וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: אלמוני מצית בית כנסת באוקראינה - ונמלט

בסרטון נראה אלמוני משליך שני בקבוקי תבערה לעבר בית הכנסת בעיר הדרומית ניקולייב. עובר אורח כיבה את האש והזעיק את המשטרה. המתפללים גילו על כך כשהגיעו לשחרית של שבת

צילום: מצלמות אבטחה, עריכה: יותם בן-דוד, קריינות: לירון בארי

המשבר באוקראינה ממשיך להשפיע על הקהילה היהודית, והפעם מדובר באלמוני שניסה להצית בית כנסת בעיר ניקולייב שבדרום המדינה. בסרטון שתיעד את האירוע נראה אלמוני מגיע לשערי בית הכנסת, משליך שני בקבוקי תבערה לעבר הכניסה ונמלט.

למרבה המזל, בית הכנסת ניצל בזכות תושייה של עובר אורח, שכיבה את האש והזעיק את המשטרה. התקרית החמורה התגלתה בשבת בבוקר, כשמתפללים הגיעו לתפילת שחרית בבית הכנסת.

ביום רביעי האחרון, בעת שמאות מתפללים יצאו מבית הכנסת בדונייצק, חילקו להם שלושה רעולי פנים מנשרים הקוראים לאנשי הקהילה היהודית להגיע לבניין העירייה הכבוש על ידי כוחות פרו-רוסים, לרשום את משפחתם ורכושם הפרטי ולשלם מס של חמישים דולרים. הסיבה לכך, נכתב בכרוזים, היא שהקהילה היהודית משתפת פעולה עם השלטון החדש בקייב.

עוד נכתב כי מי שיסרבו לדרישות "תישלל מהם אזרחותם, הם יגורשו ורכושם יוחרם". הכרוזים נחתמו על ידי "הרפובליקה העממית של דונייצק". מאוחר יותר דחה רב העיר, פנחס וישצקי, את מהימנות הכרוזים, וטען כי "מישהו ניסה לנצל את הקהילה היהודית בדונייצק לצרכים שלו בסכסוך בין הצדדים, זו הסיבה שאנחנו כועסים".

כותרות אחרונות מאוקראינה:
ולעזאזל העולם: רוסיה משתוללת - וישראל שותקת. דעה
דיווח באוקראינה: 5 הרוגים בחילופי אש עם בדלנים פרו-רוסים
פוטין: "נרמול היחסים עם המערב תלוי בשותפינו"

תיעוד: אלמוני מצית בית כנסת מרכזי באוקראינה. צילום מסך
תיעוד: אלמוני מצית בית כנסת מרכזי באוקראינה/צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully