וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיבושים באינטרנט: "מתקפת הסייבר הקשה בהיסטוריה"

מקור המתקפה בסכסוך בין חברה הולנדית לאחסון אתרים וארגון הנאבק בדואר זבל. העומס החריג יוצר בעיות בגלישה לאתרים שונים, בהם נטפליקס. חמש מדינות פתחו בחקירה רשמית

מתקפת סייבר גרמה אתמול (רביעי) לשיבושים קשים בתעבורת האינטרנט ולהאטה בגלישה - כך דיווחה רשת בי-בי-סי. מקור המתקפה, הנחשבת לקשה מסוגה בהיסטוריה, בסכסוך בין ארגון למאבק בדואר-זבל וחברה לאחסון אתרים.

ככל הנראה, המתקפה פרצה במסגרת סכסוך המערב שני ארגונים - "ספאםהאוס" ו-"סייברבונקר". המתקפה גרמה לשיבושים בגלישה ברחבי העולם ולשיבושים בשירותים מקוונים רבים, ובהם ספקית תכני הווידאו נטפליקס. באתרים אחרים דווח על עיכוב בטעינת עמודים. חמש מדינות פתחו בחקירה רשמית ועירבו בנושא את הרשויות הפועלות למניעת לוחמת סייבר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חמ"ל הגנה צה"לי להתגוננות מפני מתקפות סייבר/מערכת וואלה!, צילום מסך

"ספאםהאוס" היא קבוצה ללא מטרות רווח שמושבה בלונדון ובז'נבה, המסייעת לספקי דואר אלקטרוני להשתלט על פרסומות ולנקות דואר-זבל משרתיהם. הקבוצה מחזיקה "רשימה שחורה" של שרתים הידועים לשמצה כמשמשים תכני זבל; "סייברבונקר" הוא ספק הולנדי המסרב לחשוף את מיקומו, ומצהיר כי יעניק שירותים לכל דורש (פרט למפרסמי פורנוגרפיה ותכנים הקשורים לטרור).

לאחרונה חסמה "ספאםהאוס" את השרתים של "סייברבונקר", במהלך שגרר תגובה נזעמת מצד חברת אחסון האתרים. דובר החברה אמר ל"ניו יורק טיימס" כי שרתי "ספאםהאוס" נמצאים כעת תחת מתקפה מקוונת מסוג DDoS - "מתקפת שירות מבוזרת", בניסיון ליצור עומס במקום שבו מתאכסן האתר באמצעות פניות חוזרות ונשנות. פרופ' אלן וודוורד, מומחה לאבטחת סייבר, אמר לבי-בי-סי כי ניתן לדמות את המתקפה ל"כביש מהיר שחסום כולו במכוניות".

לדברי מומחי אבטחה, אנשי "ספאםהאוס" אחראים לסינון של כ-80% מתכני הזבל בדואר האלקטרוני ברחבי העולם. ב"סייברבונקר" לא הודו באחריות למתקפה, אך דובר מטעמם מסר כי "אנשי 'ספאםהאוס' לא רשאים לקבוע מה יופיע ומה לא יופיע באינטרנט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully