וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התינוק אובחן כבעל מום? בספרד לא תוכלי לבצע הפלה

ממשלת ספרד השמרנית העבירה חוק, שמטיל שורה של קשיים על נשים שיבקשו לבצע הפלה. הנסיבות היחידות שבהן יותר ההליך הרפואי, הן הריון כתוצאה מאונס וסכנת חיים לאם או לעובר

אילוסטרציה. DanielW, ShutterStock
התינוק אובחן כבעל מום? בספרד זו אינה עילה להפלה/ShutterStock, DanielW

הפלה? רק אם עברת אונס: כמה שעות לאחר שבאוגנדה אושר חוק שלפיו הומוסקסואליות היא עבירה שהעונש עליה הוא מאסר עולם, הוכיחה אתמול (שישי) ממשלת ספרד שגם באירופה המעבר למאה 21 נתקל בקשיים מצד מפלגות שמרניות. לא כל שכן, כשמדובר בממשלה שמרנית, כמו זו שמכהנת במדריד.

חוקים נוספים שעברו בעולם ביממה האחרונה
חוק חדש באוגנדה: מאסר עולם על הומוסקסואליות
קנדה: בית המשפט העליון ביטל ההגבלות על זנות

ממשלת ספרד אישרה אתמול שורה של הגבלות על נשים שיבקשו לבצע הפלה, וקבעה כי אם לא קיימת סכנה ממשית לשלום העובר או האם - הפלה תתאפשר רק במקרה שבו האישה נאנסה. המצב הקיים בספרד, אפשר לנשים לבצע הפלה באופן פשוט יחסית, עד השבוע ה-14 להריון. כעת, נשים יצטרכו לקבל אישור להפלה משני רופאים שאינם אלה שיפילו את העובר, וכן לאתר רופא שלישי שיסכים לבצע את ההליך, כאשר הוא רשאי לסרב מטעמי מצפון.

עם כניסתו לתוקף של החוק, מומים או מוגבלויות שניתן לאבחן עוד במהלך ההריון, לא יהוו עילה מספקת להפלה בספרד. לטענת משרד המשפטים הספרדי, החוק נועד "להגן על האישה", אך לא את כולם זה הרשים. חברי אופוזיציה וארגוני נשים זעמו על ההחלטה, והציגו נתונים שהראו כי 100 אלף מתוך 118 אלף הפלות שבוצעו במדינה בשנה האחרונה - לא היו יכולות להתבצע אם החוק החדש היה מיושם.

  • עוד באותו נושא:
  • ספרד
  • הפלה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully