וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשמית: אירופה הוסיפה את חיזבאללה לרשימת ארגוני הטרור

22.7.2013 / 13:05

ממשלות האיחוד החליטו להוסיף את הזרוע הצבאית של הארגון הלבנוני לרשימה השחורה, ונכסיו יוקפאו. מוקדם יותר הגיבו בחיזבאללה למהלך המתוכנן: "לא מוכנים לקבל איומים"

צילום: רויטרס, עומר מירון, מור שאולי; עריכה: מיכאל ברגמן; קריינות: אביב אברמוביץ'

ממשלות האיחוד האירופי אישרו היום (שני) סופית את צירופה של הזרוע הצבאית של ארגון חיזבאללה לרשימת ארגוני הטרור של האיחוד – כך מסרו דיפלומטים אירופים. "הגענו להסכם לצרף את חיזבאללה לרשימה", אמר דיפלומט, ושלושה אחרים אישרו את הדברים.

הפגנת חיזבאללה, בעלבכ. AP
נכסים יוקפאו בכל מדינות האיחוד/AP

"זה טוב שהאיחוד האירופי החליט להגדיר את חיזבאללה כמה שהוא: ארגון טרור", אמר שר החוץ ההולנדי, פראנס טימרמאנס, בשולי פגישת שרי החוץ שבה התקבלה ההחלטה. "עשינו צעד חשוב היום, על ידי התמודדות עם הזרוע הצבאית של חיזבאללה, הקפאת נכסיו, פגיעה בגיוס הכספים שלו ובכך הגבלת יכולתו לפעול".

המשמעות היא שעל הארגון השיעי יוטלו סנקציות, אשר יתבטאו בהקפאת נכסים שמחזיק חיזבאללה בתחומי 28 המדינות החברות באיחוד האירופי. המהלך מתפרש כשינוי דרסטי במדיניות האיחוד כלפי חיזבאללה, הנובע מהחשש ההולך וגובר מפני פעילות אנשי הארגון ביבשת הישנה. עד כה התנגד האיחוד ללחצים שהפעילו ארצות הברית וישראל לנקיטת עיצומים נגד חיזבאללה, בטענה כי צעדים ברוח זו עלולים להגביר את חוסר היציבות בלבנון, שבה פועל הארגון כחבר בממשלה, ובמזרח התיכון כולו.

מוקדם יותר הגיבו בחיזבאללה לפרסומים על כך שאירופה שוקלת את המהלך, והבהירו כי אינם חוששים ממנו. "אנחנו לא מוכנים לקבל איומים והפחדות", אמר ראש המועצה המבצעת בחיזבאללה, השייח' נביל קאוק. "לא נאפשר למי מבין כלי המשחק של ארצות הברית בלבנון לבצע סחיטה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
האיחוד האירופי זכה בפרס נובל לשלום לשנת 2012. רויטרס
בריטניה, צרפת והולנד כבר הכריזו על חיזבאללה כארגון טרור בעבר/רויטרס

מחודש מאי פעלה בריטניה, שהכריזה בעבר על הזרוע הצבאית של חיזבאללה כעל ארגון טרור, על מנת לשכנע את שאר המדינות החברות באיחוד לפעול באופן דומה. זאת בהסתמך על ראיות הקושרות את הארגון השיעי לפיגוע שאירע בשנה שעברה בעיר בורגס שבבולגריה, שבמהלכו נרצחו חמישה אזרחים ישראלים ואזרח מקומי.

בריטניה אף זכתה לגיבוי מצד צרפת והולנד, שכבר הכריזו על חיזבאללה בכללותו כעל ארגון טרור. לטענתן, מעורבותו הגוברת של הארגון השיעי במלחמת האזרחים בסוריה הביא למצב של חוסר יציבות בלבנון. כמו כן נטען כי על האיחוד האירופי להביא בחשבון כי גם בעתיד ייתכנו מתקפות טרור בתחומי היבשת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully