וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי ההפגנות האלימות: צרפת מבטיחה להיאבק באנטישימות

בפרבר סרסל שבצפון פריז הוצתה אתמול חזית של מרכול כשר, אחרי שהפגנה לא-חוקית נגד המבצע הצבאי בעזה פוזרה בעימותים עם המשטרה. שר הפנים: "נעניש את האחראים"

הפגנה פרו-פלסטינית סרסל, פריז – 20 ביולי 2014. AP
המהומות בהפגנה אתמול בסרסל, פרבר מערבי של פריז/AP

משרד הפנים בצרפת הודיע כי יפעל ביד קשה נגד תופעת האנטישמיות במדינה. זאת, אחרי שהפגנות פרו-פלסטיניות, בפריז ומחוץ לה, התבטאו אמש (ראשון) בגילויי אנטישמיות אלימים.

בפרבר סרסל, שבצפון פריז הוצתה אתמול חזית של מרכול כשר, אחרי שהפגנה לא-חוקית פוזרה בשעות הערב. בשבוע שעבר, צעדה פרו-פלסטינית גלשה לעימותים עם המשטרה ועם צעירים יהודים, והסתיימה במצור מחוץ לבית כנסת במרכז פריז.

חדשות נוספות מהעולם
לאחר ההפגנות באירופה: "חוששים שאסון בריסל יחזור"
איראן ניטרלה את מלאי האורניום המאפשר פיתוח פצצה
דיווח בסודאן: ישראל תקפה מחסן נשק של חמאס בחרטום
עיראק: דאעש החריבו כנסיה בת 1,800 שנה במוסול

בתי עסק שהושחתו אחרי הפגנה פרו-פלסטינית סרסל, פריז – 20 ביולי 2014. AP
בתי עסק שהושחתו במהלך ההפגנה/AP
בתי עסק שהושחתו אחרי הפגנה פרו-פלסטינית סרסל, פריז – 20 ביולי 2014. AP
בתי עסק שהושחתו אחרי הפגנה פרו-פלסטינית סרסל, פריז – 20 ביולי 2014/AP

שר הפנים ברנאר קזנוב גינה בחריפות את שרשרת האירועים האלימים, ואמר הבוקר כי "זה לא מקובל לפגוע בבתי כנסת או בבתי עסק רק בגלל שיהודים מנהלים אותם". קזנוב בא הבוקר לסרסל, מעונם של יהודים ומהגרים רבים כאחד. "אין דבר שיכול להצדיק אנטישמיות", אמר לכתבים שנלוו אליו. "נילחם בתופעה ונעניש את האחראים".

לפי דיווחי התקשורת המקומית, צעירים פרו-פלסטיניים התעמתו עם המשטרה והציתו מכוניות. הם בזזו והשחיתו בתי עסק שאינם בבעלות יהודים. המפגינים, ואפילו כמה פוליטיקאים מהמפלגה הסוציאליסטית, גינו את החלטת הממשלה לאסור על קיום ההפגנות. שר הפנים אמר כי הוא היה נוהג באותה צורה גם אם כנסיות או מסגדים היו מושחתים.

ברבעון הראשון של 2014, יותר יהודים עזבו את צרפת לישראל מאשר בכל תקופה אחרת בהיסטוריה. רבים מהעולים נימקו את הגעתם לארץ בקשיים כלכליים בצרפת, אך גם ציינו את האנטישמיות הגוברת כגורם לעזיבתם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully