגטון החליטה על הטלת סנקציות על המגזר הפיננסי הרוסי, כמו גם על חברות אנרגיה ונשק. "לא מדובר במלחמה קרה", אמר במסיבות עיתונאים בבית הלבן, "אך יכול להיות אחרת אם פוטין יפעל בצורה שונה".

זירת יירוט מטוס מלזיה איירליינס, דונייצק. רויטרס
זירת הפלת מטוס "מלזיה איירליינס" במזרח אוקראינה/רויטרס

לדבריו, "השאלה כעת היא כיצד למנוע שפיכות דמים במזרח אוקראינה. לא מדובר ביכולת האוקראינית ללחום בבדלנים". הוא הוסיף כי צבא אוקראינה חמוש היטב, "הרבה יותר טוב מהבדלנים". הוא הוסיף כי הסנקציות החדשות יחלישו את הכלכלה הרוסית.

הדיפלומטים האירופיים מסרו כי הסנקציות החדשות שהוטלו על המגזר העסקי ברוסיה כוללות בין היתר איסור על בנקים רוסיים בבעלות ממשלתית למכור אגרות חוב ומניות בשווקים האירופיים. עד כה, הסנקציות האירופיות הופעלו רק נגד גורמים ספציפיים, עסקים וארגוני מורדים, אולם כעת, סנקציות הופעלו גם נגד חברות נפט ממשלתיות ותעשיות ההגנה.

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל מסרה הערב כי החלטת האיחוד האירופי להטיל סנקציות נרחבות נגד רוסיה הייתה "בלתי נמנעת". מרקל הוסיפה כי מנהיגי האיחוד הזהירו את מוסקבה פעמים רבות כי סיפוח חצי האי קרים וערעור היציבות בקייב אינם מקובלים. "כעת זה בידי ההנהגה הרוסית להחליט אם הם רוצים להביא לרגיעה ולשתף פעולה", אמרה, "ניתן לשקול מחדש את הסנקציות, אך נוכל גם לנקוט בצעדים נוספים".

כמו כן, שמונה גורמים הוספו לרשימה הקיימת של בני אדם שנכסיהם הוקפאו והוטל עליהם איסור מעבר למדינות האיחוד האירופי. בין הגורמים, ארבעה ממקורביו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. שלוש חברות הוספו לרשימת הארגונים הכפופים לסנקציות אירופיות, בשל חלקם לכאורה בפעילויות הפוגעות בריבונות האוקראינית.

עם כה, אירופה נחשבה זהירה יותר בצעדיה כלפי הממשל במוסקבה מאשר ארצות הברית, ככל הנראה מתוך דאגה מסוימת של מנהיגי היבשת מפגיעה בכלכלה האירופית כתוצאה מכך. עם זאת, בשיחת ועידה נדירה שנערכה אתמול בשיתוף עם הנשיא האמריקני ברק אובמה, הביעו מנהיגי בריטניה, גרמניה, איטליה וצרפת את נכונותם לאמץ סנקציות נוספות.

כוחות צבא אוקראינה כבשו מחדש את העיר סלוביאנסק שבמזרח המדינה מידי הבדלנים הפרו-רוסים. רויטרס
כוחות צבא אוקראינה בעיר סלוביאנסק, במזרח אוקראינה/רויטרס

לפחות 1,129 בני אדם נהרגו בעימותים מאז החלה השתלטות הבדלנים הפרו-רוסים על אזורים במזרח אוקראינה בחודש אפריל, כך נמסר אתמול ממשקיפי האו"ם במדינה. כמו כן, 3,442 בני אדם נפצעו. נציבת זכויות האדם של האו"ם, נאווי פילאי, מסרה כי הלחימה ההולכת וגוברת בדונייצק ובלוהנסק מדאיגה מאוד, ואף טענה כי הפלת המטוס המלזי עשויה להיחשב פשע מלחמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully