וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא מתרגשים מהאולטימטום: הבדלנים תקפו תחנת משטרה

14.4.2014 / 13:00

חרף פגיעת הצו הנשיאותי, שקרא להם לנטוש את מבני הממשלה שעליהם השתלטו במזרח המדינה, ממשיכים החמושים הפרו-רוסים בשלהם: תקפו תחנות משטרה בגורלובקה ובדונייצק

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

מתיחות רבה מורגשת הבוקר (שני) באוקראינה, עם פקיעת האולטימטום שהציבה הממשלה לבדלנים הפרו-רוסים, אשר השתלטו בימים האחרונים על מבני ממשל במזרח המדינה. בצו הנשיאותי שפורסם אמש, הבהירה הממשלה המרכזית בקייב לחמושים כי עליהם להניח את נשקם עד היום בשעה 9:00 (שעון ישראל) ולעזוב את המבנים שעליהם השתלטו, אחרת הם ייאלצו לשאת בהשלכות של מעשיהם.

היום בצהריים דיווחה סוכנות הידיעות רויטרס כי הבדלנים ממשיכים להתריס נגד הרשויות האוקראיניות - חרף פקיעת האולטימטום. זאת, לאחר שכ-100 מהם התקיפו תחנת משטרה בעיר גורלובקה. בנוסף, פרסמה טלוויזיה האוקראינית צילומים בהם נראים אמבולנסים מפנים לבתי חולים כמה בני אדם שנפצעו בעת מתקפה על תחנת משטרה בדונייצק.

מתיחות באוקראינה - כותרות אחרונות:
קייב באולטימטום לפרו-רוסים: עזבו המבנים או שאו בתוצאות
רוסיה לאוקראינה: "היזהרו מפעולה צבאית במזרח המדינה"
צילומי הלוויין חושפים: "רוסיה נערכת לפלישה"

חמושים פרו רוסים בעיר סלובינסק באוקראינה. רויטרס
חמושים פרו-רוסים בסלוביאנסק, אתמול/רויטרס

האולטימטום הדרמטי של הממשלה הגיע לאחר שבימים האחרונים השתלטו מפגינים פרו-רוסים על בנייני ממשלה בדונייצק ובעיר לוהנסק הסמוכה. בשבת פג המועד הסופי שהציבו הרשויות באוקראינה לפינוי המבנים, אך המפגינים לא התפנו. הבדלנים השתלטו גם על תחנת משטרה בעיר סלוביאנסק שבמזרח המדינה שלשום בבוקר, ובניסיון השתלטות על המעוז הביטחוני, דיווחו הרשויות כי קצין אוקראיני נהרג ועוד חמישה אנשי קומנדו נפצעו.

לבקשת רוסיה, התכנסה הלילה מועצת הביטחון של האו"ם לכינוס חירום על מנת לדון במשבר במזרח אוקראינה. במהלך הדיון אמר השגריר הרוסי באו"ם, ויטאלי צ'ורקין, כי מדינתו דורשת מאוקראינה להימנע מאלימות במזרח המדינה, "ולהתחיל בדיאלוג אמיתי" שיביא לפתרון המתיחות. מנגד, האשים השגריר האוקראיני את מוסקבה בליבוי האלימות במזרח.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

הייג: "רוסיה אחראית להסלמה"

לטענות האוקראיניות על הסלמה מכוונת מצד רוסיה בשטחה הצטרפה ביממה האחרונה גם בריטניה. שר החוץ של בריטניה, וויליאם הייג, טען היום כי אין ספק שרוסיה אחראית להסלמה במזרח אוקראינה. "לא יכול להיות באמת ספק שמדובר במשהו שתוכנן על ידי רוסיה", אמר הייג. לדבריו, לאירועים האחרונים ישנם מאפיינים דומים לפעולות בהן נקטה רוסיה לפני סיפוח חצי הי קרים. "כל ההתרחשויות נראות כהמשך של ההפרה המכוונת של הריבונות האוקראינית מצד רוסיה", אמר.

הלילה אמר שגריר בריטניה באו"ם, בדיון של מועצת הביטחון כי צבא רוסיה הציב עשרות אלפי חיילים חמושים סמוך לגבול עם אוקראינה, בנוסף ל-25 אלף החיילים שהוצבו בחצי האי קרים לאחר השתלטות מוסקבה על שטח המחלוקת. השגריר מארק לייל גרנט הזכיר את תצלומי הלוויין שפרסמה נאט"ו בסוף השבוע האחרון, שבהם נראים לכאורה בין 35 אלף ל-40 אלף חיילים רוסים סמוך לגבול עם אוקראינה, המצוידים במטוסי קרב, בטנקים, בארטילריה ובסיוע לוגיסטי.

שר החוץ האמריקני ג'ון קרי ועמיתו הרוסי סרגיי לברוב דנו במשבר באוקראינה. רומא, 6 במרץ 2014. רויטרס
ארה"ב מביעה דאגה רבה. קרי ולברוב/רויטרס

אתמול שוחח שר החוץ האמריקני ג'ון קרי עם שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב והפציר במוסקבה לפעול להפגת המתיחות עם אוקראינה ולהסיג את כוחותיה מהגבול, אחרת "יהיו לכך השלכות", כלשונו. שלשום הביעה דוברת מחלקת המדינה האמריקנית ג'ן סאקי דאגה בנוגע לאירועי האלימות באזור. בהודעה שפרסמה בחשבון הטוויטר שלה, כתבה: "אלימות מדאיגה במזרח אוקראינה, נראה כי רוסיה שוב עומדת מאחורי המעשים".

מוקדם יותר אתמול הכריז נשיא אוקראינה בפועל, אלכסנדר טורצ'ינוב, כי קייב תפעיל "תכנית כוללת למיגור הטרור" במזרח המדינה, שמטרתה לסלק את הבדלנים הפרו-רוסים. רוסיה הגיבה בחריפות לתכנית של ממשלת אוקראינה וכינתה אותה "פשע". לברוב טען כי הכרזתו של טורצ'ינוב היא "הוראה פושעת". לדבריו, "למערב יש אחריות למנוע מלחמת אזרחים באוקראינה".

(עדכון ראשון: 9:30)

מפגינים פרו-רוסים ליד מטה המשטרה בסלובינסק באוקראינה. רויטרס
חמוש ליד מטה המפגינים בסלוביאנסק, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully