וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: מרקל ובכירים בגרמניה בקמפיין נגד אנטישמיות

עיתון "בילד", בפרויקט משותף עם חברת אקסל שפרינגר, ביקש מידוענים, בהם הקנצלרית מרקל, להשמיע קול נגד האנטישמיות שגברה בצל המלחמה בעזה. "אי אפשר לעשות שימוש במלחמה כאמתלה להפצת סיסמאות אנטישמיות בגרמניה"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

(צפו: הפגנות נגד מבצע "צוק איתן" בלונדון ובפריז, השבוע)

סלבריטאים, פוליטיקאים, אנשי עסקים ומובילי דעת קהל גרמנים מן השורה הראשונה התגייסו לפרויקט שיזם העיתון הגרמני הפופולרי "בילד" בשיתוף עם חברת אקסל שפרינגר תחת הכותרת: "לא עוד שנאת יהודים!". מטרת הפרויקט, שזכה להבלטה גדולה, הינה להילחם באנטישמיות ולהביע סולידריות עם ישראל ועם היהודים המתגוררים במדינה. "ההתפרצויות וההצהרות הללו הן התקפות על החופש ועל הסובלנות. אנחנו לא יכולים לסבול זאת", כתבה קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, עבור הפרויקט.

"מחאה שקטה והבעת ביקורת על הפעולות הצבאיות של ישראל בעזה היא לגיטימית. אבל למי שרוצה להפיץ אנטישמיות אין מקום אצלנו", אמר איימן מזייק, ראש המועצה המרכזית של המוסלמים בגרמניה.

עוד בוואלה! חדשות:
יום ירושלים בטהראן: "המשטר הציוני צריך להיעלם"
שדר ירדני שרף דגל ישראל: "הכיבוש הוא אויבנו"
צפו: הנאום המדהים של הפרשן המצרי שתומך בישראל
מפגינים פרו פלסטינים פוצצו את המשחק של מכבי חיפה
ג'קי בן זקן הותקף על ידי גלוחי ראש בפולין

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"לא עוד שנאת יהודים!". סמל הקמפיין/מערכת וואלה!, צילום מסך

בפרויקט מופיעות תמונות של כ-80 משתתפים, כשלצדם קטע קצר המתייחס למאבק באנטישמיות."אני מעודד אנשים לדווח על מקרים של גילויי אנטישמיות פומביים חדשים", אמר נשיא גרמניה, יואכים גוק. ואילו מנכ"ל חברת המכוניות פולקסוואגן, מרטין וינטרקורן הוסיף: "לאפליה ולשנאה אין מקום בגרמניה. על כולנו להילחם למען חברה חופשית, פתוחה ודמוקרטית".
כוכבת הפופ ממוצא יווני, ויקי לאנדרוס, שידועה מזכייתה באירוויזיון בשנת 1974 כשייצגה את לוקסמבורג, אמרה: "אי אפשר לעשות שימוש במלחמה כאמתלה להפצת סיסמאות אנטישמיות בגרמניה".

"איומי מוות נגד יהודים ושירי שנאה אנטישמים בכבישי גרמניה הם בושה", אמר מנהיג מפלגת הירוקים, צ'ם אוזדמיר, בן למהגרים טורקים, והגרמני הראשון ממיעוט אתני שעומד בראש מפלגה גדולה. כוכבת הטלוויזיה, השחקנית שריל שפרד, הוסיפה: "שנאת יהודים היא בלתי מתקבלת על הדעת. אחותי, האחיינית והגיס שלי הם יהודים. אנחנו מדברים על הכל בפתיחות, כך גידלו אותי".

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל במסיבת עיתונאים, מולדובה. רויטרס
"התקפות על החופש ועל הסובלנות". אנגלה מרקל/רויטרס

כריסטיאן לינדנר, מהמפלגה הדמוקרטית החופשית (FDP), אמר: "על המדינה להגן על החיים היהודים". יצוין כי שמה של המפלגה נקשר בשנת 2002 לפרשייה אנטישמית כאשר יו"ר המפלגה בזמנו, יורגן מלמן, שכיהן כסגנו של שר החוץ, הביע עמדות אנטי-ישראליות שהתפרשו כאנטי-יהודיות. הוא תקף את אריאל שרון ואת סגן יו"ר ארגון הגג של הקהילות היהודיות בגרמניה, מישל פרידמן. בעקבות הסערה הציבורית שעוררו דבריו, הופעל עליו לחץ, הוא התפטר מהמפלגה ונשאר פרלמנטר עצמאי. שנה מאוחר יותר הוא ככל הנראה התאבד בקפיצה ממטוס.

יו"ר התאחדות הכדורגל הגרמנית, וולפגנג נירשבאך, אמר: "זוהי אחריותנו הקולקטיבית שלעולם לא יהיה מקום בחברה שלנו לאנטישמיות". דברים דומים אמר גם אחד משדרני החדשות המפורסמים ביותר בגרמניה, אולריך ויקרט: "זה מרושע וטיפשי מכל סיבה שהיא, דתית או פוליטית, לזלזל באנשים אחרים". ושרת ההגנה של גרמניה, אורסולה ואן דר ליין, שביקרה בישראל בחודש פברואר האחרון, אמרה: "האנטישמיות היא עיוורת – במקום זאת עלינו להקשיב לאלו שרואים את הדרך לפיוס ודו קיום ללא טרור ופחד".

שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, נפגש עם שרת ההגנה של גרמניה, אורסולה ואן דר ליין, פברואר 2014. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
"עלינו להקשיב לאלו שרואים את הדרך לפיוס ודו קיום ללא טרור ופחד". אורסולה ואן דר ליין בישראל/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

ביום רביעי האחרון הבטיחה קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, להגן על הקהילה היהודית במדינה, לנוכח הקריאות האנטישמיות והאיומים שנשמעו לאחרונה בקרב מפגינים פרו-פלסטינים, שמחו על מבצע "צוק איתן". "הקנצלרית וממשלת גרמניה מגנה את ההערות האנטישמיות שאותן השמיעו מפגינים פרו-פלסטנים ואנטי ישראלים בגרמניה", אמר דובר הממשלה, גיאורג סטרייטר. "ההתפרצויות האלו הן התקפה על החירות והסובלנות, והן ניסיון לערער את יסודות המערכת הדמוקרטית שלנו. לא נקבל זאת".

יום קודם לכן גינו שרי החוץ של גרמניה, צרפת ואיטליה את העלייה באנטישמיות במדינותיהם במסגרת המחאות נגד מבצע צוק איתן. בהצהרה משותפת, אמרו השרים כי "לרטוריקה אנטישמית, לעויינות כלפי יהודים, ולהתקפות על יהודים בבתי כנסת אין מקום בחברה שלנו". הם ציינו כי למרות שהם מצדדים בחופש הביטוי הם יעשו "כל שביכולתם להילחם בפעולות והצהרות שגובלות באנטישמיות, גזענות וקסנופוביה".

שחקן מכבי חיפה, אייל משומר, מותקף במשחק על ידי מפגינים פרו פלסטינים במשחק באוסטריה. טוויטר, אתר רשמי
מפגינים פרו פלסטינים במשחק של מכבי חיפה, השבוע באוסטריה/אתר רשמי, טוויטר

גם הפגנות פרו-פלסטיניות שהתקיימו בלונדון ובפריז בשבוע האחרון עוררו חששות רבים בקרב היהודים ואף העלו לתודעה את תחושת האנטישמיות הגדולה מימים עברו. לפני שבוע נאלצה משטרת פריז להתעמת עם אלפי מפגינים שמחו על מבצע "צוק איתן". "בשנת 2014 יהודים מוצאים את עצמם נצורים בבתיהם ובבתי הכנסת כאשר בחוץ אלפים צועקים 'מוות ליהודים' ו'נהרוג אתכם'. אני חושש שאסונות כמו בטולוז ובבריסל יחזרו על עצמם", אמר חבר הפרלמנט הצרפתי מאיר חביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully