וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקומיקאי הצרפתי דיודונה נחקר בחשד שהיכה גובה מסים

דיודונה טוען כי הבחין בפקיד חודר לבית מהגדר. הוא חייב קנסות כבדים למדינה אחרי שהורשע בעבירות הסתה שונות. מנהיג יהודי צרפת: תנועת המועל החלקי - לאו דווקא אנטישמי

הקומיקאי הצרפתי דיודונה. פריז, ינואר 2014. AP
דיודונה, החודש, במסיבת עיתונאים בפריז/AP

הקומיקאי הצרפתי דיודונה נחקר היום (רביעי) בחשד שתקף פקיד בית משפט. הפקיד אמר למשטרה כי הקומיקאי השנוי-במחלוקת היכה אותו וירה לעברו כדורי גומי, בעת שביקר בביתו בחבל סאנטר כדי לגבות ממנו מסים וקנסות בגובה עשרות אלפי אירו.

דיודונה טוען מנגד כי הוא הבחין בפקיד מנסה להיכנס לבית דרך הגדר, ודרש ממנו לעזוב. הוא הגיש תלונה נגדית על חציית גבול. עורך דינו מסר כי "דיודונה רוצה שיעזבו אותו בשקט, או לפחות שינהגו בו באופן ראוי - מבלי שיבואו לגבות ממנו קנסות בדרך לא-דרך".

דיודונה חייב קנסות כבדים למדינה, אחרי שהורשע בעבירות הסתה שונות. הוא התפרסם בשל התנועה "קנל" (מועל יד חלקי) שזכתה לחיקויים רבים ועוררה זעם בקרב הקהילה היהודית בצרפת.

רוז'ה קוקרמן, נשיא מועצת המוסדות היהודים בצרפת (CRIF), ריכך אמש את התנגדותו לתנועה שהמציא דיודונה, ואמר כי לא מדובר בהכרח במחווה אנטישמית. בראיון לעיתון "לה פיגרו", התייחס קוקרמן להחלטה להרחיק את הכדורגלן אנלקה לחמישה משחקים מכיוון שהחווה ב"קנל", ואמר כי "מדובר בעונש מעט חמור, מכיוון שלא נראה שיש במחווה הזו קונוטציה אנטישמית".

לדבריו, הקשר האנטישמי של התנועה מתבטא רק כאשר היא מבוצעת מול בתי כנסת או אנדרטאות לשואה. "אחרת, זו מחווה אנרכיסטית נגד הממסד, שלא דורשת ענישה", אמר.

לקריאה נוספת
דעה | מועל הפוך? אנטישמיות? הבדיחה על חשבוננו
הקומיקאי דיודונה ביטל את סיבוב ההופעות שלו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully