וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש ממשלת אוקראינה התפטר: "הפרלמנט אשם"

24.7.2014 / 21:59

ארסני יצניוק, שנכנס לתפקידו רק לפני חמישה חודשים, הגיש לפרלמנט בקייב את התפטרותו, ולא חסך בביקורת. מוקדם יותר, שתי מפלגות פרשו מהקואליציה. "התפתחות צפויה ומתוכננת"

ראש ממשלת אוקראינה ארסני יצניוק בפרלמנט. AP
ראש הממשלה ארסני יצניוק בפרלמנט, היום/AP

ראש ממשלת אוקראינה, ארסני יצניוק, הגיש היום (חמישי) את התפטרותו לפרלמנט בקייב, ובכך סלל את הדרך למערכת בחירות חדשה, על רקע השינויים הפוליטיים מרחיקי הלכת שעברה המדינה מאז הדחתו של הנשיא הפרו-רוסי ויקטור ינוקוביץ' בחודש פברואר האחרון.

הודעתו של יצניוק, הנחשב תומך נלהב של חיזוק הקשרים עם מדינות אירופה, מגיעה שעות ספורות לאחר פרישתן של שתי מפלגות מהקואליציה, ותוך העברת ביקורת קשה על הפרלמנט, בטענה כי כשל בהעברת חקיקה שתאפשר הסדרת מצבורי האנרגיה במדינה והגברת המימון הצבאי.

עוד כותרות מהעולם בוואלה! חדשות:
חשש בעיראק: לוחמי דאעש במוסול הורו על מילת נשים
שדר ירדני שרף דגל ישראל: "הכיבוש הוא אויבנו"
מטוס "אייר אלג'יר" שהתרסק: חשש לחיי 116 נוסעים

נשיא אוקראינה פטרו פורושנקו בוועידת האיחוד האירופי בבריסל. רויטרס
הנשיא פורושנקו בוועידת האיחוד האירופי בבריסל, החודש/רויטרס

הנשיא פטרו פורושנקו, שנכנס לתפקיד בחודש מאי, בירך מוקדם יותר היום על פרישתן של מפלגות הקואליציה. "כל סקרי דעת הקהל והשיחות שקיימתי עם אזרחים, מראים כי החברה רוצה אתחול מלא של הממשלה", טען. לפי מרבית ההערכות, ההכרזה על בחירות מגיעה לאחר תכנון פוליטי מאחורי הקלעים.

יצניוק נכנס לתפקידו לפני כמעט חמישה חודשים, בתמיכת קואליציות מפלגות פרו-אירופיות, לאחר מחאה נרחבת בכיכר מיידן בבירה קייב, שהביאה להדחתו של ינוקוביץ'. הוא ספג ביקורת חריפה בגין סירובו לחתום על הסכם סחר עם האיחוד האירופי. זו הצטרפה לפעולות הרשויות לדיכוי ההפגנות, שזכתה לגינויים נרחבים, יחד עם אישומים שהוטחו בבכירים בגין שחיתות ומדיניות כלכלית לקויה.

בלאש יראביק מ"קרן קרנגי לשלום בינלאומי" טען: "אני חושב שזו התפתחות צפויה לחלוטין ומתוכננת. הנשיא והקואליציה ביקשו לפנות את הדרך לבחירות מוקדמות, בשל לחץ כבד ממיידן ומהציבור". בסמכות הנשיא להכריז על בחירות חדשות אם לא תוקם ממשלה חדשה תוך 30 ימים.

ממשלו של יצניוק היה צפוי להיות קצר טווח, משום שהמצב הכלכלי שירש מהממשל הקודם דרש צעדי צנע קשים, על מנת להבטיח את קבלת חבילת הסיוע מקרן המטבע העולמית. עם זאת, הצליחה הממשלה לקבל את המענק, ובכירים בקרן המטבע מסרו בשבוע שעבר כי הממשלה עמדה כמעט בכל היעדים הפיננסיים שנקבעו לה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully