וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טייס משנה חטף טיסה מאתיופיה; המטוס הונחת בז'נבה

טיסת "אתיופיאן איירליינס" לרומא אולצה לנחות בשווייץ. לדברי המשטרה, טייס המשנה השתלט על ההגאים כשהקברניט יצא לשירותים. אחרי הנחיתה הוא ברח מהחלון וביקש מקלט מדיני

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ'

מטוס של חברת אתיופיאן איירליינס נחטף הבוקר (שני) בדרכו לרומא ואולץ לנחות בשדה תעופה בז'נבה שבשווייץ. מטוסים צבאיים ליוו את המטוס לנחיתה בנמל התעופה, והמרחב האווירי באזור נסגר לתנועה אווירית. כל הנוסעים פונו מהמטוס בשלום, כשידיהם על ראשם.

מחקירת המשטרה בשווייץ מתברר כי החשוד בחטיפה הוא טייס המשנה. הוא השתלט על ההגאים בזמן שהקברניט יצא לשירותים. אחרי הנחיתה, הוא פתח את חלון תא הטייס וזינק החוצה כשהוא משתלשל בחבל. הוא הסגיר את עצמו למשטרה ואמר כי ברצונו לבקש מקלט מדיני בשווייץ. המשטרה הודיע כי הטייס לא היה חמוש, וכי לא נשקפה סכנה לנוסעים בשום שלב.

האזינו להקלטה מתא הטייס

המטוס, מדגם בואינג 767-300, המריא הבוקר מאדיס אבבה. מחברת התעופה נמסר כי "טיסה 702 אולצה להמשיך לז'נבה", ואחרי הנחיתה דווח כי "כל הנוסעים והצוות בטוחים בשדה התעופה".

בתוך כך, צבא נפאל איתר את הריסות המטוס שעקבותיו נעלמו אמש. המטוס התרסק כ-200 ק"מ ממערב לבירה קטמנדו, בזמן שהיה בטיסה פנימית. 15 הנוסעים ו-3 אנשי הצוות נהרגו בהתרסקות.

בסוף השבוע שעבר: נוסע חטף מטוס ורצה להגיע לסוצ'י

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

בסוף השבוע שעבר, הוזעק מטוס F-16 טורקי להנחית מטוס נוסעים שהגיע מאוקראינה לאיסטנבול, בעקבות ניסיון חטיפה. אחד הנוסעים טען כי יש פצצה על המטוס, ודרש שייקחו אותו לאתר אולימפיאדת החורף בסוצ'י שברוסיה, לחופי הים השחור. המטוס לבסוף הונחת בשלום בשדה התעופה סביהה גקצ'ן באיסטנבול.

הטייס שלח איתות מצוקה ויידע את הגורמים בשדה התעופה באיסטנבול על ניסיון החטיפה. לפי הדיווחים, צוות המטוס ניסה לשכנע את "החוטף" האוקראיני לחזור בו מדרישתו. כלי התקשורת המקומיים דיווחו כי כוחות הביטחון נטרלו ולכדו את החשוד לאחר הנחיתה.

מטוס נוסעים שהמריא מאתיופיה, נחטף ואולץ לנחות בזנ'בה, 17 בפברואר 2014. רויטרס
המטוס, אחרי הנחיתה הבוקר בז'נבה. הטייס שילשל חבל מהחלון/רויטרס
נתיב הטיסה של מטוס נוסעים שאולץ לנחות בשדה התעופה בז'נבה. flightradar24, אתר רשמי
המטוס חג מסביב לשדה התעופה בשווייץ/אתר רשמי, flightradar24
מטוס נוסעים שהמריא מאתיופיה, נחטף ואולץ לנחות בזנ'בה, 17 בפברואר 2014. רויטרס
מטוס נוסעים שהמריא מאתיופיה, נחטף ואולץ לנחות בזנ'בה, 17 בפברואר 2014/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully