וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מביך: ארדואן חנך את הרכבת המהירה – ונתקע

ראש הממשלה הטורקי השתתף בנסיעת הבכורה של הרכבת המחברת את אנקרה ואיסטנבול, אולם זו שבקה חיים בדרך. זמן קצר לפני כן התגאה: "הפכנו חלום למציאות, למרות החבלות והמכשולים"

ראש ממשלת טורקיה רג'פ טייפ ארדואן במעמד חנוכת הרכבת המהירה בין איסטנבול לאנקרה – 25 ביולי 2014. לשכת ראש ממשלת טורקיה, אתר רשמי
צפוי להיבחר לנשיאות בחודש הבא. ארדואן ורעייתו, אתמול ברכבת/אתר רשמי, לשכת ראש ממשלת טורקיה

מהיר ועצבני – אבל תקוע: מבוכה נרשמה אתמול (שישי) בנסיעת הבכורה של הרכבת המהירה המחברת את איסטנבול ואת אנקרה, כשזו שבקה חיים בעיר איזמיט. על הרכבת, שעזבה את אנקרה בשעת בוקר, היה לא אחר מראש ממשלת טורקיה רג'פ טייפ ארדואן, ואתו בכירי ממשל רבים. גורמים רשמיים במדינה אמרו כי "כשל טכני" הוא שמנע מהרכבת להמשיך בדרכה. לפי הדיווחים, אחד מכבלי החיבור לא עבד, וצוותים טכניים נקראו למקום והצליחו לתקן את התקלה לאחר כחצי שעה.

אורכו של קו הרכבת החדש כ-500 קילומטרים ועלות הקמתו נאמדת בכארבעה מיליארד דולרים. עם מהירות של 250 קילומטרים בשעה, הוא קיצר את הנסיעה בין הבירה הטורקית לבין העיר הגדולה במדינה לשלוש שעות וחצי בלבד. חנוכת הקו המהיר נדחתה שוב ושוב בשל תקלות ותקריות שונות, והפרויקט הגרנדיוזי הפך לבדיחה בקרב הטורקים. רק בשבועות האחרונים קרסה תחנה במחוז סקאריה, ובמקרה אחר התנגשה הרכבת ברכב אחזקה.

ידיעות נוספות על ראש ממשלת טורקיה:
ראש ממשלת טורקיה על איילת שקד: מזכירה לי את היטלר
ארדואן ממשיך במתקפה: "ישראל ברברית פי 100 מהיטלר"
בדרך לנשיאות: איך ייראה שלטון ארדואן בעשור הקרוב? פרשנות

ראש ממשלת טורקיה רג'פ טייפ ארדואן חנך קו רכבת המחבר את אסיה ואירופה. איסטנבול, 29 באוקטובר 2013. רויטרס
ארדואן חונך את קו הרכבת התת-ימי באיסטנבול, באוקטובר/רויטרס

אתמול בצהריים ערך ארדואן טקס בעיר אסקישהיר, אחת מתשע תחנות הביניים של הרכבת. "לפני 12 שנים, רכבת מהירה הייתה לא יותר מחלום", אמר לקהל תומכים שהתאסף שם. "כעת אנו מדינה שהופכת חלום למציאות. למרות החבלות והמכשולים, השלמנו את הקו הזה", הוא הוסיף, מבלי לצפות כי בעוד זמן לא רב הרכבת תיעצר ותסרב להמשיך.

בחודש הבא ייערכו בחירות לנשיאות בטורקיה, וארדואן, המשמש ראש ממשלה זה יותר מעשור, צפוי לנצח בהן. במהלך הקמפיין העלה ארדואן על נס את מאמציו לשפר את התשתיות ואת התחבורה בארצו ולהפוך אותן למודרניות, בדומה לסטנדרטים הנהוגים באירופה.

באוקטובר האחרון חנך ארדואן את "פרויקט המאה" – רכבת המחברת את חלקה האירופי של איסטנבול עם חלקה האסיאתי באמצעות מנהרה תת-ימית מתחת למיצרי הבוספורוס. בשנה הבאה צפויה הרכבת המהירה שנחנכה אתמול להתחבר לרכבת התת-ימית, ובכך ניתן יהיה להגיע מאנקרה ועד לצדה האירופי של איסטנבול. ארדואן הכריז זה מכבר על 2023, שבה ימלאו מאה שנים לייסודה של הרפובליקה על ידי אטאטורק – כשנת היעד לחבר את מזרחה של טורקיה ואת מערבה באמצעות רכבות מהירות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
ראש ממשלת טורקיה רג'פ טייפ ארדואן במעמד חנוכת הרכבת המהירה בין איסטנבול לאנקרה – 25 ביולי 2014. לשכת ראש ממשלת טורקיה, אתר רשמי
ארדואן במעמד חנוכת הרכבת, אתמול/אתר רשמי, לשכת ראש ממשלת טורקיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully