וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כתב בעל אזרחות ישראלית נחטף בידי בדלנים רוסים"

23.4.2014 / 3:29

אתר החדשות Vice אישר שכתב שלו, סיימון אוסטרובסקי, נחטף על ידי בדלנים רוסים בסלוביאנסק, וכי מנסים "להבטיח את שחרורו". הלילה, קרי איים על לברוב בסנקציות נוספות

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

עיתונאי בעל אזרחות אמריקנית וישראלית נחטף שלשום (שני) בעיר סלוביאנסק באוקראינה על ידי חמושים פרו-רוסים - כך הצהיר אתמול מנהיג הקבוצה הבדלנית שהשתלטה על סלוביאנסק, במזרח אוקראינה. אתר החדשות Vice News אישר כי מדובר בסיימון אוסטרובסקי, כתב המדווח עבור האתר מאוקראינה.

בפרסום באתר נמסר כי אנשיו מנסים להבטיח את שלומו של החטוף. "הנהלת Vice מודעת למצב, ונמצאת בקשר עם מחלקת המדינה האמריקנית וגורמים מדיניים נוספים במטרה להבטיח את שחרורו", נמסר. אוסטרובסקי הוא יליד רוסיה, ולפי הדיווחים בכלי תקשורת במדינה, הוא בעל אזרחות כפולה, אמריקנית-ישראלית.

עוד על המשבר באוקראינה:
אוקראינה: "פוליטיקאי ממפלגת השלטון עונה ונהרג"
מועמד לנשיאות באוקראינה ביקר בחשאי בישראל
אוקראינה: פוטין מנסה להקים מחדש את ברית המועצות

סיימון אוסטרובסקי, עיתונאי ישראלי-אמריקני שנחטף בסלוביאנסק. טוויטר, צילום מסך
אוסטרובסקי/צילום מסך, טוויטר

וייצ'יסלב פונומריוב, מנהיג הבדלנים בעיר, שהכריז על עצמו כראש העיר החדש מאז השתלטו עליה הפרו-רוסים בהדרגה בשבועות האחרונים, אמנם לא נקב ספציפית בשמו של אוסטרובסקי בזמן מסיבת העיתונאים שכינס, אולם כתבים שעבדו עם אוסטרובסקי דיווחו כי הוא נעצר שלשום על ידי חמושים. הם ציינו עוד כי בניגוד לאחרים שעוכבו - הוא לא שוחרר.

"לפי הבנתי, עיתונאי מסוים אכן עוכב לחקירה. למען האמת, לא היה לי זמן הבוקר כדי לפתור את הבעיה הזאת ולדבר איתו", אמר פונומריוב. "מה אוכל לומר? יש לנו תיעודים רשומים משלנו, וכיווני חקירה משלנו, שמוביאים להוצאתם של אנשים לא רצויים אל מחוץ לעירנו. אם נמצא את האנשים הללו, כמובן שנעכב אותם ונדבר איתם, וגם זאת - רק לאחר שנבין עד כמה הם מסוכנים עבורנו ועבור תושבי העיר שלנו".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

הציוץ של אוסטרובסקי ממסיבת העיתונאים, אתמול:

אוסטרובסקי, כך לפי סוכנות הידיעות רויטרס, סיקר את המשבר באוקראינה זה כמה שבועות. הציוץ האחרון שהעלה לטוויטר היה שלשום - במהלך מסיבת עיתונאים אחרת של הבדלנים הפרו-רוסים שהשתלטו על סלוביאנסק. הוא כתב שאישה שפעלה עם הבדלנים ניגשה אליו ואל כתבים נוספים שהיו שם, ו"קראה לנו שקרנים". בהמשך, כך טען, היא דרשה מהם להעביר "תרומה" להלוויות של הלוחמים הרוסים שנהרגו בקרבות באזור ביום הקודם.

עיתונאי בריטי מגיע לבניין שבו מוחזק לכאורה אוסטרובסקי ונתקל בחמושים רוסים

חמושים פרו-רוסים ליד מטה המשטרה בעיר סלוביאנסק, דונייצק. אוקראינה, 13 באפריל 2014. רויטרס
חמושים פרו-רוסים בסלוביאנסק/רויטרס

אירועי הימים האחרונים במזרח אוקראינה בכלל, ובסלוביאנסק בפרט, מהווים החרפה במצב המתוח ממילא מול רוסיה - כשכל הזמן ארה"ב והאיחוד האירופי מביטות על הסכסוך בדאגה. הלילה שוחח בטלפון שר החוץ האמריקני ג'ון קרי, עם מקבילו הרוסי, סרגיי לברוב. לטענת גורם אמריקני רשמי, קרי הבהיר לעמיתו כי ארצות הברית תטיל סנקציות נוספות על רוסיה, אם זו לא תפיג את המתיחות במזרח אוקראינה.

במקביל, סגן נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, סיכם אתמול ביקור בן יומיים במדינה, ואמר לרוסיה כי "הזמן לפעול קצר" על מנת להגיע לפתרון במשבר האוקראיני. ראש הממשלה הרוסי, דמיטרי מדבדב, טען כי רוסיה תוכל לעמוד בסנקציות הכלכליות שיטילו מדינות המערב. "נהיה מוכנים לצעדים לא ידידותיים", אמר. ביידן קרא לרוסים לסגת, ולפעול לפירוק הבדלנים הפרו-רוסים באוקראינה מנשקם.

עוד אתמול, לאחר שנודע על מציאת גופות של אזרחים אוקראינים באזור סלוביאנסק, בהם גם של ולדימיר ריבאק, פוליטיקאי מקומי ממפלגת השלטון - קרא נשיא אוקראינה הזמני, אלכסנדר טורצ'ינוב, לחידוש "המבצע האנטי-טרוריסטי" במזרח המדינה. בהצהרה רשמית אמר טורצי'נוב כי הגופות עברו "עינוי ברוטאלי". "הפשעים האלה מבוצעים בתמיכה מלאה של רוסיה והודות לגיבוי שלה", אמר הנשיא, "אני קורא לסוכנויות הביטחון לחדש את הצעדים האפקטיביים למיגור הטרור, במטרה להגן על אזרחי אוקראינה במזרח המדינה מפני טרוריסטים".

(עדכון ראשון: 22:41)

שר החוץ האמריקני ג'ון קרי ועמיתו הרוסי סרגיי לברוב דנו במשבר באוקראינה. רומא, 6 במרץ 2014. רויטרס
יוטלו סנקציות נוספות? קרי ולברוב/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully