וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח זיהוי פנים: "האסיר X אינו חשוד בחיסול מבחוח"

16.2.2013 / 2:31

לאחר שעיתון כוויתי ציטט מקורות שטענו כי אלון-זיגייר השתתף בחיסול בדובאי, הושוותה תמונתו לזו של של אחד החשודים. דו"ח שהוזמן על ידי רויטרס קבע כי אין הם אותו אדם

צילום: רשת ABC האוסטרלית, עריכה: יותם בן דוד

האסיר X לא היה ממחסלי מחמוד אל מבחוח - כך קובע דו"ח משפטי שהוזמן על ידי סוכנות הידיעות רויטרס ופורסם אמש (שישי). לאחר שעיתון כווייתי ציטט מקורות ערביים לפיהם בן אלון-זיגייר היה חלק מהצוות שחיסל את בכיר חמאס מבחוח בדובאי, הזמינה רויטרס בחינת תמונות מקצועית שקבעה כי תמונתו של זיגייר אינה זהה לזו של אחד מהחשודים בחיסול מבחוח.

שתיקתה של ישראל בנוגע לפרשה הובילה להשערות שנפוצו לגבי סיבת מעצרו של אלון-זיגייר. העיתון הכוויתי "אל-ג'רידה" ציטט ביום חמישי מקורות מערביים אנונימיים שאמרו כי האסיר X לקח חלק בחיסולו של מבחוח שהובל לכאורה על ידי המוסד בינואר 2010. על פי הדיווחים, אלון-זיגייר נעצר בחודש פברואר באותה השנה. עם זאת, העיתון הכוויתי לא ציין מי מ-26 החשודים בחיסול הוא אלון-זיגייר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הדמיית הדרכון של אלון-זיגייר מתוך התחקיר האוסטרלי/מערכת וואלה!, צילום מסך

דובאי פרסמה לאחר החיסול את תמונותיהם של 26 חשודים שנלקחו ממצלמות האבטחה ומהדרכונים המזויפים שהחשודים ככל הנראה השתמשו בהם. בתמונות נראים כמה מהחשודים במה שנראה כמו תחפושות ופאות.

רויטרס הזמינה השוואה של תמונותיו של אלון-זיגייר עם זו של ג'ושוע דניאל ברוס, שנולד במלבורן – עיר הולדתו של אלון-זיגייר. ברוס הוא אחד החשודים בחיסול בדובאי, שהיה הכי קרוב אליו במראה, גם אם עטה עליו תחפושת. החשוד השתמש בדרכון אוסטרלי, לפי משטרת דובאי.

ג'ושוע דניאל ברוס הוא לכאורה שמו המזויף של הגבר בתמונת הדרכון, שמופיע גם ברשימת המבוקשים של האינטרפול. הוא נראה כבן גילו של אלון-זייגר והיה הכי קרוב אליו במראה מכל 26 החשודים בחיסול. דו"ח השוואת הפנים של השניים שנעשה על ידי חברת "אנלי" הבריטית, המספקת ייעוץ משפטי לניתוח תמונות, סיכם כי הם אינם אותו בן אדם. גם מומחה נוסף לזיהוי פנים אמר כי הסבירות להיותם של השניים אותו אדם היא נמוכה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפי הדיווחים שהתפרסמו ביום רביעי בכלי התקשורת האוסטרליים, שירות הביון המקומי (ASIO) חקר כבר ב-2009 אזרחים אוסטרלים שעלו לישראל וחזרו לאוסטרליה כדי לשנות את שמם ולהוציא דרכונים חדשים. מדובר בפרק זמן של שנה לפני כליאתו של "האסיר X" בישראל.

יתרה על זאת, בפברואר 2010 התפוצצה פרשת מבחוח בדובאי. בעקבות המקרה נחשפו שמות, זהויות ופנים של כ-20 מאנשי המוסד לכאורה שהיו במבצע או לקחו בו חלק. על רקע זה התברר כי כמה מהמעורבים במבצע השתמשו בדרכונים אוסטרליים. ממשלת אוסטרליה סילקה בעקבות המקרה דיפלומט ישראלי, שזוהה מאוחר יותר - על פי פרסומים זרים - כנציג המוסד במדינה, וזאת במחאה על השימוש לכאורה בדרכונים אוסטרליים במבצע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully