וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו ופוטין: "נחושים למנוע מאיראן נשק גרעיני"

20.11.2013 / 20:20

במסיבת עיתונאים משותפת במוסקבה, הביע נשיא רוסיה תקווה ששיחות הגרעין, שחודשו היום בז'נבה, "יניבו תוצאות חיוביות". נתניהו: "אפשר להשיג הסכם טוב יותר. זה דורש התמדה"

צילום: לע"מ, רויטרס; עריכה: יאיר דניאל

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין נועד הערב (רביעי) עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, במוסקבה. בתום פגישתם, כינסו שני המנהיגים מסיבת עיתונאים במהלכה התייחסו להסכם המתגבש בין איראן למעצמות. לדברי נתניהו, לישראל ורוסיה "יש יעד משותף והוא שאיננו רוצים לראות את איראן עם נשק גרעיני". פוטין, מצדו, הביע תקווה שסבב השיחות השני בין הצדדים, שנפתח היום בז'נבה, "יניב תוצאות חיוביות". הוא הוסיף: "אנחנו מקווים שבקרוב הצדדים יגיעו להסכם שמוקבל על כולם".

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין וראש הממשלה בנימין נתניהו במסיבת עיתונאים במוסקבה, 20 בנובמבר 2013. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
פוטין ונתניהו במסיבת העיתונאים, הערב/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

נתניהו תיאר את היחסים בין ישראל לרוסיה כ"חמים, קרובים ופרודוקטיביים, שבאים לביטוי בתחומים רבים". לדבריו, "יש סימפטיה בין העמים ויש ערכים משותפים ואתגרים משותפים". בפגישתם, דנו השניים גם במשא ומתן בין ישראל לפלסטינים ובשיתוף הפעולה בין ישראל ורוסיה בתחומי הכלכלה, החקלאות והתרבות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
פגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בקרמלין, מוסקבה.נובמבר 2013. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
פוטין ונתניהו בקרמלין, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

ראש הממשלה שב על עמדתו לפיה "עבור ישראל והעולם, ניסיונה של איראן להתחמש הוא איום ממשי". לדבריו, "ישראל דורשת להפסיק את העשרת האורניום, להוציא צנטריפוגות ולהפסיק את פעילות הכור באראק". עם זאת, לדבריו, גם ישראל מעוניינת "להגיע לפתרון בדרכי שלום". הוא השווה את ההסכם המתגבש עם איראן לזה שנחתם עם סוריה, במסגרתו התחייב משטר אסד למסור את כל מאגרי הנשק הכימי שברשותו, והביע תקווה שההסכם עם סוריה "אכן מתבצע". "אפשר להשיג הסכם טוב יותר וזה דורש התמדה", סיכם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, אמר הבוקר במוסקבה כי הוא מקווה לחתימת הסכם זמני מול איראן, שיוכל להקל על הסנקציות המוטלות על הרפובליקה האיסלאמית, בתמורה להשהיית תכנית הגרעין שלה.

"אנחנו מקווים שהמאמצים הללו יוכתרו כהצלחה במפגש שנפתח היום בז'נבה", אמר לברוב במסיבת עיתונאים שכינס עם שר החוץ של ברזיל, לואיז אלברטו פיגווירדו. לברוב אמר כי איראן עשויה להסכים להסדר, במסגרתו היא תעשיר אורניום ברמה נמוכה ותעצור את העשרת האורניום לרמה של 20%.

בשעות הצהריים החלה פגישתם של שרת החוץ של האיחוד האירופי, קתרין אשטון, ומקבילה האיראני, מוחמד ג'וואד זריף. אחריה כונסו צוותי המשא ומתן של איראן ושל המעצמות (ארה"ב, צרפת, בריטניה, רוסיה, סין וגרמניה), שחידשו את הדיון ביניהם בנקודה בה הוא הופסק לפני עשרה ימים – נקודה שקרובה מאוד לחתימה על הסכם, על פי הדיווחים.

אם אכן יוכרז על הסכם, שרי החוץ של שש המעצמות "יוקפצו" לז'נבה – כולל שר החוץ האמריקני, ג'ון קרי, שאמור היה להגיע בסוף השבוע לישראל, אך דחה את ביקורו.

עוד בנושא
דיפלומטים מעריכים: הסכם עם איראן - תוך 24 שעות
חמינאי: שואפים לידידות עם ארה"ב, אך הגרעין - שלנו
אחרי עשור: ראש ממשלת בריטניה שוחח עם רוחאני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully