וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האפיפיור הנבחר: "הלכו לחפש אותי בסוף העולם"

חגי סער, רומא

14.3.2013 / 3:51

פרנציסקוס הפתיע את המאמינים שהתכנסו בכיכר פטרוס הקדוש וביקש מהם: "התפללו למעני". בעולם ברכו את האפיפיור החדש וברומא ביקשו להזכיר את שורשיו האיטלקיים

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק, קריינות: לירון בארי

"מסתבר שאחיי הקרדינלים הלכו לחפש אותי בסוף העולם", כך פתח אמש (רביעי) האפיפיור ה-266 של הכנסייה הקתולית, מריו חורחה ברגוליו, את נאומו אל המוני המאמינים שהתכנסו ברחבת פטרוס הקדוש. מספר דברים סמליים קרו אתמול בלילה בפעם הראשונה: ברגוליו הוא האפיפיור הדרום אמריקאי הראשון, ובפעם הראשונה, אפיפיור מהמסדר הישועי. ה"פאפא" החליט לבחור בשם פרנציסקוס כשמו הייצוגי, כאשר זוהי הפעם הראשונה בתולדות הכנסייה בה נבחר שמו של הקדוש פרנציסקוס.

האפיפיור החדש: מעדיף את העם על פני התאולוגיה

האפיפיור החדש, חורחה מריו ברגוליו, פרנציסקוס הראשון. רויטרס
"עומדים בפני התחלה של מסע חדש ומשותף". האפיפיור פרנציסקוס ה-1/רויטרס

ברגוליו בן ה-76 המשיך והוסיף כי "אנו עומדים בפני התחלה של מסע חדש ומשותף, מסע של אהבה, אמון הדדי ואחווה. לפני ברכתי, אני מבקש מכם טובה קטנה, אנא שאו תפילה למעני". בקשה זו של הפתיעה במעט את הקהל וסימנה גם היא משב רוח חדש ביחסים בין אפיפיור למאמינים. עיתונאי ארגנטינאי שהזדמן לרחבת הכיכר הסביר זאת בכך שבארגנטינה, ארץ מוצאו של מנהיג הכנסייה החדש, מקובל לפנות בדרך זו אל עדת המאמינים, ובכך לסמן דרך של שיתוף פעולה ויחסים ישירים יותר.

ברגוגליו בחר את פרנציסקוס השם כמחווה לפרנציסקוס מאסיזי, מייסד מסדר הפרנציסקנים בן המאה ה-13. מרבית העיתונים ציינו כי לאפיפיור החדש יש שורשים איטלקיים, ושהוא ידוע בכך שבארגנטינה הרבה לבקר בשכונות עוני ולנהל אורח חיים צנוע וקשר ישיר עם האוכלוסייה המקומית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
אפיפיור חדש. רויטרס
כותרות עיתוני איטליה זעקו בגדול: "פרנצ'סקו". עשן לבן עולה מהוותיקן/רויטרס

עם פליטת העשן הלבן, בשעה 19:06 בדיוק, התקבלה הידיעה על בחירתו של אפיפיור חדש בקריאות צהלה ובהפתעה מסוימת. ככל שעברו הדקות גדלה כמות האנשים והדגלים שמילאו את כיכר פטרוס הקדוש, כשרגע השיא היה כפרנציסקוס יצא אל המרפסת ונופף בידו. גם לאחר סיומה של הדרשה, נשאר ההמון דקות ארוכות בכיכר כדי להריע ולשיר שירים בשבחו של האפיפיור הנבחר. "להיות למספר שעות במרכזו של העולם זו תחושה שעוצרת את הנשימה", סיפר צעיר מקומי, "הבמוס פאפאם" קראו אחרים, " עכשיו יש לנו אבא חדש", הכריזו נזירות מצ'ילה עם סיומה של הדרשה.

בימים הקרובים יחל האפיפיור החדש סבב של התכנסויות ופגישות, כאשר לפי השמועות המפגש הראשון ייערך בקסטל גנדולפו, משכנו הזמני של בנדיקטוס ה-16, הלוא הוא האפיפיור היוצא. כבר ביום ראשון הקרוב בשעה 12:00 בצהריים מיועדת להתקיים המיסה הראשונה בניצוחו של פרנציסקוס, אשר תפתח את תקופת חג הפסחא הקרב ובא.

אובמה: פרנציסקוס - מגן העניים

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, ברך הלילה (חמישי) את האפיפיור הנכנס פרנציסקוס וכינה אותו "מגן העניים והרגיש ביותר בינינו". אובמה הוסיף בהצהרתו כי "הבחירה באפיפיור ראשון מאמריקה מציגה את הכוח והחיוניות של האזור שהולך ומעצב את עולמנו". מזכ"ל האו"ם, באן קי מון, אמר כי הוא מקווה שפרנציסקוס יוסיף לקדם את השיחות בין הדתות, ואמר כי השניים "שותפים לאמונה כי אנחנו יכולים לפתור את אתגרי העולם של היום רק באמצעות דיאלוג".

גם הקונגרס היהודי העולמי שלח את ברכותיו לאפיפיור החדש. נשיא הקונגרס היהודי, רון לאודר, ברך על בחירתו של האפיפיור פרנציסקוס. "האפיפיור אינו זר לנו. בשנים האחרונות הוא השתתף באירועים רבים משותפים לקונגרס היהודי ולשותפינו מדרום אמריקה", כתב לאודר והוסיף כי הוא פגש את האפיפיור בבואנוס איירס בשנת 2008. עוד שיבח לאודר את האפיפיור החדש וסיפר כי הוא "איש מנוסה, שידוע בפתיחות שלו, איש של הידברות, איש שיכול לבנות גשרים עם דתות אחרות".

ראש ממשלת אוסטרליה, ג'וליה גילארד, כינתה את בחירתו של האפיפיור מ"העולם החדש" אירוע היסטורי. מקובה, שם היחסים עם הכנסייה והמדינה החלו להתחמם לאחר שנים של מתח, נשלחו גם כן ברכות מהנשיא, ראול קסטרו. קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל אמרה כי "מיליוני מאמינים בגרמניה ובעולם כולו חיכו לרגע הזה. עכשיו הם יכולים לנוח עם בחירתו של אפיפיור חדש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully