וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: מוכנים "עקרונית" להשתתף בשיחות השלום

26.5.2013 / 16:41

שר החוץ הסורי אמר כי ארצו רואה בוועידה שתתקיים בז'נבה "הזדמנות טובה" לפתרון המשבר. הוא הוסיף עם זאת: "רק לעם הסורי הזכות להחליט על עתידו"

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן, קריינות: אביב אברמוביץ'

שר החוץ של סוריה, ואליד מועלם, הודיע כי ארצו מוכנה "עקרונית" להשתתף בוועידת השלום בנושא מלחמת האזרחים בסוריה שתתקיים בז'נבה בחודש הבא, ככל הנראה בהשתתפות נציגים של האופוזיציה הסורית. לדבריו, הוא רואה בכך "הזדמנות טובה" למצוא פתרון למשבר. "סוריה מוכנה בעיקרון להשתתף בוועידה הבינלאומית המתוכננת לחודש יוני", דברי מועלם לכתבים בביקורו בעיראק. "אנו מאמינים כי הפגישה הזו היא הזדמנות טובה להביא לפתרון המשבר בסוריה".

"אף כוח שבעולם לא יחליט על עתידה של סוריה", אמר באותה נשימה שר החוץ, שהגיע אתמול לעיראק במפתיע. "רק לעם הסורי יש את הזכות לעשות זאת". בשבוע שעבר הודיעה רוסיה, בעלת בריתה של סוריה, כי הממשל בדמשק הסכים באופן עקרוני להשתתף בוועידת השלום, שאותה יזמו ארצות הברית ורוסיה. לפני כן, אמר שר החוץ הצרפתי, לורן פאביוס, כי נשיא סוריה בשאר אסד, חייב לוותר על השלטון לטובת ממשלת מעבר, על מנת שהמלחמה בארצו תגיע אל קצה.

"ברור כי המטרה העיקרית של ועידת שלום אפשרית היא להביא לממשלת מעבר בסוריה, בעלת סמכויות ביצועיות מלאות", אמר פביוס טרם פגישתו עם "ברית ידידי סוריה" בעמאן, בירת ירדן, שם נועדו מנהיגים מהעולם לקראת הוועידה. שר החוץ האמריקני, ג'ון קרי, אמר בעמאן בשבוע שעבר כי אם משטרו של אסד לא יסכים לדון בפתרון שיביא לסיומה של מלחמת האזרחים בארצו, ארצות הברית ומדינות נוספות ישקלו להגדיל את הסיוע למתנגדיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully