וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היורופול: אין קשר ישיר בין אירן לפיגוע בבורגס

בהמשך לדו"ח הבולגרי, ממנו עלה כי בעלי דרכונים של אוסטרליה וקנדה נטלו חלק בפיגוע, אמר מפקד המשטרה האירופית כי המטען היה אמור להתפוצץ מרחוק: "המחבל לא רצה למות"

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

המחבלים בפיגוע בבורגס לא היו קשורים לאירן - כך מעריכה היורופול, סוכנות המודיעין של האיחוד האירופי. מפקד היורופול, רוב וויינרייט, אמר היום (שלישי) כי ממצאי החקירה של הפיצוץ בשדה התעופה בבולגריה קושרים את המחבלים בסבירות גבוהה בחיזבאללה, אך לא מצאה קשר ישיר לאירן או לארגונים אחרים הקשורים לאל-קאעדה.

מוקדם יותר, פרסמה בולגריה את דו"ח החקירה של הפיגוע שאירע בקיץ, ממנו עלה כי שני אזרחים של אוסטרליה וקנדה נטלו חלק בפיצוץ, וכי הם קיבלו סיוע כלכלי מהזרוע הצבאית של חיזבאללה. בשיחה עם סוכנות הידיעות אי-פי, הוסיף וויינרייט כי המחבל שגופתו אותרה בחניון שדה התעופה בבורגס ככל הנראה לא התכוון להתאבד באוטובוס התיירים מישראל, אלא להפעיל את מטען החבלה מרחוק. לדבריו, החוקרים מאמינים כי המחבל מעולם לא התכוון למות. הוא ציין כי בזירת הפיצוץ אותרו שני רישיונות נהיגה מזויפים שהופקו בלבנון.

חקירת הפיגוע בבורגס - כותרות נוספות
בולגריה: רשמית - חיזבאללה ביצע את הפיגוע בבורגס
בישראל מקווים: הדו"ח יסייע להגדיר את חיזבאללה כארגון טרור
המשטרה בבולגריה טוענת כי זיהתה את הסייען של המחבל
ראש צוות החקירה פוטרה בטענה שהדליפה מידע לעיתונאים

פרסום מסקנות דו"ח החקירה של הפיגוע בבורגס. סופיה, ינואר 2013. AP
מפקד היורופול, רוב וויינרייט, אמש במטה הסוכנות בהולנד/AP

באשר לאחריות לפיגוע, אמר מפקד היורופול כי החוקרים האירופים מאמינים שהעדויות הפליליות והמודיעיניות מצביעות על דרכי פעולה המאפיינות את חיזבאללה. "ממה שראיתי במקרה הזה - החל בקשרים הברורים והחזקים ללבנון ועד לשיטת הפעולה של מתקפת הטרור וממצאי מודיעין אחרים - אני חושב שמדובר בהנחה סבירה". לדבריו, אם אכן מדובר בפעולה של חיזבאללה, הרי מדובר בפיגוע המוצלח הראשון שמבצע הארגון השיעי בתחומי האירופי מאז שנות ה-80.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
דיווח:"למחבל המתאבד מבורגס הייתה סייענית". רויטרס
המחבל בשדה התעופה, עם אחד הרשיונות המזויפים שנתפסו ברשותו/רויטרס

בתגובה לפרסום דו"ח החקירה, אמר ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כי "ממצאי החקירה הבולגרית ברורים - חיזבאללה הוא האחראי הישיר למעשה הזוועה בבורגס. יש רק חיזבאללה אחד, זהו ארגון אחד עם הנהגה אחת". לשכת רה"מ מסרה כי החקירה "מהווה אישוש נוסף למה שכבר ידענו, שחיזבאללה ופטרוניתו אירן מנהלים מערכת טרור גלובלית חוצת גבולות ויבשות". עוד נמסר כי "אנו מקווים שהאירופים יסיקו את המסקנות הנדרשות לגבי אופיו האמיתי של חיזבאללה".

הפיצוץ אירע ב-18 ביולי 2012 באוטובוס בשדה התעופה בבורגס, וגבה את חייהם של נהג מקומי ושל חמישה תיירים מישראל: מאור הרוש, אליאור פרייס, איציק קולנגי, אמיר מנשה וכוכבה שריקי.

האוטובוס השרוף מהפיגוע בבורגס בולגריה, יולי 2012. רויטרס
המטען הופעל מרחוק. האוטובוס בחניית שדה התעופה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully