וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוחרר העיתונאי הישראלי שנחטף: "הם חיפשו אותי"

סיימון אוסטרובסקי, שנחטף על ידי בדלנים פרו-רוסים בסלביאנסק שבמזרח אוקראינה, סיפר שהוחזק כשעיניו מכוסות וידיו קשורות. הוא הודה לחבריו על התמיכה ועזב לדונייצק

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

(צפו בדיווח על חטיפתו של אוסטרובסקי)

סיימון אוסטרובסקי, העיתונאי האמריקני-ישראלי שנחטף השבוע על ידי בדלנים חמושים בעיר סלביאנסק במזרח אוקראינה, שוחרר היום (חמישי) לחופשי. "אני חופשי ונמצא במצב בטוח", כתב בחשבון הטוויטר שלו. "תודה לכולכם על התמיכה, לא היה לי מושג שיש לי כל כך הרבה חברים טובים". אתר החדשות Vice הניו-יורקי שעבורו עובד אוסטרובסקי, יליד רוסיה בן 33, מסר: "אנו שמחים לאשר שעמיתנו וחברנו שוחרר כשהוא בריא ושלם".

בשיחת טלפון עם סוכנות הידיעות הצרפתית אוסטרובסקי סיפר כי הוא חש בטוב, על אף שהוכה אחרי שנחטף בכיכר המרכזית של סלביאנסק ואז הוחזק כשידיו קשורות ועיניו מכוסות. "אחרי יום וחצי הם הסירו את כיסוי העיניים והתירו את ידיי, ואז התייחסו אליי באופן נורמלי", אמר.

לדברי אוסטרובסקי, החלטתם של הבדלנים לחטוף אותו לא הייתה מקרית. "הייתה להם תמונה שלי, הם חיפשו אותי", טען. מנהיג המורדים בסלוביאנסק, ויאצ'סלאב פונומריוב, שהכריז על עצמו כראש העיר החדש מאז השתלטו עליה הפרו-רוסים, האשים אותו אחרי החטיפה בכך שהוא "עיתונאי פרובוקטור". על רגע השחרור סיפר: "הם באו ואמרו לי לקחת את הדברים שלי וללכת". אוסטרובסקי עזב את סלביאנסק לעיר הגדולה דונייצק, שם המתינו לו עמיתיו מהאתר.

רוסיה: פתחנו בתמרון צבאי על גבול אוקראינה

הקרב על אוקראינה - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות

חיילים אוקראינים במליניבקה, ממזרח לסלוביאנסק. 24 באפריל 2014. רויטרס
חיילים אוקראינים ליד סלביאנסק, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully