וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפגנה פרו-פלסטינית בפריז הפכה למצור על בית כנסת

המשטרה התעמתה עם המפגינים ונאלצה לחסום את דלתות בית הכנסת כדי להגן על המתפללים. לפי דיווח מהשטח, צעירים מארגון כהניסטי ליבו את האש, כשהגיעו למקום עם אלות וטייזרים

סרטון חובבים שהועלה לרשת

מפגינים פרו-פלסטינים התעמתו אמש (ראשון) בפריז עם המשטרה ברובע ה-11 של העיר. המפגינים התכנסו ליד כיכר הבסטיליה לעצרת מחאה נגד מבצע "צוק איתן", והמשטרה פיזרה אותם לרחוב סמוך שבו נמצא בית כנסת גדול.

העימותים נגררו לפסים אלימים, והשוטרים נאלצו לחסום את הכניסה לבית הכנסת, מחשש שהמפגינים יתפרצו פנימה. בין המתפללים שהיו במקום באותה שעה היו כמה מבכירי הרבנים של פריז.

כ-10,000 בני אדם השתתפו בעצרת הגדולה, וכמה עשרות מהם המשיכו לעצרת הקטנה יותר ברחוב הצדדי. כמה מהמפגינים פוזרו בגז מדמיע, ואחרים עוכבו לחקירה. כמה בני אדם נחבלו קלות.

עיתונאים שנכחו במקום דיווחו כי המפגינים התעמתו לא רק עם המשטרה, אלא גם עם צעירים יהודים. לפי ערוץ "צרפת 2", כמה מהם היו חמושים באלות, במוטות ברזל ואף באקדח הלם חשמלי (טייזר).

המפגינים היהודים זוהו כחברי התנועה הגזענית "הליגה להגנה יהודית" (LDJ), ארגון קיצוני שהוקמה בארה"ב על ידי הרב מאיר כהנא. במהלך ההפגנה, התנועה קראה לתומכיה להגיע למוקד העימותים ולסייע לחלץ את היהודים מבית הכנסת - שעליו שמרו השוטרים.

שישה מחברי הארגון נעצרו בתחילת השנה, אחרי שהתגאו בפייסבוק בתקיפת צעיר ערבי בפריז. אנשי הארגון פנו הלילה לרשתות החברתיות, כדי להודות לתומכיהם על דברי השבח שקיבלו בתום ההפגנה הם אמרו כי "האיום בצרפת לא מכוון כלפי ישראל אלא כלפי היהודים".

(עדכון ראשון: 21:55)

הפגנה פרו-פלסטינית בפריז, מבצע צוק איתן, יולי 2014. AP
ההפגנה בפריז, לפני העימותים, אתמול/AP

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully