וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטין מודה: המדליף האמריקני עדיין נמצא במוסקבה

הנשיא הרוסי אישר כי סנודן שוהה בנמל התעופה בעיר. "לא נסגיר אותו, אך נקווה שיעזוב בקרוב". באיזה תעלול למניעת האזנות השתמש סנודן טרם צאתו לרוסיה כשסעד פיצה עם חבריו?

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד

המדליף אדוארד סנודן, שחשף את קיומה של תכנית הציתותים של הממשל האמריקני, נמצא במוסקבה - כך אישר הערב (שלישי) נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. פוטין, המבקר בפינלנד, אמר כי סנודן נמצא ב"אזור מעבר" בנמל התעופה הבינלאומי שרמטייבו.

פוטין הוסיף כי סוכנויות הביון של רוסיה אינן עובדות מול סנודן ואף לא עבדו מולו בעבר. לדבריו, רוסיה לא תסגיר לארה"ב את סנודן, בן 30, מכיוון שאין לה הסכם הסגרה מול המדינה. הוא הביע תקווה שסנודן יעזוב את רוסיה בהקדם האפשרי, ושה"עצירה שלו במוסקבה" לא תשפיע על היחסים עם וושינגטון.

היעלמות סנודן - כותרות האחרונות
היכן נמצא המדליף? המטוס מרוסיה לקובה המריא בלעדיו
בוויקיליקס טוענים: ”סנודן בריא ושלם ונמצא במקום בטוח”
אקוודור מאשרת: סנודן ביקש לקבל מקלט מדיני בשטחנו

מחפשים אחר אדוארד סנודן. יוני 2013. AP
מחפשים אחר אדוארד סנודן בנמל התעופה במוסקבה/AP

מוקדם יותר אמר שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, כי סנודן מעולם לא חצה את הגבול הרוסי, והתעקש שמוסקבה אינה קשורה להיעלמותו או מודעת למיקומו. "למדנו על כך רק מהתקשורת", אמר לברוב. הודעתו של פוטין מהערב עשויה אפוא להביך את לברוב, שהשתלח בממשל אובמה וטען שמוסקבה לא מודעת למיקומו של המדליף האמריקני.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

היכן בעולם נמצא אדוארד ג'. סנודן?

אמש באו עשרות כתבים לנמל התעופה ברוסיה, במחשבה שסנודן אמור לעלות על טיסה של חברת התעופה הרוסית אארופלוט להוואנה בירת קובה - ומשם להמשיך לאקוודור.

הטרמינל היה עמוס מפה לפה בסוכני ביון רוסים, וצוות האוויר דרש מהנוכחים לכבות את הטלפונים הניידים שלהם – עדויות שרק נתנו תוקף, לכאורה, לראיה שהמדליף האמריקני נמצא במקום. אך כשהכתבים עלו על הטיסה, שבה היו שמורים שני מושבים לסנודן, הם הופתעו לגלות שהמטוס ממריא בלעדיו.

לפי כמה מהשמועות שנפוצו מאז, סנודן עשה את הלילה בשגרירות אקוודור במוסקבה. במוסקבה כאמור הכחישו הבוקר את הטענות לפיהן היא מסייעת לסנודן להסתתר. שר החוץ לברוב, אמר כי וושינגטון מטיחה בארצו "האשמות חסרות בסיס ובלתי מתקבלות על הדעת". לדבריו, סנודן "בחר במסלול שבחר בעצמו".

מייסד ויקיליקס ג'וליאן אסאנג' עם שר החוץ של אקוודור ריקרדו פטינו. לונדון, יוני 2013. AP
שר החוץ של אקוודור, ריקרדו פטינו, עם ג'וליאן אסאנג', אמש בלונדון/AP

אם סנודן אכן שוהה בנמל התעופה במוסקבה באמצעות ויזת מעבר, הוא ייאלץ לעזוב את רוסיה עד מחר בצהריים. הוא המריא מהונג קונג למוסקבה ביום ראשון, ונפגש קודם לכן עם כמה ממכריו בעיר, בדירה של אחד מתומכיו. העיתון ניו יורק טיימס דיווח כי בפגישה החשאית, שהתנהלה תוך כדי אכילת פיצה וצ'יפס, דרש סנודן מהאורחים להטמין את הטלפונים הניידים שלהם במקפיא מחשש להאזנות. לדברי מומחים, טמפרטורת המקרר אינה חוסמת את גלי הרדיו של הטלפון, אך החומרים מהם עשויים הדפנות - שכבות מתכת מצופות בבידוד עבה – הם שמגנים עליהם מהאזנות.

אתמול טען מייסד אתר ההדלפות "ויקיליקס", ג'וליאן אסאנג', כי הוא יודע היכן נמצא סנודן. לדברו, מדובר במקום בטוח והוא אמר שסנודן בריא. הוא אמר כי "מצבם של מר סנודן ושל שרה האריסון, היועצת המשפטית של 'ויקיליקס' המלווה אותו, טוב והם בריא ובמקום בטוח". אסאנג' דיבר משגרירות אקוודור בלונדון, שם הוא עצמו זכה למקלט מדיני, ושם נפגש עם שר החוץ של המדינה, ריקרדו פטינו.

נתיב הבריחה האפשרי של סנודן

שגרירות אקוודור ברוסיה. מוסקבה, יוני 2013. רויטרס
שגרירות אקוודור בלונדון. היעד הבא של סנודן?/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully