וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש ה-CIA ביקר בחשאי בקייב בסוף השבוע

ג'ון ברנן הוא הגורם הבכיר ביותר שהגיע לתאם סיוע מערבי לאוקראינה. לדברי הבית הלבן מדובר "בהליך סטנדרטי הדומה לפגישות שבכירים אמריקנים עורכים עם מקביליהם הרוסים"

ראש ה-CIA ג'ון ברנן, מרץ 2014. רויטרס
"פשוט אבסורד לטעון שהפגישה הייתה למטרה שאינה קידום שיתוף פעולה". ג'ון ברנן/רויטרס

ראש סוכנות הביון האמריקנית המרכזית, CIA, ג'ון ברנן, ביקר בקייב, בירת אוקראינה, במהלך סוף השבוע – כך חשף היום (שני) דובר הבית הלבן, ג'יי קרני, והוסיף כי ארצות הברית הזהירה את רוסיה מפני "מחיר" נוסף שתשלם עבור התערבותה באוקראינה. "אנחנו לא נוטים להגיב על נסיעותיו של ראש ה-CIA, אולם הנסיבות יוצאות הדופן של המקרה הזה וטענות שווא של הרוסים הביאו אותנו לאשר את המידע", אמר קרני.

רוסיה, מצדה, קראה לוושינגטון להבהיר מה היה טיב ביקורו של ברנן באוקראינה. "ביקורי בכירים בארגוני המודיעין הם צורה סטנדרטית לקדם שיתוף פעולה בין שירותי הביון של ארצות הברית ורוסיה, והתקיימו מאז תום המלחמה הקרה", טען קרני, "זה פשוט אבסורד לטעון כי פגישות דומות של בכירים אמריקניים עם מקביליהם הן למטרה שונה".

המשבר באוקראינה - הכותרות האחרונות:
מיוחד | הלאומן סטפן בנדרה ומלחמת החפירות של רוסיה ואוקראינה
לא מתרגשים מהאולטימטום: הבדלנים תקפו תחנת משטרה
קייב באולטימטום לפרו-רוסים: עזבו המבנים או שאו בתוצאות

פעילים בדלנים בדונייצק, אוקראינה, אפריל 2014. רויטרס
בדלנים במבנה עליו השתלטו בדונייצק, השבוע/רויטרס

קרני הוסיף כי ארה"ב שיבחה את אוקראינה על האיפוק שהפגינה בהתמודדות עם האירועים האחרונים במזרח המדינה. נשיא אוקראינה, אלכסנדר טורצ'ינוב, קרא היום לפרישת כוחות שמירת שלום של האו"ם במזרח, שם בדלנים פרו-רוסים השתלטו על מבני ממשל ומשטרה בקרוב לעשר ערים.

בשיחה שערך עם מזכ"ל האו"ם, באן קי-מון, טורצ'ינוב הציע ניתן לקיים "מבצע אנטי-טרוריסטי" בשיתוף כוחות הביטחון האוקראיניים וכוחות האו"ם. עם זאת, על צעד שכזה לעבור אישור במועצת הביטחון של האו"ם, שם צפויה רוסיה להטיל עליו וטו.

בקשת אוקראינה מגיעה לאחר שהממשלה כשלה בניסיון לגבור על הבדלנים במזרח המדינה בשבוע האחרון. תאריך יעד שקבע טורצ'ינוב לכניעתם עבר הבוקר ללא פעילות מיוחדת, אלא עם המשך האלימות. פרו-רוסים הסתערו על תחנת משטרה בעיר נוספת סמוך לגבול הרוסי, בעוד שחמושים השתלטו על שדה תעופה צבאי באזור.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
חמושים פרו רוסים בעיר סלובינסק באוקראינה. רויטרס
חמושים פרו-רוסים בסלוביאנסק/רויטרס

במהלך ההסתערות על תחנת המשטרה בעיר הורליבקה היום, אחד מהחמושים הציג עצמו כסגן-אלוף בצבא הרוסי. הממשלה בקייב, כמו גם בכירים אירופים, האשימו את רוסיה פעמים רבות בכך שהיא עומדת מאחורי אירועי האלימות, ואף בכך שסוכנים רוסים ביצעו אותם.

"שימוש בכוח עלול להוביל למלחמת אזרחים"

בתוך כך, שליחה של מוסקבה לארגון האירופי לביטחון ושיתוף פעולה, OSCE, אמר היום כי כל שימוש בכוח נגד המפגינים הפרו-רוסים במזרח אוקראינה עלול לעורר מלחמת אזרחים. "שר הפנים אמר כי כוחות הביטחון יופעלו נגד המפגינים", טען אנדריי קלין, "זה מסוכן. אנחנו ברוסיה מאמינים כי זה עלול להיגרר למלחמת אזרחים. אנחנו מודאגים מאוד".

בנוסף, בדלנים פרו-רוסים שהכריזו כי הם חלק מ"הרפובליקה העממית של דונייצק" במזרח אוקראינה קראו היום לנשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, לעזור להם להתגונן מפני כוחות הממשלה האוקראינית. במהלך מסיבת עיתונאים שכינסו במטה המנהל העירוני של העיר סלוביאנסק, אחד ממנהיגי הבדלנים קרא לפוטין "להפנות באופן אישי את תשומת הלב לסיטואציה המתפתחת ולעזור לנו ככל הניתן".

דוברו של פוטין, דמיטרי פסקוי, מסר בתגובה כי הנשיא עוקב מקרוב אחר המצב באוקראינה. "לצערנו, ישנן הרבה קריאות כאלו שמגיעות מאזורים במזרח אוקראינה ישירות לנשיא פוטין, בבקשה להתערב בצורה כזו או אחרת", הוסיף פסקוי, "הנשיא עוקב אחר המצב בדאגה עמוקה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully