וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת: 150 אלף בני אדם הפגינו נגד נישואי גאים

26.5.2013 / 23:00

כ-4,500 שוטרים אבטחו את ההפגנה, שבמהלכה התעמתו עמם מקצת המפגינים. סקר שפורסם היום מצביע על ירידה בתמיכה בנישואים של בני אותו מין ובחוקיותן של הפלות

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

קצת יותר משבוע לאחר שנשיא צרפת פרנסואה הולנד אישר באופן סופי את החוק המתיר נישואים של בני אותו מין במדינה, המחאה נגד ההחלטה עולה מדרגה. כ-150 אלף בני אדם, על פי הערכת המשטרה, הפגינו הערב (ראשון) ברחובות פריז נגד החוק. חלקם קראו לנשיא להתפטר מתפקידו, ומקצתם התעמתו עם המשטרה. כעשרה מפגינים אף נעצרו בידי כוחות הביטחון הגדולים שאבטחו את ההפגנה סמוך לבית האופרה בעיר.

יותר מ-4,500 שוטרים ליוו את ההפגנה, בניסיון למנוע תקריות אלימות, בעקבות אירועים כאלה שפרצו במהלך הפגנות קודמות בנושא. עם זאת, כאמור - ההכנות לא הועילו והיו כמה התנגשויות גם היום. שר הפנים, מנואל ואל, קרא אתמול למפגינים להימנע מלהביא עמם ילדים, מחשש שייקלעו לעימות אלים. למרות זאת, הורים רבים התעלמו מהזהרתו. כמו כן, רבים מהמפגינים היו בני נוער.

הפגנה נגד נישואים חד-מיניים, פריז, צרפת. מאי 2013. רויטרס
כ-150 אלף בני אדם באו להפגנה/רויטרס
הפגנה נגד נישואים של בני אותו מין בפריז. רויטרס
כעשרה מפגינים נעצרו/רויטרס

סקר שפורסם היום בצרפת הראה כי 53% מהנשאלים תומכים בנישואי גאים ובהפלות, לעומת 63% בסקר שנערך בנובמבר האחרון. לצד זאת, 72% מהנשאלים סבורים שעל ההפגנות נגד החוק להיפסק. יצוין כי החתונה הראשונה של בני זוג מאותו מין צרפת צפויה להתקיים ביום רביעי הקרוב בעיר מונטפלייה, הנחשבת ידידותית במיוחד עבור הקהילה הגאה.

הפגנה נגד נישואים של בני אותו מין בפריז. רויטרס
שר הפנים המליץ למפגינים לא להביא עמם ילדים, רבים לא שמעו לא/רויטרס

לפני כשבוע התאבד דומיניק וונה בן ה-78, סופר צרפתי נודע שהזדהה עם הימין הקיצוני בצרפת, ככל הנראה במחאה על החוק שאושר. הוא טיפס לגג כנסיית נוטרדאם ושם התאבד באמצעות ירייה בפיו. עדי ראייה אמרו כי וונה החזיק בידו מכתב לפני שהתאבד אך כי הוא לא אמר מילה לפני ששלף את האקדח. בפוסט שפרסם בבלוג שלו, רמז וונה כי בכוונתו להתאבד במחאה על החוק. הוא קרא להמונים להצטרף לצעדה שהתקיימה הערב.

"זו העת וזה הרגע, עתידנו נמצא בסיכון", כתב ההיסטוריון לפני שבא אל הקתדרלה, שבימים אלה מציינים 850 שנה להקמתה. "כל שנייה חשובה כמו נצח. זו הסיבה שחשוב להיות נכון עד הרגע האחרון", כתב. פרט להתנגדותו הנוקבת לנישואי הומוסקסואלים, וונה מחה במאמריו גם נגד הגירת זרים לצרפת ונגד ה"דעיכה" של התרבות האירופית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully