וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטייסים הגרמנים חוששים לטוס לישראל: "יורים שם"

27.7.2014 / 4:39

איגוד הטייסים הגרמני מתנגד להחלטת חברות התעופה להפעיל מחדש את הקווים לנתב"ג: "מערכת ההגנה שלהם לא עוצרת את כל הרקטות". נציג הארגון דורש: רק מתנדבים יטוסו לישראל

טייסי לופטהנזה מפגינים בנמל התעופה של פרנקפורט במחאה על גובה שכרם. אפריל 2014. GettyImages
טייסי לופטהנזה בהפגנה בחודש אפריל, בה מחו על שכרם/GettyImages

איגוד הטייסים של גרמניה מותח ביקורת על החלטת חברות התעופה לופטהנזה ואיר ברלין לחדש את הטיסות לישראל.

הטיסות לנמל התעופה בן-גוריון הושעו זמנית באמצע השבוע, אחרי שרקטה שנורתה מרצועת עזה פגעה ביהוד. לופטהנזה ואיר ברלין חידשו ביממה האחרונה, ובאופן הדרגתי, את פעילותן בקווים בין גרמניה לישראל.

ירג הנדוורג, חבר בוועד המנהל של איגוד הטייסים הגרמני, אומר כי ההחלטה התבססה על שיקולים פוליטיים-כלכליים, תוך התעלמות מההיבטים הביטחוניים. "אסור לנו לטוס ליעדים שיורים בהם", אמר הנדוורג. הפסקת האש הייתה זמנית בלבד. לא נראה כי מערכת ההגנה של ישראל מצליחה לעצור את כל הרקטות".

הנדוורג אמר כי הוא דורש מחברות התעופה לאפשר לצוותים לעלות לטיסות לישראל על בסיס התנדבותי, ולפטור מהטיסות את אנשי הצוות שאינם מעוניינים לטוס לנתב"ג.

דובר לופטהנזה אמר כי החברה עוקבת כל העת אחר המצב הביטחוני בנמל התעופה בן גוריון.

התאחדות התעופה האירופית (European Cockpit Association, ECA), המייצגת 38 אלף טייסים מ-37 מדינות באירופה, סירבה להגיב להחלטה לחדש את הטיסות לישראל.

עם זאת, ההתאחדות מסרה כי היא "מודאגת מחוסר השקיפות" בנושא, ודרשה לקבל עוד נתונים, כדי לשפוט "האם המצב הביטחוני באמת השתנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully