וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל המחלוקות וההפגנות: צרפת אישרה נישואי גאים

האסיפה הלאומית של צרפת אישרה ברוב של 331 מול 225 את החוק השנוי במחלוקת ואף עיגנה בחוק את זכותם של בני זוג הומוסקסואלים לאמץ ילדים. אתמול הפגינו רבבות נגד החוק

האסיפה הלאומית של צרפת אישרה היום (שלישי) ברוב של 331 מול 225 נישואים גאים ואף עיגנה בחוק את זכותם של בני זוג הומוסקסואלים לאמץ ילדים. על פי דיווח סוכנות הידיעות הצרפתית, להצבעה קדמו חודשים רבים של חילוקי דעות בפרלמנט ואף ויכוחים סוערים בזירה הציבורית, שלעתים אף גלשו לפסים אלימים, והתבטאו בהפגנות המוניות ברחובות. אתמול אף נערכה בפריז הפגנת ענק נגד אישור ההצעה, בהשתתפות עשרות אלפי מפגינים. ואולם, כמה אלפים השתתפו בהפגנה בעד ההצעה.

הפגנה נגד נישואי גאים, צרפת אפריל 2013. רויטרס
הפגנת המונים נגד אישור החוק, אתמול מול הפרלמנט בפריז/רויטרס

להצבעה היום קדמה הצבעה טרומית בחודש פברואר, אז אישרה לראשונה האסיפה הלאומית את חוק ה"נישואים לכל". לאחר מכן הובא החוק לאישור הסנאט הצרפתי (הבית העליון), וזה אישר אותו החודש בתוספת תיקונים מסוימים.

אישור החוק באופן סופי התקבל בצרפת בתגובות מעורבות – בעוד המונים חגגו מחוץ לבניין הפרלמנט, אחרים קראו קריאות בגנות החוק. "אני מקווה שאנשים ברחבי המדינה יחגגו את הרגע הזה", אמר היום פעיל למען נישואי גאים, מרטין גילאר, בן 31. ואולם, גילאר הודה כי בשבועות האחרונים היה שרוי בלחץ לקראת ההצבעה, זאת הביקורות הפומביות שנשמעו נגד החוק.

אלפים הפגינו בצרפת בקריאה לאישור חוק לנישואים חד-מיניים, 27 בינואר 2013. רויטרס
אלפים מפגינים בצרפת בעד אישור החוק, ינואר 2013/רויטרס

לדבריו, כשהחל בזמנו להיאבק למען הכרה בנישואים גאים, לא נרשמו התנגדויות פוליטיות משמעותיות, אולם בעקבות קמפיין הבחירות לנשיאות בשנה שעברה, הפכה הסוגיה לנושא בוער, כאשר המועמד לנשיאות הנבחר, פרנסואה הולנד הבטיח לעגן בחוק נישואים חד-מיניים ואת זכותם לאמץ.

הסוגיה נמצאת גבוה בסדר היום גם בארה"ב. בחודש שעבר פתח בית המשפט העליון בארצות הברית בסדרת שימועים כשעל הפרק נישואים חד מיניים. לפתחו של בית המשפט הגיעו שני תיקים בנושא, שאילצו את השופטים, כפי שהעיד אחד מהם, אנטוני קנדי, "להפליג במים לא ידועים".

בתיק הראשון אמורים השופטים להכריע בנוגע לתוקפו החוקתי של "תיקון 8" במדינת קליפורניה, המגדיר נישואים בתור ברית בין גבר לאישה, ועל כן מונע את המשך ההכרה בנישואים החד מיניים, שהייתה תקפה למשך חודשים ספורים, ושבמהלכה נישאו אלפי זוגות. הדיון הנוסף, ומשמעותי יותר, נערך בנוגע ל"חוק ההגנה על הנישואים", המונע הכרה פדרלית בנישואים חד מיניים שנערכו במדינות שמכירות בהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully