וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקרוב בטורקיה: בתי כלא להומוסקסואלים בלבד

שר המשפטים החליט שיש להגן על זכויות ההטרוסקסואלים שנמצאים בבתי כלא עם אסירים חד-מיניים ולמנוע מהם "להתערבב". "זו פרקטיקה של ימי הביניים. ההפרדה הזאת היא עונש"

אילוסטרציה. ShutterStock
"ישנם אסירים המוחזקים בתנאי בידוד בגלל נטיותיהם המינית"/ShutterStock

שר המשפטים הטורקי, בקיר בוזדא, הכריז בסוף השבוע האחרון כי טורקיה החלה ביישם תוכנית לבניית בתי כלא נפרדים לאסירים הומוסקסואלים במדינה. לטענתו, מטרת התוכנית היא להגן על האסירים ההטרוסקסואלים. "אסירים שהכריזו שהם הומוסקסואלים, לא יתערבבו עם אסירים אחרים באזור המגורים ובמהלך הפעילויות החברתיות בבתי הכלא החדשים", אמר בוזדאג.

עוד בוואלה! חדשות:
ניגריה: בוקו חראם חטף 129 תלמידות
סלע, תקלה או ערפל – מה גרם למעבורת לשקוע?
סימני עריקה באוקראינה? "חיילים התפרקו מנשקם"

ארגוני להט"בים בטורקיה הוכו בהלם בשבוע האחרון לאור הפרויקט שיזמה הממשלה, במסגרתו ייבנו בתי כלא המיועדים לפושעים שהכריזו על עצמם כהומוסקסואלים. לטענת הארגונים, המהלך רק יוביל לעוד אפלייה במדינה שכבר סובלת מהומופוביה. עוד הם מוסיפים, כי כיום ישנם בתי כלא במדינה בהם הומסוקסואלים מוחזקים בתנאי בידוד בגלל נטיותיהם.

"פרקטיקה של ימי הביניים"

"זו פרקטיקה של ימי הביניים. ההפרדה הזאת היא עונש", אמר מורט קוילו, דובר קבוצת זכויות ההומוסקסואלים בשם "כאוס ל.ג'י." הפועלת בעיר אנקרה. "במקום ליצור אזורים ציבוריים בהם אנשים מכל הספקטרום המיני יוכלו לחיות יחד, הממשלה בחרה, שלא בפעם הראשונה, לנדות את ההומואים", אמר. "זה יביא להוצאתם מהארון של אסירים הומואסקסואלים וגם של המשפחות שלהם ושל בית הכלא עצמו. איך תוכל הממשלה להגן על האסירים שאינם מחוץ לארון?", אמר.

לדברי השר, ישנם 79 אסירים ואסירות להטב"ים בבתי הכלא בטורקיה. אך סביר להניח שהמספר גבוה בהרבה, מאחר שרוב הלהטב"ים מחביאים את זהותם המינית כשהם מאחורי סורג ובריח, כתב העיתון האמריקני "האפינגטון פוסט".

בניגוד למדינות מוסלמיות אחרות, יחסים חד-מיניים הם לא בלתי חוקיים בטורקיה, בה גם זנות וניתוחים לשינוי מין הם חוקיים. אך בשנים האחרונות ערכים אסלאמים מסורתיים מחלחלים לתוך החברה הטורקית ומשנים את אופייה שהיה שנים רבות חילוני לחלוטין. קבלתה של טורקיה לאיחוד האירופי מעולם לא נראתה רחוקה יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully