וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריקוד מושחת: מזימות אלימות בתיאטרון היוקרתי

סכסוכים ותלונות יש בכל מקום עבודה - אבל בבולשוי זה נגמר בהשלכת חומצה לעיניו של המנהל האמנותי. המשטרה משוכנעת שסולן הלהקה הזמין את התקיפה ושילם עליה 50 אלף רובלים

צילום: רויטרס, עריכה: רן מנחם, קריינות: אביב אברמוביץ'

פאבל דמיטריצ'נקו, סולן הבולשוי החשוד בהזמנת תקיפתו בחומצה של המנהל האמנותי של להקת הבלט הרוסית, כפר באופן חלקי בהודאה. "אתם בטוחים שעשיתי זאת?", שאל דמיטריצ'נקו ביום חמישי בבית המשפט במוסקבה. שלושת החשודים בפרשה חתמו על הודאה, ובסרטון שפורסם באתרי החדשות ברוסיה נראה דמיטריצ'נקו אומר: "ארגנתי את התקיפה הזאת, אבל לא במידה שבה היא התרחשה". מעצרו של דמיטריצ'נקו הוארך עד 18 באפריל.

הרקדן הצהיר שלא הורה ליורי זרוצקי, החשוד בביצוע התקיפה, להשליך חומצה על המנהל סרגיי פילין. עם זאת, לאחר מכן הודה הרקדן שהלין באזני זרוצקי על הבעיות בבולשוי, ושזרוצקי הציע להכות את פילין. הסולן טוען שסירב להצעה. לדברי עורך דינו של דמיטריצ'נקו, מעורבותו של הרקדן בתקיפה שקולה למקרה שבו "אתה רק מבקש לדבר עם מישהו, והוא יוצא עם טנק וביוזמתו יורה למישהו בראש".

פאבל דמיטריצ'קו, סולן הבולשוי. רויטרס
פאבל דמיטריצ'נקו, סולן הלהקה החשוד שהזמין את תקיפתו של המנהל/רויטרס

החשוד בתקיפה, זרוצקי, מתואר בדיווחים בכלי התקשורת ברוסיה כאדם שסייע לרקדן במשק בבית הקיט שלו. דמיטריצ'נקו העיד שהאיש נהג ללוות ממנו סכומי כסף קטנים, ואילו המשטרה טוענת כי דמיטריצ'נקו שילם לזרוצקי 50 אלף רובל (כ-6,000 שקלים) תמורת התקיפה. עצור שלישי בפרשה הוא אנדריי ליפטוב, החשוד שהסיע את התוקף. רישומי שיחות טלפון מצביעים על כך שבערב התקיפה, שהה זרוצקי ליד ביתו של פילין והתקשר לשני החשודים האחרים. כמו כן, מכונית הדומה למכוניתו של הנהג החשוד תועדה במצלמות אבטחה.

דמיטריצ'נקו התייחס בדיון גם לחיכוכים הפנימיים בלהקה. הוא סיפר שהיה חבר בוועדה המנהלת של הבולשוי והצליח לסייע לרקדנים בבעיותיהם. לכן, אמר, "פילין דאג להעיף אותו משם". במהלך הדיון, אמר עורך דינו של החשוד כי המנהל האמנותי העיד שהרקדן אחראי לתקיפתו. המשטרה מעריכה כי הרקע למעשה הוא אכן איבה שהתפתחה בגלל עימותים מקצועיים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
תיאטרון הבולשוי במוסקבה. AP
חיכוכים גוברים בין הרקדנים בתיאטרון היוקרתי. בית הבולשוי במוסקבה/AP

על פי הדיווח באתר החדשות הרוסי lenta.ru, מקורות לא-רשמיים טוענים שהסולן החליט לנקום במנהל האמנותי משום שהוא סירב לתת תפקידים טובים לבלרינה אנג'לינה וורונצובה. על פי אחת הגרסאות, התפקידים נשללו מוורונצובה מפני שהיא תלמידתו של הרקדן הבכיר ניקולאי ציסקרידזה המסוכסך עם הנהלת הבולשוי. בין היתר, מתח ציסקרידזה ביקורת חריפה על השיפוצים שנעשו בתיאטרון הבולשוי וטען כי התקרות הנמוכות לא מאפשרות לתרגל הנפות וכי הרקדנים מחליקים על הרצפות החדשות. בסוף 2012 חתמו אנשי תרבות מובילים ברוסיה על מכתב לנשיא ולדימיר פוטין הקורא למנות את ציסקרידזה למנהל הכללי החדש של הבלט. מנגד, יש הטוענים שהיו השגות על הרמה הטכנית של הרקדנית.

הטוקבקים האיומים של איוון

לפי האתר izvestia.ru, מקור ב"בולשוי" סיפר שדמיטריצ'נקו נודע כבעל מזג סוער. בין היתר, הוא כתב טוקבקים בוטים לביקורת שלילית שהתפרסמה באתר "קומרסנט" על הבלט "איוון האיום", שבו רקד בתפקיד הראשי. עורכי האתר אף נאלצו להסיר את תגובותיו. גם על פי הדיווח הזה, דמיטריצ'נקו עמד לצדה של הרקדנית וורונצובה, אך נטען כי המנהל האמנותי נמנע מלקדם אותה משום שהוא נטר לה טינה על כך שנטשה להקת מחול אחרת שפילין היה מנהלה ו"ערקה" לבולשוי.

פילין, בן 42, הותקף ב-17 בינואר השנה סמוך לביתו במוסקבה. התוקף התיז על פניו חומצה גופרתית וגרם לכוויות קשות בפניו ובעיניו. בחודש שעבר הוא השתחרר מבית החולים במוסקבה. הוא נמצא כעת בשיקום בגרמניה ולאחרונה עבר ניתוח נוסף באחת מעיניו. הרופאים עדיין אינם יודעים אם ראייתו תשוב אליו במלואה.

בלרינת הבולשוי, אנג'לינה וורונצובה. AP
לפי כמה דיווחים, גם היא מסוכסכת עם המנהל שהותקף. הבלרינה אנג'לינה וורונצובה/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully