וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוקראינה: "פוליטיקאי ממפלגת השלטון עונה ונהרג"

הנשיא טורצ'ינוב קרא לחידוש "המבצע האנטי-טרוריסטי" בעקבות מציאת גופות שעברו "עינוי ברוטאלי" במזרח המדינה. סגן נשיא ארה"ב ביקר בקייב ונתן גיבוי מלא לפעילות נגד רוסיה

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד
אלכסנדר טורצ'ינוב, הנשיא הזמני של אוקראינה. קייב, 23 בפברואר 2014. רויטרס
"לחדש הצעדים האפקטיביים למיגור הטרור". טורצ'ינוב/רויטרס

נשיא אוקראינה, אלכסנדר טורצ'ינוב, קרא היום (שלישי) לחידוש "המבצע האנטי-טרוריסטי" במזרח המדינה, זאת לאחר שגופתו של פוליטיקאי מקומי ממפלגת השלטון נמצאה ועליה סימני עינוי. בהצהרה רשמית אמר טורצי'נוב כי גופות שעברו "עינוי ברוטאלי" נמצאו סמוך לעיר סלוביאנסק, עליה השתלטו בהדרגה בחודש האחרון בדלנים פרו-רוסים.

אחת מהגופות שנמצאו הן של ולדימיר ריבאק, חבר במפלגתו של טורצ'ינוב, אשר "נחטף בידי טרוריסטים". "הפשעים האלה מבוצעים בתמיכה מלאה של רוסיה והודות לגיבוי שלה", אמר הנשיא, "אני קורא לסוכנויות הביטחון לחדש את הצעדים האפקטיביים למיגור הטרור, במטרה להגן על אזרחי אוקראינה במזרח המדינה מפני טרוריסטים".

המשבר באוקראינה - כותרות אחרונות:
מועמד לנשיאות באוקראינה ביקר בחשאי בישראל
אוקראינה: פוטין מנסה להקים מחדש את ברית המועצות
דעה | ולעזאזל העולם: רוסיה משתוללת - וישראל שותקת

ג'ו ביידן בביקור בקייב, אפריל 2014. רויטרס
"הזמן לפעול קצר". ביידן בקייב, היום/רויטרס

בנוסף, התקבלו דיווחים על חטיפתו של כתב האתר Vice News, סימון אוסטרובסקי, בעל אזרחות אמריקנית וישראלית, בעיר סלוביאנסק. מהאתר נמסר כי ההנהלה "מודעת למצב, ונמצאת בקשר עם מחלקת המדינה האמריקנית וגורמים מדיניים נוספים במטרה להבטיח את שחרורו".

דימיטרי פסקוב, דובר הקרמלין, טען ביום שבת כי תגבור הכוחות של צבא רוסיה סמוך לגבול נעשה בשל אי-היציבות באוקראינה. זאת, בניגוד לטענות שהשמיעה עד היום רוסיה, כשאמרה שתגבור הכוחות בגבול הם חלק מתרגיל צבאי שגרתי. "חלק מהכוחות מוצבים שם באופן קבוע, וחלק נשלחו על מנת לתגבר אותם ולמנוע זליגה של האירועים באוקראינה", אמר פסקוב. "סלחו לי, אבל אוקראינה היא מדינה שעברה הפיכה צבאית, כך שבאופן טבעי כל מדינה נוקטת אמצעי זהירות כדי להבטיח את ביטחונה".

בתוך כך, סגן נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, סיכם היום ביקור בן יומיים במדינה, ואמר לרוסיה כי "הזמן לפעול קצר" על מנת להגיע לפתרון במשבר האוקראיני. ראש הממשלה הרוסי, דמיטרי מדבדב, טען כי רוסיה תוכל לעמוד בסנקציות הכלכליות שיטילו מדינות המערב. "נהיה מוכנים לצעדים לא ידידותיים", אמר. ביידן קרא לרוסים לסגת, ולפעול לפירוק הבדלנים הפרו-רוסים באוקראינה מנשקם.

שוטרים אוקראינים בדונייצק, 16 באפריל 2014. רויטרס
"קוראים לרוסיה להסיג את כוחותיה מהגבול". שוטרים אוקראינים במזרח המדינה, השבוע/רויטרס

"שמענו לא מעט מהבכירים הרוסים בימים האחרונים", אמר ביידן, "אך כעת זה הזמן לרוסיה להפסיק לדבר ולהתחיל לפעול". "לא ניתן למצב להפוך לתהליך שאין לו סוף", הצהיר. ביידן הוסיף במסר ברור: "לאף אומה אסור לאיים על שכנותיה באמצעות תגבור כוחות לאורך הגבול. אנו קוראים לרוסיה להסיג את כוחות אלה".

במהלך ביקורו של ביידן, ארצות הברית הציעה לאוקראינה חבילת סיוע נוספת על סך 50 מיליון דולרים, על מנת לסייע ברפורמות כלכליות ופוליטיות. מתוך הסכום, 11.4 מיליון דולרים יוקדשו לסיוע בקיום בחירות דמוקרטיות במדינה בחודש הבא – כך נמסר מהבית הלבן. למרות שמדובר בסכום יחסית פעוט, בהשוואה להלוואה על סך מיליארד דולרים שהובטחה כבר לקייב, החבילה החדשה מדגישה את תמיכת האמריקנים ברשויות הזמניות במדינה, מאז הדחתו של הנשיא לשעבר ויקטור ינוקוביץ' בחודש פברואר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully