וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל "צוק איתן": אזהרת מסע לטורקיה

19.7.2014 / 3:09

בשל המצב במדינה בזמן המבצע הצבאי בעזה, קורא משרד החוץ להימנע מביקורים לא הכרחיים במדינה, ולהתרחק מאירועי מחאה. אתמול הורה השר ליברמן להשיב את משפחות הדיפלומטים

ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, בטקס באיסטנבול. 31 במאי 2014. רויטרס
האשים השבוע את ישראל ב"רצח עם". ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן/רויטרס

משרד החוץ הודיע אמש (שישי) כי הוא מחדד את אזהרת המסע לטורקיה. זאת, על רקע האווירה הציבורית במדינה לנוכח מבצע "צוק איתן" וההפגנות האלימות ליד נציגויות ישראל באיסטנבול ובאנקרה. בהודעה נכתב כי הציבור מתבקש להימנע מביקורים שאינם חיוניים במדינה, לנקוט אמצעי ערנות וזהירות מיוחדים ולהימנע מכניסה למוקדי הפגנות ואירועי מחאה נגד ישראל.

אתמול הורה שר החוץ אביגדור ליברמן להחזיר לישראל את בני משפחות הדיפלומטים המשרתים בטורקיה ולצמצם את הייצוג הדיפלומטי במדינה עד למינימום הנדרש. זאת, בעקבות ההפגנות, שבמהלכן יודו אבנים, נופצו חלונות ונתלה דגל פלסטין על חומת בית השגריר באנקרה. משטרת טורקיה השתמשה באמצעים לפיזור הפגנות באירועים באיסטנבול, בהם גז מדמיע.

ביום חמישי האשים ראש הממשלה רג'פ טייפ ארדואן את ישראל ב"רצח עם שיטתי" של פלסטינים ברצועת עזה, שמתרחש לדבריו "בכל רמדאן מאז 1948". ארדואן אמר את הדברים במסגרת כנס באיסטנבול בהשתתפות נכבדים מוסלמים. בהמשך השבוע אמר ארדואן כי ישראל "היא מדינה המאיימת על השלום בעולם ובמזרח התיכון, ובכך מאיימת גם על טורקיה. אני באופן אישי, כל עוד אני בעל תפקיד בכיר במדינה, בלתי אפשרי שאחשוב דבר חיובי בנוגע לישראל". את הדברים אמר ארדואן בהצהרה לעיתונות באחד מהמסגדים באיסטנבול.

מבצע "צוק איתן" - כותרות אחרונות:
האו"ם על "צוק איתן": מקווים שהאלימות תסתיים
יעלון בפיקוד דרום: "חמאס יתחרט על כך שהתגרה בנו"
סי-אן-אן הדיחה כתבת שקראה לתושבי שדרות "חלאות"

נשיא טורקיה: "לא נשלים עם המצב בסוריה". רויטרס
"התוקפנות שבה החלה ישראל הגיעה למצב מסוכן". נשיא טורקיה, עבדאללה גול/רויטרס

גם נשיא טורקיה, עבדאללה גול, גינה את המבצע בעזה, ואמר אתמול בהודעה לעיתונות, בהתייחסו לכניסה הקרקעית לרצועה: "התוקפנות שבה החלה ישראל הגיעה למצב מסוכן. אני מזהיר את ישראל פעם נוספת מתוקפנות זו ומההסלמה, שיביאו לתוצאות ולאירועים גדולים". גול הוסיף: "ישראל נושאת באחריות גדולה מאוד, עקב היותה מפיצה זרעים של שנאה וקיצוניות לא רק בפלסטין אלא בעולם כולו, במיוחד באמצעות התקפותיה אשר אינן מכירות בחוקים הבינלאומיים".

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
" לא האזרחים בעזה הם האויב שלנו, אלא החמאס". פרושאור/מערכת וואלה!, צילום מסך

להבדיל מטורקיה, מרבית הקהילה הבינלאומית נזהרת עדיין מגינוי הפעולה הישראלית בעזה. בדיון שנערך הלילה במועצת הביטחון של האו"ם, שבו השתתפו נציגי ישראל והרשות הפלסטינית, הביע תת-מזכ"ל האום, ג'פרי פלטמן, תקווה שהצדדים ישימו קץ למעשי האלימות. פלטמן ציין כי מזכ"ל האו"ם, באן קי-מון, יגיע היום לאזור על מנת לסייע במאמצים להשגת הפסקת אש בין ישראל והחמאס. השגריר הירדני ציין שישיבת החירום זומנה ביוזמתו, בשם מדינות הליגה הערבית, והביע תמיכה ביוזמה המצרית. חברי המועצה הכירו בזכותה של ישראל להגן על עצמה, אך הדגישו כי על התגובה להיות מידתית, ולהימנע מפגיעה באזרחים.

שגריר ישראל לאו"ם, רון פרושאור, קרא בדיון לחברות המועצה לתמוך בישראל במלחמתה נגד החמאס. "מי שלא רוצה לפגוש בטרור בביתו מחר, חייב להתייצב לצד ישראל היום". פרושאור הוסיף ואמר: "לא רצינו במציאות הזו. לא האזרחים בעזה הם האויב שלנו, אלא החמאס". פרושאור הזכיר בדבריו כי הממשלה הסכימה ליוזמת הפסקת האש המצרית, "ונתקלה בסירוב של החמאס, ובהמשך טרור וירי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully