וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה הורגת אלפי כלבים לקראת סוצ'י: "זבל ביולוגי"

ערב פתיחת משחקי החורף, עיריית סוצ'י "מנקה" את אזור הכפר האולימפי מבעלי חיים משוטטים. המדביר הראשי מסרב לומר אם ירה בכלבים. עיתון רוסי: "זה בית מטבחיים"

כלב שהומת לקראת פתיחת אולימפיאדת סוצ'י. רוסיה, ינואר 2014. צילום מסך מתחקיר של רשת CTV, צילום מסך
חברת ההדברה מסרבת לומר כמה כלבים הומתו עד כה. כלב מת בסוצ'י/צילום מסך, צילום מסך מתחקיר של רשת CTV

ערב פתיחת אולימפיאדת החורף של סוצ'י, מתבררת תמונה מטרידה לגבי מאמצי הרשויות "לטהר" את העיר מבעלי החיים המשוטטים. בחודש אפריל 2013, הודיעה עיריית סוצ'י על תכנית להמית 2,000 כלבים וחתולים משוטטים, אך נסוגה מהמיזם בשל ביקורת נוקבת מצד פעילי בעלי חיים.

הפתרון שנמצא היה לבנות בית מחסה גדול לחיות המשוטטות: שלא במפתיע, מי שנשכר לבנות את המקלט הוא הבעלים של חברת ההדברה הגדולה ביותר ברוסיה, אותו אדם שסיפר כי משלמים לו כעת כדי להיפטר מ"כמה שיותר כלבים" לקראת פתיחת המשחקים האולימפיים.

טקס הפתיחה של משחקי החורף האולימפיים יתקיים ביום שישי. אלכסיי סורוקין, בעלי חברת "בשיה", סיפר בכמה ראיונות בימים האחרונים כי קיבל הוראה "ללכוד כלבים משוטטים ולהיפטר מהם". בראיון לסוכנות הידיעות אי-פי הוא סירב לומר אם אנשיו ממיתים את החיות ברעל, או משתמשים בשיטה הנפוצה יותר באזור: ירי. "אנחנו עושים עבודה חשובה, כי אלפי הכלבים האלה מסתובבים ברחובות סוצ'י, והרבה מהם נושכים את הילדים".

סורוקין לא ידע להגיד כמה כלבים אנשיו המיתו עד כה. היומון הרוסי "טרוד" גינה בחריפות את תכנית ההדברה בסוצ'י, וכינה אותה "בית מטבחיים". במאמר שהתפרסם בעיתון נכתב: "אם מתרגמים את הלשון הביורוקרטית לשפתם של בני האנוש, נחשפת מילה ברורה: רצח".

נקמה שחורה: סיפורן המצמרר של המתאבדות המוסלמיות

שוטרים רוסים מאבטחים את הכפר האולימפי של סוצ'י. ינואר 2014. רויטרס
שוטרים בתחנת הרכבת של סוצ'י. האיום המרכזי הוא עדיין, בכל זאת, פיגוע טרור/רויטרס

בראיון טלפוני עם רשת אי-בי-סי, סורוקין נשמע כמי שנבחר לתפקיד מסיבה מסוימת. "בואו נקרא לילד בשמו", אמר, "הכלבים האלה הם זבל ביולוגי". לדבריו, מדובר בחיות שעלולות לתקוף את אורחי הכפר האולימפי, להפיץ כלבת ואפילו להתפרץ למסלולי הסקי בזמן שהגולשים שועטים בהם במהירות גבוהה. "חייבים להוציא את הכלבים מהרחובות, גם אם זה אומר שצריך להרדים אותם", הבהיר.

סורוקין אמר כי בדרך כלל, אנשיו משתמשים במלכודות וברעל, והכחיש טענות על התעללות לבעלי חיים. הוא גם לא התייחס לטענות לגבי ירי בכלבים. "ברוסיה, באופן כללי, יש אנשים חסרי אחריות, שמשתעממים מחיות המחמד שהם לקחו כניסוי, ואז משליכים אותן לרחוב. הפארקים מלאים בכלבים שאיש לא רוצה", אמר.

תכנית ההמתה היא השערורייה האחרונה בלבד בדרך הארוכה לאולימפיאדת סוצ'י, שעלותה תפחה ל-50 מיליארד דולרים. המשחקים נערכים באחד האזורים החמים ביותר ברוסיה וניהולים מתאפיין בשחיתות, באפליה נגד הומוסקסואלים, בדיווחים על הקצאת עבודות בנייה לקבלנים הקשורים למאפיה, באיחורים משמעותיים בהקמת המבנים ובהררי זבל שנערמו באזור. על כל אלה מעיב איום טרור חסר תקדים מצד בדלנים צ'צ'נים, שאיימו במפורש לעשות פיגועים בזמן המשחקים כדי לנקום בנשיא פוטין.

לקריאה נוספת
פצצה מתקתקת: מצוד בסוצ'י אחרי 3 "אלמנות שחורות"
מוסקבה: אדם רצח שוטר ומורה בבית ספר תיכון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully