וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת: דורס לי זיתוני נשלח ל-18 חודשי מאסר בפועל

אריק רוביק, החשוד בהריגתה של לי זיתוני ב-2011 יחד עם קלוז איזק חייט, הורשע בעבירות הונאה בצרפת. בן זוגה של זיתוני: "מקווים שלא ישתמש בכסף ובמשאבים שלו כדי להשתחרר"

צילום: קובי אליהו, שלומי גבאי, ליאור פז; עריכה: טל רזניק; קריינות: אביב אברמוביץ'

אריק רוביק, החשוד בדריסתה ובהפקרתה של לי זיתוני בקיץ 2011, נידון ל-18 חודשי מאסר בצרפת - כך דווח אתמול (ראשון) בכלי תקשורת במדינה. רוביק יירצה מאסר בפועל בגין פרשת הונאה, שבמסגרתה גנה זהויות והונה סוחרי פירות ים בסכום כולל של 35 אלף אירו.

בנוסף לעונש המאסר, בית המשפט בפריז הורה עליו לשלם יותר מ-21 אלף אירו לקורבנות ההונאה. במשפטו התייחסה התביעה לכך שקיימת סכנה שיימלט מהמדינה, בדיוק כפי שעשה לאחר שדרס למוות את לי זיתוני.

עוד בוואלה! חדשות:
אוניברסיטת תל אביב ביטלה הרצאת מורשע בטרור
מורה סיני הרעיל למוות 2 אחיות קטנות מתוך קנאה
פליטה סורית הציתה את עצמה כי הסיוע נעצר: ”הלב בוער”

"המאסר הזה חשוב וטוב, וכולי תקווה שאולי הפעם הוא לא יצליח להשתמש בכסף ובמשאבים שלו כדי להשתחרר", אמר אמש רועי פלד, בן זוגה של לי זיתוני ומי שמנהל את המאבק העיקש להרשעת דורסיה. "חשוב לי לציין, שעד היום הוא לא נעצר פעם אחת בקשר לדריסה עצמה. כרגע אנחנו מכינים עצמנו ומגייסים כספים ומשאבים לקראת המשפט בתחילת השנה". בכך התייחס פלד למשפט שצפוי להיערך לרוביק בצרפת לאחר שבחודש ספטמבר 2013 הואשם בהריגה בנסיבות מחמירות ובאי-הגשת סיוע לאדם בסכנה.

גם נגד קלוד איזק, שהיה עם רוביק בכלי הרכב בשעת הפגיעה בזיתוני ונמלט עמו לצרפת לאחר התאונה, הוגש כתב אישום זהה. השניים הובאו בפני שופט לאחר שביולי 2012 פתח משרד התובע הכללי בפריז בחקירה פלילית נגדם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חבריה של לי מוחים על אי הסגרתם של דורסיה/מערכת וואלה!, צילום מסך

זיתוני, בת קיבוץ נווה אור, בת 25 במותה, נדרסה על ידי ג'יפ בו היו רוביק וחייט בצומת הרחובות ויצמן ופנקס בתל אביב, בבוקר יום שישי, ה-16 בספטמבר 2011. כלי הרכב אותר כעבור זמן קצר נטוש בחניון. דורסיה נמלטו, כאמור, מיד לאחר התאונה לצרפת. הסיבה שבגינה השניים מעולם לא הוסגרו לישראל היא העובדה שלמדינה אין הסכם הסגרה עם צרפת.

(עדכון ראשון: 23:33)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully