וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפשרה המסתמנת - החינוך לפירון, הפנים לליכוד

יהושע בריינר

13.3.2013 / 19:00

לפי הצעה שגיבש יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, אשר צפויה לזכות להסכמתם של נתניהו ולפיד, ועדת הכספים תלך לבית היהודי והליכוד יקבל סגן שר נוסף. סער, כנראה, יעבור לפנים

צילום: טל אנגלנדר, עריכה: רן מנחם

יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, מוביל הצעה לפשרה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ליו"ר יש עתיד יאיר לפיד. נתניהו, שנשא דברים באירוע פרידה של עובדי משרד הביטחון מאהוד ברק, אמר: "אני לא יכול להיות פה כל הערב כי צריך להקים ממשלה". על פי ההצעה המתגבשת, תיק החינוך יילך בסופו של דבר לנציג יש עתיד, ח"כ הרב שי פירון, כאשר הליכוד יקבל את תיק הפנים, שיוענק ככל הנראה לשר החינוך המכהן, גדעון סער. בנוסף לכך, על פי ההצעה של בנט, לפיד יוותר בתמורה על דרישותיו בעניין ממשלה מצומצמת ויסכים למינויו של עמיר פרץ לתפקיד שר, כנראה להגנת הסביבה, וכן למינוי סגן שר נוסף מטעם הליכוד, שכפי הנראה יכהן במשרד החינוך.

מחלוקת התפקידים שילכו למפלגתו של בנט, לפי מתווה ההצעה שרקם, עולה כי משרד התמ"ת יזכה לשם חדש, והוא יעמוד בראש משרד "הכלכלה והמסחר"; ח"כ אורי אריאל יזכה בתיק השיכון, כשבנוסף יישארו ברשות המשרד הסמכויות על מנהל מקרקעי ישראל. ח"כ אורי אורבך יקבל את תיק הספורט וח"כ אלי בן דהאן ימונה לסגן שר ויקבל סמכויות של שר בכל ענייני הדת - מערך הגיור, הרבנות הראשית ואגף הישיבות. הבית היהודי יחזיקו גם בראשות ועדת הכספים, בראשה יעמוד ח"כ ניסן סלומיאנסקי או ח"כ אבי וורצמן.

ההצעה תגיע לשולחנו של ראש הממשלה עוד הערב (רביעי) ועל פי הערכות היא תזכה להסכמה הן מלפיד והן מנתניהו. בנט שוחח עם נתניהו בטלפון והשניים צפויים להיפגש עם לפיד ב-21:00 בקריה בתל אביב, לפגישה שמוגדרת פגישת סיכום. כמו כן, הלל קוברינסקי מצוות המשא ומתן הקואליציוני של יש עתיד נפגש הערב עם יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בנט תיווך, השניים צפויים להסכים להצעת הפשרה שרקם. לפיד, נתניהו ובנט/מערכת וואלה!, צילום מסך

באירוע הרמת כוסית בבית כנסת ברמת גן, אמר הערב בנט כי "בשעות אלה מורכבת ממשלה ברעות וערבות הדדית בין מרכיביה, והיא תפעל למען ערבות הדדית בעם ישראל. אני רוצה לברך את חברי יאיר לפיד שגילה נחישות ומנהיגות, את ראש הממשלה ואת יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן. אני מקווה שנקים ממשלה עוד הלילה. הממשלה הזאת תדאג לכלל עם ישראל".

מוקדם יותר המשיך בנט ב"מסע הדילוגים" ונועד עם לפיד בביתו בתל אביב, בניסיון לשכנע אותו להצטרף לממשלה ולהתפשר על הסוגיות שעומדות בלב המחלוקת בין הליכוד ליש עתיד. בצאתו מבית לפיד אמר בנט: "זו הייתה פגישה עם חבר", והוסיף כי "תהיה לנו אחלה ממשלה".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס

לפניות לכתב יהושע בריינר: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully